recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste lyd til TV for 3000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste lyd til TV for 3000 kr.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Faurholdt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2012
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Faurholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste lyd til TV for 3000 kr.
    Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 12:58
Hej,

Jeg er på udkig efter et lydsystem til 3000 eller derunder. Det skal ikke være surround sound, men blot 2.1, 2.0 eller noget i den stil. Jeg har kun TV'et, så det skal inkludere alt, hvad jeg derudover behøver.
Det skal bruges til at se film på, og kommer ikke til at blive brugt til musik. Jeg er på ingen måde nogen ekspert, så derfor spørger jeg jer om hjælp. Kan I guide mig i retningen af det bedste bud indenfor mit budget? Smile

Venlig hilsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 16:32

 Der skal ikke meget til før det er bedre end lyden fra TVet, hvilket TV.? Så kunne der købes en Soundbar af samme fabrikat.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 12:37
Hifi forstæker og hifi højtaler

F.eks en https://www.dba.dk/receiver-denon-rcd-m40-30/id-1047942999/ og mission lx2, Dali zensor 1,Elac Debut B5 eller noget andet tilsvarende kvalitet, dali spektor 1/2 skulle også være ret gode
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 13:13
Hvilket TV har du og hvad har det af udgange?

..for øvrigt tilslutter jeg mig gasolins bud på et lille, kompakt anlæg og et par højttalere du kan lide lyden af.
Til top
Faurholdt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2012
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Faurholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 12:15
Tak for respons :)

TV'et er et LG 65sk7900pla, det har HDMI og optisk udgang. 

Hvordan er kvaliteten af lyden på en soundbar i samme prisklasse som et kompakt anlæg med dertilhørende højttalere i prisklassen?

Ny hjemmebiograf, bugdet: ikke så meget.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 12:50
Jeg havde ikke plads eller lyst til flere forstærkere og højttalere
Købte denne soundbar til 3K: http://lydogbillede.dk/test/hjemmebiograf/test-af-10-soundbars/samsung-hw-ms660/
Den gør det godt til serier på min fladskærm
Men til film skal der nok mere kraft til


Redigeret af jake51 - 07-Oktober-2018 kl. 12:54
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Bobbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobbas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 13:06
 Måske kan Sonos beam klare opgaven?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 13:44
En soundbar er noget crap, sammenlignet med hvad man får ud af en fornuftig integreret forstærker og et par højttalere. Der er med garanti noget godt at finde på DBA.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 18:39
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 03:29
Jeg synes det er lidt synd at købe en surround-receiver til et stereo-setup, men jeg kan godt se, at det kan være svært at finde en relativt billig integreret forstærker med digitale indgange.

Af de to højttalere ville jeg personligt vælge R50'erne.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 06:00
Der er en stor fordel ved at købe en surroundreceiver, den kan ARC og CEC, det vil sige at man kan går et system, hvor kun fjernsynets fjernbetjening skal bruges.

Hvis jeg skulle vælge, blev det R66 til fronter, de har mere bund, men kræver mere plads. R50 er mere kompakt i størrelsen, men en fantastisk højttaler (lytter til et par lige nu).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Der er en stor fordel ved at købe en surroundreceiver, den kan ARC og CEC, det vil sige at man kan går et system, hvor kun fjernsynets fjernbetjening skal bruges.


Den lyder bare ikke så godt. Jeg har selv overhovedet ingen ARC eller CEC i mit setup, og det går fint.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu