recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad har du set?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad har du set?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 19:49
I weekenden trængte jeg til at slå hjernen fra og se en actionfilm med god lyd til at overbevise mig om, at min biograf var god nok og jeg ikke behøvede have nye forstærkere :)

"Ninja Turtles - Out of the Shadows". Handlingen var lidt tynd, skuespillet får ingen Oscar's men må indrømme at jeg var godt underholdt. Det var nostalgisk med de gode gamle karakterer og action scenerne var gode. (Lyd og billede var også høj kvalitet).
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 21:05
Jeg så noget så nostalgisk som Zappa forleden, mest fordi jeg gerne ville vise min svenske forlovede en af de mest berømte danske film. Hun var mildt sagt ikke imponeret ... LOL
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 15:01
11 film i November måned:
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) The Walk (2015)
StarStarStarStarDeadDeadDeadDeadDeadDead (4/10) Mirror Mirror (2012)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Mission Impossible - Fallout (2018)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Peter Kanin (2018)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Black Book (2006)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Jingle All the Way (1996)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) The Christmas Chronicles (2018)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) The Adventures of Tintin (2011)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Utøya: July 22 (2018)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) End of Watch (2012)
StarStarStarStarStarDeadDeadDeadDeadDead (5/10) Mariah Carey's All I Want for Christmas Is You (2017)

Det blev til 11 film i November måned.

Mirror Mirror var dårlig dårlig.

Det var god gensynsglæde med Arnold.

Ellers var det på det jævne med filmene. Dem der skal fremhæves mest er The Walk, Utøya, Black Book, MI Fallout og End of Watch som alle ikke var set før og havde god underholdsningsværdi. Af dem gjorde End of Watch og Utøya specielt indtryk og kunne måske have fået en ekstra halv karakter. Og 

I Black Book var der også godt skuespil og WWII krigsfilm/holocaust genren er nok min favoritgenre.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2019 kl. 14:25
Her er mine film jeg har set de sidste 3 måneder. Har taget min liste fra DAHF, men håber det kan bruges til inspiration.

19 Film i December måned:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Bohemian Rhapsody (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Hereditary (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Shape of Water (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mowgli (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Ant-Man and the Wasp (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Solo: A Star Wars Story (2018)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Mile 22 (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Stand By Me (1986)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The House That Jack Built (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Bad Santa (2003)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: BlacKkKlansman (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring Extended (2001)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ready Playe One (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Snowman (1982)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Equalizer 2 (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Santa Clause (1994)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Captain (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Predestination (2014)

Fik set 19 film i en hektisk December måned.

Hvis jeg starter med skuffelserne.
Mile 22 var en dårlig film hele vejen igennem. Når man kigger på film, hvor Peter Berg har været involveret (Lone Survivor, Hell or High Water, Collateral, Patriot's Day, Deepwater Horizon) som jeg har set, forstår jeg slet ikke han er med til at lave sådan en skuffende omgang.

Ellers var jeg skuffet over The Shape of Water, selvom jeg ikke havde så høje forventninger.
Hereditary havde jeg høje forventninger til, men blev desværre ikke helt indfriet, selvom den havde enkelte gode scener.

Den absolut største oplevelse var Bohemian Rhapsody. Elsker Queen og hold nu k.ft Mr. Robot leverer fantastisk i denne film. Mimikken, musikken, bare det hele gør det til årets bedste filmoplevelse og det er flere år siden jeg har set en så god ny film. Bare en fantastisk film.

Den absolut bedste var dog alligevel LOTR: FOTR, som bare er fænomenal og nok den i trilogien jeg elsker mest. Det er dog længe siden jeg har set de andre, men bare en fænomenal trillogi.

Her er mine lister for januar & februar:

16 film i januar måned: 
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Klatretøsen (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events (2004)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Santa Clause 2 (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Reader (2008)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Green Zone (2010)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Snøvsen (1992)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Den Skyldige (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: American Psycho (2000)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Halloween (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Sicario 2 - Day of the Soldado (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Upgrade (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Simple Favor (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ditte & Louise (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Nordvest (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Casper (1995)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Hannibal & Jerry (1997) Ved du hvem, der er så rar?

Det blev til 16 film i Januar måned. 

Der var ikke nogen af filmene der virkelig gjorde indtryk, selvom jeg synes der var nogle overraskelsesmomenteri Den Skyldige og A Simple Favor, og Nordvest en type film der fanger mig og er rå og brutal.

11 film i Februar:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Queen Rock Montreal & Live Aid (2007)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Venom (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rabbit-Proof Fence (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: An American Tail (1986)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Bohemian Rhapsody (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Olsen Banden Ser Rødt (1976)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Stronger (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Searching (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: A Star Is Born (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Peddersen og Findus - Findus Flytter Hjemmefra (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Neverending Story (1984)

Det blev til 11 film i Februar.
Kvaliteten var højere end forrige måned. Bohemian Rhapsody blev set for anden gang, og var lige så god som første. Fantastisk musik og ikke mindst fantastisk præstation af Rami Malek.
Ellers var A Star is Born også et positivt bekendskab. Bradley Cooper skal virkelig have ros for denne film. Imponerende at være så dygtig skuespiller og instruere og synge oveni. Så har man mange talenter. Lady Gaga er bare suveræn sanger og kemien mellem de to :naughty: :lightsabre: 
Ellers blev det til et yderst glædeligt gensyn med The Neverending Story. En film jeg var bange for at se igen, men den er godt lavet selvom den er gammel og selv min 6 årige søn blev fanget af historien, selvom den skulle oversættes.

Derudover var Stronger en rørende film, hvor Gyllenhalls præstation er imponerende. Han formår virkelig at spille rollen overbevisende.

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2019 kl. 14:37
Hm, var ikke klar over at Bohemian Rhapsody allerede var kommet. Nåh Ja men så ved jeg da hvad der vises i den lille lilla biograf i weekenden :)

Er forresten enig hvad angår Shape Of Water. Vi havde kæmpe forventninger efter at have set traileren, men blev super skuffede. Havde nok forventet en helt anden type film. Er glad for vi ikke købte, men blot lejede.

Hvad syntes du om BlacKKKlansman?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2019 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Hm, var ikke klar over at Bohemian Rhapsody allerede var kommet. Nåh Ja men så ved jeg da hvad der vises i den lille lilla biograf i weekenden :)

Er forresten enig hvad angår Shape Of Water. Vi havde kæmpe forventninger efter at have set traileren, men blev super skuffede. Havde nok forventet en helt anden type film. Er glad for vi ikke købte, men blot lejede.

Hvad syntes du om BlacKKKlansman?

Fik min i lørdags.
Men officielt er det vist idag, at den udgives her  DK på medie.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2019 kl. 15:48
Bohemian er virkelig fed specielt i Atmos. Fantastisk lyd, så den kan du godt glæde dig til.
BlacKKKlansman havde jeg nok for høje forventninger til, da den også havde fået rigtig gode anmeldelser, men den fangede mig ikke helt, nok mere fordi jeg havde regnet med en mere alvorlig film, men det er en blanding af komedie over det, som jeg ikke rigtig synes passede helt.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 12:53
Så "The Meg" på BD i går.

Filmen var ... underholdende, på flere måder, mest den komiske pga. en lang liste af klichéer og de mange paralleler til alle andre haj-film, men der var sgu go' gang i den.
Lyden var dog en stor oplevelse! Vi valgte Atmos-lydsporet, som vores afspiller så smed ud i 7.1 TrueHD, og hold da kaje der er smæld på, i ALLE kanaler LOL Tror den bliver sjov at gense i ægte Atmos.

4,5 ud af 6 stjerner.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 14:57
Jeg var stor fan af filmen! Så den med konen og vi havde også en par gode grin. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 15:16
Vi sad bogstaveligt talt og "krydsede klichéer af" på en imaginær liste LOL men var samtidigt også enige om, at den slags film er befriende enkle at lade sig underholde af en gang imellem!

Har det lidt på samme måde med "Taken" i øvrigt, som vi også så den anden dag. Den er så tæer-krummende, hoved-i-hænderne dårlig, men samtidig så dejlig kort og ja ... bare intetsigende men underholdende LOL
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 09:45
Jeg har haft ret travlt på arbejde og med husrenovering de sidste måneder, men her er en opdatering over den sidste periode. Har delt indhold op, da siden ellers ikke vil acceptere det.

12 Film i Marts måned.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 25th Hour (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: First Man (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Only The Brave (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Foxcatcher (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Shot Caller (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Favourite (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: State Of Play (2009)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Snøvsen (1992)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Drop (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Room (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Kongens Valg (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Unknown Soldier (2017)

Det blev til 12 film i Marts måned.

Der var 2 film der hævede sig.
Only The Brave og Room. Begge film bærer præg af stærke skuespilpræstationer og formår virkelig at ramme en dybt. Meget medrivende og spændende.
Ellers var jeg specielt skuffet over The Favourite, som jeg fandt røvsyg og ligegyldig.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 09:46
Det blev til 12 film i April:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: If Beale Street Could Talk (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Snowden (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Instant Family (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Spider-Man: Into The Spider-Verse (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Finest Hour (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Widows (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Greatest Showman (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sunshine (2007)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Spy Kids (2001)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sarah's Key (2010)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Antboy (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Call Me By Your Name (2017)

The Greatest Showman var klart den største oplevelse. Fantastisk musik og virkelig god underholdning. Var meget imponeret og overrasket over og kan ikke huske jeg har hørt et soundtrack til en film så mange gange.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu