recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl ved registrering af ocx fil.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejl ved registrering af ocx fil.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fejl ved registrering af ocx fil.
    Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 04:25
Hej.

Nogen der ved hvad nedenstående fejl betyder og hvad man skal gøre?


Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 06:07
Hvad er du ved at installere?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 06:35
Mit tegneprogram "Dietrichs". Dvs. selve tegneprogrammet virker fint, men jeg kan ikke åbne materiale databasen, hvilket jeg af og til gør, hvis jeg har brug for at lave et nyt materiale el.lign. Jeg har fundet ud af så meget, at for at det vil skulle virke er der en eller to filer, der skal "registreres". Se også nedenstående fejlmeddelelse fra når jeg prøver at åbne materiale database programmet.


Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Flomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2013
Sted: 6200
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 08:45
Prøv at hente en ny og ligge den i mappen hvor den mangler
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 09:34
Tak for forslaget Flomsen. Men vil det virke? Det er er måske ikke en program specifik fil? Men derudover ser den ud til at være fra 2006 i det link du angiver. Det er ældre end mit tegneprogram (fra 2007).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Flomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2013
Sted: 6200
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 11:46
Du kunne jo prøve at se om det virker, hvis ikke så sletter du jo bare filen igen.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Mit tegneprogram "Dietrichs". Dvs. selve tegneprogrammet virker fint, men jeg kan ikke åbne materiale databasen, hvilket jeg af og til gør, hvis jeg har brug for at lave et nyt materiale el.lign. Jeg har fundet ud af så meget, at for at det vil skulle virke er der en eller to filer, der skal "registreres". Se også nedenstående fejlmeddelelse fra når jeg prøver at åbne materiale database programmet.



Har du gjort som der står? Altså kørt programmet FarPoint.exe.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 17:05
Der er ingen der siger, at du får det til at virke på Windows 10 64-bit uanset om du følger fejlmeddelelserne eller ej.

Har du checket om der findes en nyere version af programmet eller om der findes opdateringer, der rent faktisk har til formål at få det til at fungere på Windows 10?

Programmet er fra længe før Windows 7 blev lanceret og er formentlig blevet skrevet på og til Windows XP 32-bit. Hvis alt andet fejler og du ikke kan eller vil opdatere til en nyere, kompatibel version, er løsningen måske at køre det på XP i en virtuel maskine. Det kræver så selvfølgelig igen at man har et brugbart XP-serienummer liggende.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 17:17
prøv og kør en regex32.exe og så ocx navnet.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

prøv og kør en regex32.exe og så ocx navnet.

Du mener nok

c:\Windows\SysWOW64\regsvr32.exe

Hvorvidt det er en god ide at gøre det må svaret være, at det afhænger af det konkrete tilfælde.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 21:30
JA, sorry - Det er mange år siden at jeg var Windows bruger, men den fejl han får fik jeg mange gange når jeg udviklede i VB.net for maaaange år siden. Smile
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 22:46
Jeg kan dårligt huske om jeg har brugt OCX i VB.NET. Måske i de tidlige .NET dage, men jeg tvivler på det. Selvfølgelig tilbage i VB6-tiden, men en af de mange fordele ved at skifte til .NET var jo at man kunne slippe for de konflikter, der kunne opstå med OCX, og det er også derfor jeg ikke uden nærmere kendskab til den konkrete situation vil anbefale, at man registrerer en tilfældig OCX i en tilfældig folder.

Hvis tiden er løbet fra programmet og man ikke vil ofre penge på en opdateret udgave, hvor installeren forhåbentligt er opdateret til at genkende og opføre sig ordentligt i den nyeste udgave af Windows, er det sikreste blot at køre programmet i en virtuel maskine.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu