recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film på medie center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film på medie center

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Hvad medie center angår - så er der ingen vej udenom Plex!

Plex er centraliseret og er client / serverbaseret - forstås på den måde at al håndtering af dit library varetages af server, og der kan streames til nærmest alle enheder. PC/Mac, iPhone/iPad, AppleTV, Android, ChromeCast mv.


Jo der er masser af veje uden om plex. Plex er virkelig noget møg hvis du ikke har en server der kan transcode dine film. Og en WD my cloud kan ikke dette. De fleste synology NAS kan heller ikke gøre dette ordenligt.
Så man risikere at ende med at man har en server hvor oplevelsen kun er god hvis dine klienter understøtter formaterne. Og det gør de sjældent hvis det er 1:1 rip.

KODI og INFUSE kræver ingen server men henter bare filmene via en normalt delt mappe som man kender det fra windows file share. Eller MacOS. De kræver lidt mere af den hardware som de bliver installeret på. Men tilgengæld så køre det bare.

Dette er så bare min erfaring. Og jeg har prøvet MANGE forskellige løsninger.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg prøver med shield for det er den min kammerat kører med og han vil hjælpe med at sætte det op, og det er heller ikke til at vide hvornår der kommer atmos til ATV.

Jeg bestiller en wd my cloud home på 8 tb til 2100 kr og en shield, så burde jeg være godt kørende i den første stykke tid.

Glæder mig til at komme i gang med det☺️


Dette lyder som en god plan.
Til at rippe filmene med vil jeg anbefale dig at bruge MakeMKV.
Det er gratis. Og ripper dine film 1:1

Husk at du også skal have et bluray drev til din pc.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 18:55
super jeg vil prøve at rippe med MakeMKV.

Jeg har en bluray afspiller i min stationære og en ekstern til min bærbare så det bliver ikke et problem. Jeg har rippet mange film til tablet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu