recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af TV ud fra Smart TV platform?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af TV ud fra Smart TV platform?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 21:17
Jeg tilslutter mig også koret ift valget ud fra smart tv. Den del er alligevel ud-dateret inden for ganske kort tid.
Jeg ville også gå efter en chromecast eller atv4 (havde jeg selv valgt).

Med det sagt, så syntes jeg klart lg og Samsung har det bedste smart tv serup pt.
Mine behov foretrækker dog lg, men jeg syntes Samsungs er forniftigt.
Ellers er det nok Android med indbygget chromecast du kommer længst med.
Meeeen den del kan du få for 320kr og så ville jeg nok vælge det tv der bedst tilfredsstillede mine behov:)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Jeg er på udkik efter et nyt TV til soveværelset og her er funktionaliteten vigtigere end billedkvaliteten, men det er ret umuligt at danne et billede af hvilke platforme som er relevante for mig.

Jeg ønsker disse apps:
DR TV
Plex
Kodi
Netflix
Youtube
TV2 (ikke vigtig, har kun abo. under VM i ishockey)

+ChromeCast (hvis DR app mangler)

Er der nogen som har kendskab til en Smart TV platform som opfylder de krav?

Ingen Smart TV har officiel DRTV app (med live-kanaler). DR har indtil videre satset på HbbTV på Smart TV. DRTV app findes til Apple TV og PlayStation, når man taler tv-enheder (samt Chromecast via cast).

Plex og Kodi er på Android TV og resten kan sendes over via den indbyggede Chromecast (dog med hakkende bevægelse til følge, da den er låst til 60Hz).

Der er ingen perfekt løsning på det, du søger. Den bedste vil nok være en ekstern Chromecast-enhed (kan køre 50Hz) eller Apple TV.

PS: I TV-databasen her kan du krydse af, hvilke apps (dog ikke Kodi og Plex endnu), som du vil have, og se, hvilke tv-skærme på markedet, som opfylder kravene: http://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php

Det er faktisk ikke rigtig. Den gamle Sony platform inden de skiftede til Android, har det faktisk. Vi købte den sidste årgang inden skiftet til min svigerfar. Den virkede ganske rigtigt kun med HbbTV, da han fik det. Men efter han døde og vi tog det hjem for at nulstille det, inden svigermor skulle overtage det (de var skilt), var DR rent faktisk kommet i deres app butik. Og ja, det virker også uden at have kanalerne inde. Vi havde ikke et antennestik bagi og kunne sagtens streame fra DR.

Det hjælper så ikke nu, da de ikke har TV med den gamle platform, men ikke desto mindre, så er det muligt :)

Men vi snakker kun DR-arkiv, ikke sandt? Hvad med de seks live-kanaler?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Jeg er på udkik efter et nyt TV til soveværelset og her er funktionaliteten vigtigere end billedkvaliteten, men det er ret umuligt at danne et billede af hvilke platforme som er relevante for mig.

Jeg ønsker disse apps:
DR TV
Plex
Kodi
Netflix
Youtube
TV2 (ikke vigtig, har kun abo. under VM i ishockey)

+ChromeCast (hvis DR app mangler)

Er der nogen som har kendskab til en Smart TV platform som opfylder de krav?

Jeg har kig på et 42" TCL med Smart TV 3.0 (antager det er OS fra Smart TV Alliance, som ingen af medlemmerne selv bruger). Sælgeren i Elgiganten fortalte mig lidt om platformen og hvilke apps det har, men efter nogle dage blev info på hjemmesiden opdateret og jeg kunne se at han havde givet mig forkerte oplysninger (han oplyste f.eks. at det var Android baseret og havde indbygget CC, så alle Android TV apps vil virke).
Er man vitterlig nød til at få et tv koblet til internettet i butikken og selv checke aps, eller er der oversigter over tilgængelige apps for de forskellige platforme?

PS. artiklerne på REC.DK og Flatpanels er allerede for gamle og DR app fremgår ikke af disse.

Da jeg selv var i samme situation købte vi et Sony 49XE9005 til soveværelset. Det giver både super billedkvalitet og masser af (Android) baserede apps inklusiv Kodi. Samt indbygget Chromecast. Brugerfladen er dog lidt mindre responsiv og flydende end Shield.

Nu er det TV formentlig udgået og måske lidt større end du havde planer om, men til størrelsen kan jeg sige at selvom det måske virker stort så vender man sig hurtigt til det.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2018 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Da jeg selv var i samme situation købte vi et Sony 49XE9005 til soveværelset. Det giver både super billedkvalitet og masser af (Android) baserede apps inklusiv Kodi. Samt indbygget Chromecast. Brugerfladen er dog lidt mindre responsiv og flydende end Shield.

Nu er det TV formentlig udgået og måske lidt større end du havde planer om, men til størrelsen kan jeg sige at selvom det måske virker stort så vender man sig hurtigt til det.


Pladsmæssigt på væggen er grænsen omkring 50" og jeg har et Sony 55" i stuen, som afløste et 42" Panasonic plasma (det næste tv bliver mindst 65" gerne 75-85" oled), så jeg ved man hurtigt vender sig til størelsen. Stue TV har også Android TV, hvorfor jeg pt. bruger Nvidia Shield i soveværelset.

En ting ved mit stue Sony jeg er ret utilfreds med, er at den følger Netflix "standarden" og jeg ikke kan ændre det. Hvilket vil sige at den starter med det den var ved da den slukkede...
Jeg vil gerne kunne sætte den til at starte altid på DR 2, da jeg oftest tænder for at se DR 2 eller DR K, og efter jeg har set det jeg vil på disse kanaler, så ser noget via Plex eller Netflix. Jeg antager samme problem eksisterer på andre "Netflix" tv?

Til dem som har foreslået Samsung TV, så er det udelukket! Besluttede mig at droppe dem da de annoncerede at de ville bringe reklamer via Smart TV.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu