recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl ved registrering af ocx fil.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejl ved registrering af ocx fil.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 02:20
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Mit tegneprogram "Dietrichs". Dvs. selve tegneprogrammet virker fint, men jeg kan ikke åbne materiale databasen, hvilket jeg af og til gør, hvis jeg har brug for at lave et nyt materiale el.lign. Jeg har fundet ud af så meget, at for at det vil skulle virke er der en eller to filer, der skal "registreres". Se også nedenstående fejlmeddelelse fra når jeg prøver at åbne materiale database programmet.



Har du gjort som der står? Altså kørt programmet FarPoint.exe.


Ja.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

prøv og kør en regex32.exe og så ocx navnet.

Du mener nok

c:\Windows\SysWOW64\regsvr32.exe

Hvorvidt det er en god ide at gøre det må svaret være, at det afhænger af det konkrete tilfælde.

Jeg har kørt denne: C:\Windows\SysWOW64\fpFlp30.ocx - men det er måske ikke det samme? Og udover det - hvad gør regsvr32.exe, der gør at det måske ikke er en god idé?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Der er ingen der siger, at du får det til at virke på Windows 10 64-bit uanset om du følger fejlmeddelelserne eller ej.

Har du checket om der findes en nyere version af programmet eller om der findes opdateringer, der rent faktisk har til formål at få det til at fungere på Windows 10?

Programmet er fra længe før Windows 7 blev lanceret og er formentlig blevet skrevet på og til Windows XP 32-bit. Hvis alt andet fejler og du ikke kan eller vil opdatere til en nyere, kompatibel version, er løsningen måske at køre det på XP i en virtuel maskine. Det kræver så selvfølgelig igen at man har et brugbart XP-serienummer liggende.

Jeg ville sådan set hellere end gerne opgradere tegneprogrammet til nyeste version, men jeg har ikke råd til det. Det koster efter hvad jeg har fået at vide 10-12000 €, som jeg lige husker det. Programmet inkl. materiale databaseprogrammet virkede fint på min forrige computer, som er fra 2011 og som var en Windows 7 computer, der har været igennem opgradering til Windows 8.1 og igen til Windows 10 - og begge programmer virkede stadig perfekt. Hvilket jo så kan skyldes at der er tale om opgraderinger af Windows og ikke en helt ny installation. Rent teoretisk kunne jeg måske, hvis jeg ville tage et image af C-drevet på min gamle computer og lægge over på den nye. Men idéen med at få en ny computer er jo netop at "friske op" og starte på en frisk.

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med at programmet er fra længe før Windows 7. Men jeg kan heller ikke huske, hvornår Windows 7 kom. Min version af programmet er 7.03 og er således fra i slutningen af 2007.

Som nævnt vil jeg gerne have den nye version, men det er også det denne gamle version skal hjælpe mig til - nemlig at tjene penge til bl.a. på et tidspunkt, at få mulighed for at købe den nye version. Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 12:15
Din gamle computer kørte sikkert 32 bit, hvor den nye kører 64 bit styresystem.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 12:30
Tillæg til min forrige besked, som jeg var ved at skrive, da jeg mistede Internet forbindelsen:

Det er ikke så kritisk at materialedatabase programmet i sig selv ikke virker p.t. Fordi jeg kan stadig tilgå alle materialer og profiler, som f.eks. stålprofiler, der ligger i materiale databasen, inkl. dem jeg selv har lavet. Det er mere til når jeg får brug for at oprette et nyt materiale el.lign., men det har jeg ikke behov for lige nu. Så derfor tager jeg det forholdsvist roligt med at finde den rette løsning.


Redigeret af Thorvald - 09-Oktober-2018 kl. 12:33
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Din gamle computer kørte sikkert 32 bit, hvor den nye kører 64 bit styresystem.

Klaus

Måske? Men jeg tror nu nok at den Windows 10 opdatering jeg havde på den, var 64 bit. Men jeg er ikke sikker.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Måske? Men jeg tror nu nok at den Windows 10 opdatering jeg havde på den, var 64 bit. Men jeg er ikke sikker.
Hvis den stadig virker, let at tjekke det i Kontrolpanel -> System og sikkerhed -> System  Wink

Redigeret af JørgenT - 09-Oktober-2018 kl. 13:28
Mvh. JørgenT
Til top
Darkwing Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Darkwing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 22:38
Sikke meget misinformation.

En OCX er en control der skal registreres. Det gøres med regsvr32 direkte fra en kommandolinje. Start en administrator prompt og skriv regsvr32 efterfuldt af navnet på ocx incl. fuld sti og tryk enter. Hvis der kommer en fejl, så er det typisk fordi OCX'en mangler adgang til andre DLL'er.

Alle OCX'er er 32bit og kører i det der hedder WoW (Windows on Windows) hvis det er en 64bit maskine.
Til top
Darkwing Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Darkwing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 22:40
p.s. Der findes også det sjældne (fordi det var bindegalt at gøre det) system, hvor der er flere OCX'er som anvender hinanden og derfor kan registrering fejle hvis OCX'er ikke registreres ikke den rigtige rækkefølge (som kun udvikleren kender).
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 00:43
Hvad jeg mener med "længe før Windows 7" er, at programmet er fra 2007 og Windows 7 kom på markedet i 2009.

Og hvad har det så med noget som helst at gøre?

Kort fortalt var det først med Windows 7 at udviklere for alvor begyndte at tage 64-bit til sig eller i det mindste opgraderede deres software til at følge de mere restriktive retningslinier for Windows-programmering der blev indført med Windows Vista et par år tidligere.

Vista kom i slutningen af 2006, så software fra 2007 kan meget vel stadig have været rettet mod 32-bit Windows XP, dvs programmet - eller måske blot installationsprogrammet - kan have været afhængigt af en opførsel, som var tilladt på 32-bit XP men ikke på 64-bit Windows 10.

Du skriver selv at programmet virkede på Windows 10 hvis det var installeret på en tidligere version af Windows og Windows så efterfølgende var blevet opgraderet, men at det ikke funger på en frisk installation af Windows 10.

Derfor forslaget at du kører

c:\Windows\SysWOW64\regsvr32.exe "<sti til OCX-fil>"

i håb om at du kan få løst dine registreringsproblemer når nu installationsprogrammet ikke selv kan finde ud af det eller alternativt at du installerer og kører programmet i en virtual maskine der kører Windows XP.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu