recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nulstille app-store id m.v.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nulstille app-store id m.v.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nulstille app-store id m.v.
    Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 06:07
Hej.

Vi har givet den ene af vores iPads (iPad mini) til én. Men hvordan sletter man alt vedr. apple id, betalings information o.lign.?? Og det næste er at app-store er dansk-sproget, men modtageren vil gerne have den engelsk sproget. Jeg forstår ikke helt hvorfor app-store er på dansk, fordi vi har skiftet det generelle sprog på iPad'en til engelsk.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 07:25
Nulstille ipad. Login med nyt Apple id som passer til den nye ejer af ipad. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 09:10
Hej Thorvald

IPaden skal nulstilles. Det er ikke nok at logge ud. Se her hvordan:

https://support.apple.com/da-dk/HT201351
Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 14:20
Nå ok, så man kan ikke "slette" et eksisterende apple-id og app-store opsætning, eller hvad det nu hedder, med hvad sig dertil hører fra enheden? Ok fino - så skal jeg lave en nulstilling af den.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nå ok, så man kan ikke "slette" et eksisterende apple-id og app-store opsætning, eller hvad det nu hedder, med hvad sig dertil hører fra enheden? Ok fino - så skal jeg lave en nulstilling af den.

Ja, når den er nulstillet rigtigt og fjernet fra Find min iPhone, så siger den Velkommen på alle sprog, når den nye ejer tænder den.


Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 16:10
Alt ok - har nulstillet den som I har nævnt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Alt ok - har nulstillet den som I har nævnt.
Så kunne du i overskriften tilføje "LØST", så man ikke går i tråden fordi man tror, at der er et problem.Smile
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 16:22
Ja - det kan jeg. Men historien er ikke helt færdig. Vi er kommet til at den spørger efter Apple-ID, evt. at oprette et Apple-ID. Skal man det, eller kan man godt helt undvære Apple-ID. Jeg er ikke sikker på om vedkommende f.eks. har en e-mail adresse og slet ikke et betalingskort. Men det er måske i sig selv også ligemeget hvis vedkommende alligevel kun bruger gratis apps fra app-store. Men for overhovedet at bruge app-store - skal hun så have et apple-ID??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 16:27
Ja den nye ejer skal jo også bruge Apple ID for at kunne tilgå App-store. Hvis man slet ikke vil have nogen som helst apps på - så kan man teknisk set godt bruge den uden, men What's the fun in that?
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2018 kl. 09:31
Vi har også givet en af vores iPhones til en søster. Kan det lade sig gøre at skifte Apple-ID på den uden at skulle gennem nulstillingsproceduren? Eller er man nødt til at nulstille den på helt samme måde som jeg gjorde med iPad mini'en? Så hvis hun har taget billeder, hvad hun har, skal jeg uploade disse til min computer først - og så downloade dem til telefonen igen, efter den er nulstillet?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 04:37
Nogen svar?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 07:50
Det er ganske nemt.

Hvis du har find iphone aktiveret skal ipad slettes her.

Så går du i indstillinger. Øverst står initialer, apple id osv. Her logger du ud. Dernæst logger du ind med nyt apple id.

Til sidst logger du på med gammelt id på Apples hjemmeside og sletter enheden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu