recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af TV ud fra Smart TV platform?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af TV ud fra Smart TV platform?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 18:03
Jeg har i forvejen Android TV på mit stue tv og en Nvidia Shield, men er ret træt af seneste opdatering som jeg mener er bloated.

Egentligt har jeg selv i mange år brokket mig over at de ikke blot sælger TV uden "smart" delen og så producerer billige bokse som vi kan skifte ud eller opgradere løbende. Jeg kan nu se at Phillips har lanceret sådant et TV http://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/philips-43-fhd-tv-43pft5503---ultratyndt/p/100381159, så det er måske valget, selvom jeg så¨må døjes med flere fjernbetjeninger og tablet...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 18:07
Hvorfor flerefjernbetjeninger?

Med ATV4 har du kun brug for en fjernbetjening.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 18:13
Kan atv fjernbetjeningen også styre tv’et hvis man benytter den interne tuner i tv’et ?

Ved godt den kan tænde /slukke / lyd op og ned
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 18:23

 Det komme an på hvilken udbyder der haves, om det er nødvendigt at bruge Tuneren i TVet..
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Jeg har i forvejen Android TV på mit stue tv og en Nvidia Shield, men er ret træt af seneste opdatering som jeg mener er bloated.

Egentligt har jeg selv i mange år brokket mig over at de ikke blot sælger TV uden "smart" delen og så producerer billige bokse som vi kan skifte ud eller opgradere løbende. Jeg kan nu se at Phillips har lanceret sådant et TV http://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/philips-43-fhd-tv-43pft5503---ultratyndt/p/100381159, så det er måske valget, selvom jeg så¨må døjes med flere fjernbetjeninger og tablet...

Det er YDERST begrænset hvor meget du kan spare ved at de ikke implementerer en smart-platform, hvis overhovedet noget. 
Så hvorfor ikke bare ignorere det og så netop købe en boks?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Det komme an på hvilken udbyder der haves, om det er nødvendigt at bruge Tuneren i TVet..
så læs dog hvad jeg skriver, dit svar er jo helt hen i vejret.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Det komme an på hvilken udbyder der haves, om det er nødvendigt at bruge Tuneren i TVet..


Jeg bruger antenne og ser kun ukodede kanaler.

Efterhånden streamer jeg dog det meste, da DRs flow-tv primært er genudsendelser.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4432
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Jeg er på udkik efter et nyt TV til soveværelset og her er funktionaliteten vigtigere end billedkvaliteten, men det er ret umuligt at danne et billede af hvilke platforme som er relevante for mig.

Jeg ønsker disse apps:
DR TV
Plex
Kodi
Netflix
Youtube
TV2 (ikke vigtig, har kun abo. under VM i ishockey)

+ChromeCast (hvis DR app mangler)

Er der nogen som har kendskab til en Smart TV platform som opfylder de krav?

Ingen Smart TV har officiel DRTV app (med live-kanaler). DR har indtil videre satset på HbbTV på Smart TV. DRTV app findes til Apple TV og PlayStation, når man taler tv-enheder (samt Chromecast via cast).

Plex og Kodi er på Android TV og resten kan sendes over via den indbyggede Chromecast (dog med hakkende bevægelse til følge, da den er låst til 60Hz).

Der er ingen perfekt løsning på det, du søger. Den bedste vil nok være en ekstern Chromecast-enhed (kan køre 50Hz) eller Apple TV.

PS: I TV-databasen her kan du krydse af, hvilke apps (dog ikke Kodi og Plex endnu), som du vil have, og se, hvilke tv-skærme på markedet, som opfylder kravene: http://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Det komme an på hvilken udbyder der haves, om det er nødvendigt at bruge Tuneren i TVet..


Jeg bruger antenne og ser kun ukodede kanaler.

Efterhånden streamer jeg dog det meste, da DRs flow-tv primært er genudsendelser.

 Ja, for har udbyderen en TV boks eller App til Shield TV eller anden enhed, så behøves TV Tuneren ikke, i dit tilfælde, så har DR jo deres App, og der er TV2 Play, Viaplay, D Play og andre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Jeg har i forvejen Android TV på mit stue tv og en Nvidia Shield, men er ret træt af seneste opdatering som jeg mener er bloated.

Egentligt har jeg selv i mange år brokket mig over at de ikke blot sælger TV uden "smart" delen og så producerer billige bokse som vi kan skifte ud eller opgradere løbende. Jeg kan nu se at Phillips har lanceret sådant et TV http://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/philips-43-fhd-tv-43pft5503---ultratyndt/p/100381159, så det er måske valget, selvom jeg så¨må døjes med flere fjernbetjeninger og tablet...
Du kan evt tjekke en anden Philips model PUS6503, der har Android TV 7.0, og kan fås til ca. 3.000 kr. Elgiganten har haft den nede på 2.500 kr. i sommer, så de kan sikkert presses.
miri
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Kan atv fjernbetjeningen også styre tv’et hvis man benytter den interne tuner i tv’et ?


Nej, men er man kun på gratiskanalerne (læs: DR), kan det klares via DR app'en og så behøves man ikke at bruge den indbyggede tuner.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Jeg er på udkik efter et nyt TV til soveværelset og her er funktionaliteten vigtigere end billedkvaliteten, men det er ret umuligt at danne et billede af hvilke platforme som er relevante for mig.

Jeg ønsker disse apps:
DR TV
Plex
Kodi
Netflix
Youtube
TV2 (ikke vigtig, har kun abo. under VM i ishockey)

+ChromeCast (hvis DR app mangler)

Er der nogen som har kendskab til en Smart TV platform som opfylder de krav?

Ingen Smart TV har officiel DRTV app (med live-kanaler). DR har indtil videre satset på HbbTV på Smart TV. DRTV app findes til Apple TV og PlayStation, når man taler tv-enheder (samt Chromecast via cast).

Plex og Kodi er på Android TV og resten kan sendes over via den indbyggede Chromecast (dog med hakkende bevægelse til følge, da den er låst til 60Hz).

Der er ingen perfekt løsning på det, du søger. Den bedste vil nok være en ekstern Chromecast-enhed (kan køre 50Hz) eller Apple TV.

PS: I TV-databasen her kan du krydse af, hvilke apps (dog ikke Kodi og Plex endnu), som du vil have, og se, hvilke tv-skærme på markedet, som opfylder kravene: http://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php

Det er faktisk ikke rigtig. Den gamle Sony platform inden de skiftede til Android, har det faktisk. Vi købte den sidste årgang inden skiftet til min svigerfar. Den virkede ganske rigtigt kun med HbbTV, da han fik det. Men efter han døde og vi tog det hjem for at nulstille det, inden svigermor skulle overtage det (de var skilt), var DR rent faktisk kommet i deres app butik. Og ja, det virker også uden at have kanalerne inde. Vi havde ikke et antennestik bagi og kunne sagtens streame fra DR.

Det hjælper så ikke nu, da de ikke har TV med den gamle platform, men ikke desto mindre, så er det muligt :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu