recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af TV ud fra Smart TV platform?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af TV ud fra Smart TV platform?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af TV ud fra Smart TV platform?
    Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 04:08
Jeg er på udkik efter et nyt TV til soveværelset og her er funktionaliteten vigtigere end billedkvaliteten, men det er ret umuligt at danne et billede af hvilke platforme som er relevante for mig.

Jeg ønsker disse apps:
DR TV
Plex
Kodi
Netflix
Youtube
TV2 (ikke vigtig, har kun abo. under VM i ishockey)

+ChromeCast (hvis DR app mangler)

Er der nogen som har kendskab til en Smart TV platform som opfylder de krav?

Jeg har kig på et 42" TCL med Smart TV 3.0 (antager det er OS fra Smart TV Alliance, som ingen af medlemmerne selv bruger). Sælgeren i Elgiganten fortalte mig lidt om platformen og hvilke apps det har, men efter nogle dage blev info på hjemmesiden opdateret og jeg kunne se at han havde givet mig forkerte oplysninger (han oplyste f.eks. at det var Android baseret og havde indbygget CC, så alle Android TV apps vil virke).
Er man vitterlig nød til at få et tv koblet til internettet i butikken og selv checke aps, eller er der oversigter over tilgængelige apps for de forskellige platforme?

PS. artiklerne på REC.DK og Flatpanels er allerede for gamle og DR app fremgår ikke af disse.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 07:45
Baseret på hvad venner og familie har at tv, vil jeg sige at Samsung har fleste tv app, så start med at kigge på deres tv

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 07:47
Min erfaring siger mig at det er den forkerte vej at gå.

Køb et TV med et ordentlig billede og sæt en boks på, der kan det du gerne vil.

Det kan godt være at du kan finde et TV der kan det du vil idag, men kan det også om ½ år? Jeg har oplevet at producenten ikke længer opdaterede App's på TV'et, så man ikke fik de nye funktioner eller at de helt opgav supporten for Appen og den bare blev fjernet.

Producenterne har det med at viderudvikle på deres nyeste produkter, så om 1-2 år så sker der ikke mere på dit TV.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 08:10
Hvis det skal være et smarttv så køb et med android tv. den har alle apps, minus drtv som kan castes via indbygget chromecast funktion
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 10:35
Jeg ville købet det tv der passer og så en ATV4.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 12:44
Samsung har hverken kodi eller Plex. Kig efter et Android Tv.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 12:48
Elgiganten har 2 TCL tv 43" - ikke 42" - (U43P6046 og 43DP640), der har henholdsvis Android TV og Smart TV 3.0, og det er kun Android modellen, der (mere eller mindre) opfylder dine krav. Androidversionen er på restsalg (og ikke i Ålborg!), og kom vist oprindeligt med Android TV 6 - om den kan opdateres ved jeg ikke, men jeg ville ikke være sikker på, at den har kræfterne til at køre Android TV helt gnidningsfrit, og version 6 kan hurtigt blive forældet, så tjek tv'et inden køb (der er nok alligevel tale om demo-model...)

Redigeret af miri - 09-Oktober-2018 kl. 12:51
miri
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Samsung har hverken kodi eller Plex. Kig efter et Android Tv.

Jeg har da Plex på mit Samsung TV.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvis det skal være et smarttv så køb et med android tv. den har alle apps, minus drtv som kan castes via indbygget chromecast funktion

Ja, eller gennem plugin til Kodi :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 16:38

 Der er en DR App på Android TV OS, den er ikke fra DR, og noget begrænset, men der er alle DR kanaler og noget Arkiv.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Min erfaring siger mig at det er den forkerte vej at gå.

Køb et TV med et ordentlig billede og sæt en boks på, der kan det du gerne vil.

Det kan godt være at du kan finde et TV der kan det du vil idag, men kan det også om ½ år? Jeg har oplevet at producenten ikke længer opdaterede App's på TV'et, så man ikke fik de nye funktioner eller at de helt opgav supporten for Appen og den bare blev fjernet.

Producenterne har det med at viderudvikle på deres nyeste produkter, så om 1-2 år så sker der ikke mere på dit TV.


I prisklassen omkring 3000kr for et 42-43" får man alligevel ikke et ordentligt billede, så jeg siger blot et "tilfredsstillende" billede.
Det skal bruges til nyheder, debatter, dokumentarer og Vlogs, med mindre jeg ligger syg ser jeg altid film i stuen.

Mit 4-5 år gamle Sony har netop oplevet at Opera Store er lukket ned i foråret, så DR TV og Youtube virker ikke længere.  Da det har en misfarvning i center (bred streg i midterste 1/3-del) forventer jeg det snart får flere defekter, hvorfor jeg er begyndt at lede efter en afløser. Jeg er derfor ganske klar over at der er begrænset levetid for apps til platformene.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:


I prisklassen omkring 3000kr for et 42-43" får man alligevel ikke et ordentligt billede, så jeg siger blot et "tilfredsstillende" billede.


Det vil jeg så ikke give dig ret i.

Da vi skulle have nyt TV til soveværelset, var vi 3 tv igennem før jeg fandt et, hvor jeg var tilfreds med billeder. Så min erfaring siger mig at der stadig er stor forskel selv i den billige ende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu