|
Bedste lyd til TV for 3000 kr. |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Faurholdt
Bruger Oprettet: 20-Juni-2012 Sted: Aalborg,Danmark Status: Offline Point: 70 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 12:58 |
Hej,
Jeg er på udkig efter et lydsystem til 3000 eller derunder. Det skal ikke være surround sound, men blot 2.1, 2.0 eller noget i den stil. Jeg har kun TV'et, så det skal inkludere alt, hvad jeg derudover behøver. Det skal bruges til at se film på, og kommer ikke til at blive brugt til musik. Jeg er på ingen måde nogen ekspert, så derfor spørger jeg jer om hjælp. Kan I guide mig i retningen af det bedste bud indenfor mit budget?
Venlig hilsen
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der skal ikke meget til før det er bedre end lyden fra TVet, hvilket TV.? Så kunne der købes en Soundbar af samme fabrikat.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hifi forstæker og hifi højtaler
F.eks en https://www.dba.dk/receiver-denon-rcd-m40-30/id-1047942999/ og mission lx2, Dali zensor 1,Elac Debut B5 eller noget andet tilsvarende kvalitet, dali spektor 1/2 skulle også være ret gode
|
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2402 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket TV har du og hvad har det af udgange?
..for øvrigt tilslutter jeg mig gasolins bud på et lille, kompakt anlæg og et par højttalere du kan lide lyden af.
|
|
Faurholdt
Bruger Oprettet: 20-Juni-2012 Sted: Aalborg,Danmark Status: Offline Point: 70 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for respons :)
TV'et er et LG 65sk7900pla, det har HDMI og optisk udgang. Hvordan er kvaliteten af lyden på en soundbar i samme prisklasse som et kompakt anlæg med dertilhørende højttalere i prisklassen? |
|
Ny hjemmebiograf, bugdet: ikke så meget.
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6212 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde ikke plads eller lyst til flere forstærkere og højttalere
Købte denne soundbar til 3K: http://lydogbillede.dk/test/hjemmebiograf/test-af-10-soundbars/samsung-hw-ms660/ Den gør det godt til serier på min fladskærm Men til film skal der nok mere kraft til Redigeret af jake51 - 07-Oktober-2018 kl. 12:54 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Bobbas
Bruger Oprettet: 13-Juli-2006 Status: Offline Point: 153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
En soundbar er noget crap, sammenlignet med hvad man får ud af en fornuftig integreret forstærker og et par højttalere. Der er med garanti noget godt at finde på DBA.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min anbefalig:
Højttalere https://www.dba.dk/hoejttalere/id-1048659959/ eller https://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r50-passiv/id-1047884095/ afhængigt af pladsen. Klaus
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes det er lidt synd at købe en surround-receiver til et stereo-setup, men jeg kan godt se, at det kan være svært at finde en relativt billig integreret forstærker med digitale indgange.
Af de to højttalere ville jeg personligt vælge R50'erne. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er en stor fordel ved at købe en surroundreceiver, den kan ARC og CEC, det vil sige at man kan går et system, hvor kun fjernsynets fjernbetjening skal bruges.
Hvis jeg skulle vælge, blev det R66 til fronter, de har mere bund, men kræver mere plads. R50 er mere kompakt i størrelsen, men en fantastisk højttaler (lytter til et par lige nu). Klaus
|
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Den lyder bare ikke så godt. Jeg har selv overhovedet ingen ARC eller CEC i mit setup, og det går fint. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |