recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K hakker ved UHD-rips
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K hakker ved UHD-rips

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 4K hakker ved UHD-rips
    Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 16:26
Det var forskellige rips med forskellige lydformater. Og atmos er slået fra. 
Det fungerede ikke trådløst.
Men hey, nu kører det fint. Så en hel film i går, uden et eneste udfald.


Redigeret af Rolf Lemmike - 13-Oktober-2018 kl. 16:27
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Det er standard plug n play switche, så jeg ved ikke hvordan jeg skulle kunne tilgå dem for firmware-opdatering.

Kan jo være den ikke kan følge med evt?

en ting er 1000mbit en anden ting er om den bliver overbelastet hvis det bare er en billig dum switch du har kørende.

Jeg har begge mine Appletv4k kørende.. på Wifi
jeg har lige testet igen for en sikkerhed, de kører 4k film uden problemer.. 1:1

har du evt tjekket om du har et eller andet sjovt lyd format kørende der kan give knuder?

Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 13:11
Det er standard plug n play switche, så jeg ved ikke hvordan jeg skulle kunne tilgå dem for firmware-opdatering.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 12:13
Er der en nyere firmware til dine switche, jeg havde problemer i starten med at ATV 4K ikke kunne finde netværket, hvor problemet forsvandt efter firmware opdatering af switchen.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 01:33
Hmm.. Så er det sgu sært..
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 00:21
Nej, begge mine switche er 10/100/1000 mb
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 23:31
Den switch din ATV var koblet på var vel ikke en gammel 100Mbit, vel?
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Netværk er komplekst!
åbenbart
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 12:25
Netværk er komplekst!
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 11:50
Nå, det virker når jeg smider ATV direkte i Airport…  Det giver ingen mening, for datastrømmen skal stadig gennem 2 switche og en router.
Tidligere sad ATV til en af switchene. Og jeg prøvede med et frisk ethernet-kabel, så det er ikke der den ligger.
Men pyt, det virker uden hak... Tak for input.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej
Vedr ATV4K , jeg havde lidt problemer da jeg brugte Plex , da min bærbar ikke var kraftig nok , til enkelte film. Bruger Infuse nu , og ingen problemer , da ATV står for det hele. Din Nas er jo forbundet til din router , den kan også være problemet , hvis det er en ældre 100MB type.
MVH
 
Ja muligvis mine switche.  Det kunne være jeg skulle prøve at smide den direkte i min router (Apple airport extreme)
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Hvilken afspiller på ATV4K bruger du?

Jeg bruger selv Infuse Pro, og har ingen problemer med billedet, heller ikke 4K/HDR 1:1 blu-ray rips. Streamer fra en Synology NAS, men den er i dette tilfælde bare en dum filserver og foretager ingen transcoding.

Din atv er vel på ethernet?
Yes Infuse Pro.
 
Og alt er trådet.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu