recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det Ultimative lydløse Mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det Ultimative lydløse Mediacenter

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Det Ultimative lydløse Mediacenter
    Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 11:43
Hej Alle,
Jeg vil til at bygge mig det ultimative Lydløse Mediacenter.
Har forsøgt tidligere med Nvidia Shield & Xbox one X men synes ikke Kodi kørte tilfredsstillende.
Vi har både en PS4 & Xbox One X i stuen der bruges til at game på.
Måske senere skal der enten et GTX 1070 TI eller 1080 kort i

Det skal primært bruges til at se Film og Tv i Kodi. 720p/1080I/1080P/4k UHD Hevc 10bit
Tv kanalerne trækkes fra Waoo fra Dvblink aka Mosaik nu
Film Streames fra min egen "NAS"

Hardware:
Kabinet:
Motherboard:
Cpu:
GPU:
Radeon Rx Vega 11
Cpu køler:
Strømforsyning:
Sea Sonic 600 titanium fanless https://seasonic.com/prime-titanium-fanless
Ram:
Crucial DDR4-2400 SC 8GB
Disk:
128Gb SSD


Jeg forventer at få alle delene i løbet af de næste 4 dage.

Hvad bruger jeres mediacenter til?
Hvilke Tweaks har i gjort til Windows 10 og til Kodi?
Tænker vi kan deles med tips og tricks så det gavner os alle her.

Ellers ha en god weekend :)



Redigeret af SuperBilleN - 12-Oktober-2018 kl. 11:46
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Hvad bruger jeres mediacenter til?
 
Til at se/høre video- og audiofiler samt billeder fra ekstern harddisk/indbygget tuner. Derudover surf på internettet samt stream af diverse events.
Jeg synes i øvrigt at dit setup er vildt overkill til et mediecenter der primært skal bruges til at se video og TV. Det kan gøre langt billigere, mindre, mere diskret og opfylde WAF. 
 
Flemming


Redigeret af fltk - 12-Oktober-2018 kl. 13:17
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 14:18
Hvis du ikke skal bruge den til andet end mediecenter, så drop Win10 og smid Kodibuntu på.
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Hvad bruger jeres mediacenter til?
 
Til at se/høre video- og audiofiler samt billeder fra ekstern harddisk/indbygget tuner. Derudover surf på internettet samt stream af diverse events.
Jeg synes i øvrigt at dit setup er vildt overkill til et mediecenter der primært skal bruges til at se video og TV. Det kan gøre langt billigere, mindre, mere diskret og opfylde WAF. 
 
Flemming

Som jeg også skrev kommer der nok senere et GTX 1070 Ti eller !080 kort i, og så skal det også bruges som gaming pc. Derfor jeg har valgt den cpu osv.
Jeg har lavet mit eget tv møbel med sort højtalerstof så man kan ikke se hvad der gemmer sig derind.
Derfor stor WAF, jeg skal nok smide nogle billeder op senere.

GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 14:44
Hej,

Senere skal det bruges til gaming også¨så derfor windows 10.

Glæder mig til at få det samlet, så kan vi dele erfaringer mht tweaks, add-ins osv

Kunne også være nice at få emulators installeret i Kodi så man kan spille gamle Snes osv.

Tak for svar drenge
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 16:46
Spændende PC!
Hvor køber du strøforsyningen og hvad måtte du slippe for den?

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 18:00
af ren og skær nysgerrighed - hvori består det "ultimative"? er det ultimativt støjsvagt, eller er det et ultimativt mediecenter? - synes ikke umiddelbart at indmaden retfærdiggør nogen af delene. med en apu der performer som en 3 år gammel midrange cpu, og en grafikdel der måske nok klarer 4K HDR, men så "sej" er den apu nu heller ikke. Smider du et 1080 i, så vil cpu'en nok i virkeligheden blive en bottleneck
for performance.

Bare husk at AMD's APU'er sluger noget mere strøm end Intels, især i grafikdelen, så uanset hvad du gør. så er du nok tvunget til at have lidt blæser i det kabinet for at komme af med den varme den helt sikkert vil udlede. Også selvom det kun er en 35W model.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

af ren og skær nysgerrighed - hvori består det "ultimative"? er det ultimativt støjsvagt, eller er det et ultimativt mediecenter? - synes ikke umiddelbart at indmaden retfærdiggør nogen af delene. med en apu der performer som en 3 år gammel midrange cpu, og en grafikdel der måske nok klarer 4K HDR, men så "sej" er den apu nu heller ikke. Smider du et 1080 i, så vil cpu'en nok i virkeligheden blive en bottleneck
for performance.

Bare husk at AMD's APU'er sluger noget mere strøm end Intels, især i grafikdelen, så uanset hvad du gør. så er du nok tvunget til at have lidt blæser i det kabinet for at komme af med den varme den helt sikkert vil udlede. Også selvom det kun er en 35W model.
ryzan 3 er en helt ny apu. Og med Vega 11 i den. Den kan finde klare as the køre 4k. Uden at svede. Og nvidia. Har stadig dårlige video enhed i sig. End amd. Så det er et fornuftigt valg

Redigeret af T-Duck - 12-Oktober-2018 kl. 18:10
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 10:25
0#

Hvad var det helt præcist ved en nVidia Shield der ikke kørte tilfredsstillende?

Jeg er så at sige meget forundret over dit valg - det var i "gamle dage" man samlede en computer som mediacenter - den gang der ikke eksisterede nVidia Shield, Xiaomi Mi Box, Apple Tv (gud forbyde apple) og alle de andre lækre enheder som bare er lige til at gå til og klarer jobbet som mediacenter intet mindre end fantastisk - selvfølgelig en subjektiv holdning fra min side det er jeg klar over.

Jeg er nørd med stort "N" og "IT-Konsulent"(udvandet titel, i know) af profession og jeg kunne ikke drømme om at skulle tilbage til en "alm computer" som mediacenter, brugervenligheden og strømforbruget taget i betragtning.
Jeg har så både kone og børn som også skal kunne bruge mine enheder og med Shield og Xiaomi spiller det bare MAX - selv konen hopper rundt på enhederne som det mest naturlige i verden og hun er edderperkemen ikke noget teknologi-geni :D

/mvh
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Spændende PC!
Hvor køber du strøforsyningen og hvad måtte du slippe for den?


Ved Dustin kostede 1600 men så får man også 12 års garanti fra producenten 
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 22:51
Jeg tilslutter mig forundringen.

Du vil have et ultimativt, lydløst mediecenter, men snakker om at smide et støjende grafikkort i for også at lave det til en gaming pc, det er temmeligt modstridende i mit univers.

Mit bud på et lydløst mediecenter kunne være en Zotac Nano CI327, en 4 GB ramklods og en lille SSD, den er som skabt til det. Zotac'en er passivt kølet og med en SSD er den 100% lydløs. Den har sågar indbygget IR modtager så den kan tage imod kommandoer fra en alm. fjernbetjening. Smid Openelec på den, så har du en verdensklasse mediebandit til noget der ligner 2000 kr. Min eneste "anke" er at SPDIF udgangen sidder på fronten i stedet for på bagsiden sammen med de øvrige kabler.

Jeg har lillebroderen CI323 og den har afspillet alt hvad jeg har smidt efter den so far. Jeg har ikke prøvet med 4K da mit tv ikke kan det alligevel, men der var engang en tråd herinde med nogle pænt sindsyge testvideoer og dem åd den uden bøvl.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 23:09
T-duck - du tror ikke jeg ved hvad en ryzen 3 er? - faktum er at det er lorte performance hvis manden forsøger at bruge det til reel gaming, og ja det kan "fint" afspille 4K, men også med et højere strømforbrug end en tilsvarende Intel. Vega 11 svarer nogenlunde til et 960M kort, så basal gaming kan den helt sikkert klare, men strømforsyning er MASSIV overkill til den gældende konfig. Det virker lidt som om manden egentlig køber en gaming computer, men har ikke råd til at købe grafikkortet og håber han kan spare. Personligt tror jeg bare han kommer til at opgradere CPU sammen med GPU hvis han virkelig vil bruge det til at spille på - ISÆR hvis han skal op og lege med 4K gaming.

Som flere skriver - en dedikeret boks ville være markant billigere, og kan så rigeligt til "mediecenter" delen. - og spar på pengene med det kabinet. Det kan godt være det er "flot", men brug hellere pengene på noget mere performance hvis det endelig skal være.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu