recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spas på posthuset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spas på posthuset

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

hmm.. jeg må være den eneste herinde som vel kun har oplevet 1-2 fejl på de hundrevis af pakker postnord/portdanmark nok har sendt til mig henover de sidste 20 år..

Generelt set har jeg ikke meget at sætte på nogle af fragtselskaberne, det er frustrerende når man bliver ramt af en eller anden fejl, eller hvis pakken ikke som forventet er der 5 minutter efter man har bestilt, men ellers synes jeg det er fint

Jeg har det på nøjagtigt samme måde. Har modtaget så mange pakker og har aldrig oplevet problemer med, hverken PostNord, DAO eller GLS. Jeg ved ikke om det er geografisk bestemt, men det virker til at andre døjer en del med det.

På mit arbejde bruger vi også PostNord til pakkeforsendelser, det giver generelt heller ikke de store problemer. 

Men nu kan alle jo også give PostNord skylden uden at folk løfter et øjenbryn. Gider folk ikke lige sende deres pakker til tiden, så er det jo nemt at tørre den af på PostNord da alle vil tro en.

Jeg tror tit PostNord bliver gjort til ufrivillig syndebuk. 

Jeg er helt og aldeles uenig.

Har oplevet at få adskillige SMS om at pakken vil blive leveret i dag. Det tog 4-5 dage med adviseringer inden den dukkede op.

Postnord er i knæ og kan ikke levere varen.

Det er blevet sådan at jeg fravælger levering med postnord hvis det er muligt. Jeg vælger også at købe hos webshops der bruger anden levering en postnord.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 08:14
Spøjst, jeg får det meste jeg køber leveret med PostNord. Jeg tror faktisk ikke at jeg på noget tidspunkt har mistet en pakke. Det er åbenbart ret troværdige postbude vi har her "ude på landet" :-)

Til gengæld ser jeg nogen af de bude der kommer fra DAO, eller GLS, det er tydeligt at de ikke får det samme i løn som PostNord medarbejderne. Det ligner at de har helt andre arbejdsvilkår....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 09:04
Det er heller ikke fordi jeg har mistet pakker. Kun breve. Men dem sender man ikke mere.

Og hvis postnord giver bedre løn, burde de også have bedre medarbejdere.

Desværre kan man ikke mærke det.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

DAO er jeg imponeret over

Man kan bestille kl 18 og næste morgen kl 6 ligger vare foran døren.  

Og det er fra Jylland til Sjælland. 


Også mig! Fantastisk at det kan lade sig gøre. Jeg får ofte mine CD'er og DVD'er ved 4-tiden om morgnen.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Spøjst, jeg får det meste jeg køber leveret med PostNord. Jeg tror faktisk ikke at jeg på noget tidspunkt har mistet en pakke. Det er åbenbart ret troværdige postbude vi har her "ude på landet" :-)

Til gengæld ser jeg nogen af de bude der kommer fra DAO, eller GLS, det er tydeligt at de ikke får det samme i løn som PostNord medarbejderne. Det ligner at de har helt andre arbejdsvilkår....


Klaus
Nu har du jo altid agiteret mod GLS, så din kommentar overrasker ikke så meget.
Men du kan da få et bevis for mit indlæg ovenover.
Jeg købte en pakkelabel til 80 kr, pakken skulle i følge PostNord være fremme dagen efter jeg indleverede den.
Tjek track'n'trace og se om den var det! LOL 
Og den blev lagt i brevkassen uden af modtageren kvitterede for den.


mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

]Til gengæld ser jeg nogen af de bude der kommer fra DAO, eller GLS, det er tydeligt at de ikke får det samme i løn som PostNord medarbejderne. Det ligner at de har helt andre arbejdsvilkår....


Især GLS er noget makværk. De udbyder opgaverne på nådesløs vis, næsten ligesom Amazons lokale bude i USA. Der skulle være enorm udskiftning blandt dem der kører ud med pakkerne.

DAO fungerer øjensynligt godt, men jeg tror heller ikke, at deres model er holdbar. Jeg bor i lejlighed og kan derfor ikke få leveret til døren; jeg skal hente forsendelser derfra i en skodkiosk der ligger MEGET længere væk end min Føtex-postbutik.

Med GLS kan jeg næsten aldrig vælge min lokale GLS-butik, hverken ved køb på nettet eller hvad SMS-baseret valg af udleveringspunkt. Nu kommer pakken vist bare automatisk til en farvehandler der ligger LANGT væk, selvom der altså er flere GLS-butikker tættere på...

Så jeg tror, at hvor vild man er med PostNord, GLS og DAO, har en del at gøre med hvor nemt man kan få leveret ting fra dem

Redigeret af Naiera - 13-Oktober-2018 kl. 21:38
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Spøjst, jeg får det meste jeg køber leveret med PostNord. Jeg tror faktisk ikke at jeg på noget tidspunkt har mistet en pakke. Det er åbenbart ret troværdige postbude vi har her "ude på landet" :-)



Jeg bor også på landet, og har normalt ikke problemer med PostNord.

Dog havde jeg en episode i løbet af sommeren:


Jeg bestilte en pakke med levering til døren med PostNord. 

Den blev afsendt d. 1/8 og jeg fik hurtigt besked fra PostNord om at en pakke var på vej til mig. Samme aften kunne jeg se at pakken var på et distributionscenter ca. 60 km. fra min bopæl, og om morgenen torsdag d. 2/8 var pakken på vej til mig.

Så langt så godt.

I løbet af formiddagen fik jeg besked om at pakken var forsinket. I PostNord app'en kunne jeg se at adressen ikke var korrekt. Jeg tjekkede mine ordre info fra webshoppen, og adressen var helt korrekt.

Jeg ringede med det samme til PostNord for at gøre dem opmærksom på at der ikke var noget galt med adressen. Det blev noteret og de ville kontakte den lokale post og sørge for at pakken kom ud igen. Fredag d. 3/8 var der stadig ingen pakke og den figurerede stadig som forkert adresse i app'en. Jeg ringede igen, men der var ikke meget hjælp at hente.

Mandag var der ikke ændret på info i app'en (ej heller via track & trace på nettet). Jeg ringede endnu engang, og fik nu at vide at den person jeg havde talt med i første omgang ikke havde givet besked videre. Jeg blev også forsikret om at det ville ske med det samme.

Tirsdag d. 7/8 var der stadig ingen pakke, og info på nettet og i app'en var også uændret. Der stod fortsat at adressen var forkert. Igen måtte jeg ringe, og fik nu at vide at beskeden ikke var givet videre, men NU ville han personligt tage sig af det og ringe med det samme. 

En halv time senere blev jeg ringet op af den lokale postmester. De havde pakken stående, og jeg sagde at jeg gerne ville hente den. Jeg kunne komme forbi ved 15 tiden. Der var der nok desværre lukket kl. 15, fik jeg at vide. Jeg forlod derfor arbejdet at hentede min pakke med det samme.

På vej tilbage til arbejdet kom jeg til at tænke på, at det lokale posthus vel nok havde haft den stående siden den blev forsøgt leveret d. 2/8. Hvorfor har de ikke ringet til mig?! Det skulle da være en smal sag at finde mit nummer. Eller også kunne de have lagt en seddel i min postkasse, men det er måske for meget forlangt...

Jeg undrer mig over at jeg skal betale 69 kr. for at få pakken leveret til min bopæl, og så ender det med at jeg selv henter den på posthuset. Givet, kunne jeg nok godt have fået dem til at levere den til mig, men min tålmodighed var brugt op, og jeg havde også købt varen fordi jeg skulle bruge den. Jeg ønskede ikke at vente en dag mere.

Desuden er det også noget træls at man skal bruge en time (hvor af det meste var ventetid) i telefonen, for at man kan få PostNord til at levere den ydelse man har betalt for. For slet ikke at tale om de frustrationer det medfører, når man står uden den vare man har købt og igen og igen skal kontakte PostNord uden der sker meget nyt i sagen.

Alt i alt er det en ringe omgang, og hver gang jeg køber noget på nettet bruger jeg altid en anden leverandør end PostNord. Det var der desværre ikke mulighed for denne gang.



Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

 

Med GLS kan jeg næsten aldrig vælge min lokale GLS-butik, hverken ved køb på nettet eller hvad SMS-baseret valg af udleveringspunkt. Nu kommer pakken vist bare automatisk til en farvehandler der ligger LANGT væk, selvom der altså er flere GLS-butikker tættere på...


Det må have noget at gøre med hvilken butik du handler i. 

Jeg har også enkelte gange stødt på webshops hvor jeg ikke kunne vælge udleveringssted på en liste. Jeg har været ude for at udleveringsstedet automatisk var den lokation der var tættest på min bopæl, uden mulighed for at ændre det. Det er nødvendigvis ikke optimalt for mig, at stedet ligger tæt på mig. For det meste kan jeg dog vælge det udleveringssted der passer mig bedst. 
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Jeg har også enkelte gange stødt på webshops hvor jeg ikke kunne vælge udleveringssted på en liste. Jeg har været ude for at udleveringsstedet automatisk var den lokation der var tættest på min bopæl, uden mulighed for at ændre det. Det er nødvendigvis ikke optimalt for mig, at stedet ligger tæt på mig. For det meste kan jeg dog vælge det udleveringssted der passer mig bedst. 

Normalt kan man vælge en leverings adresse, så sætter du bare den så udleverings stedet passer dig.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Jeg har også enkelte gange stødt på webshops hvor jeg ikke kunne vælge udleveringssted på en liste. Jeg har været ude for at udleveringsstedet automatisk var den lokation der var tættest på min bopæl, uden mulighed for at ændre det. Det er nødvendigvis ikke optimalt for mig, at stedet ligger tæt på mig. For det meste kan jeg dog vælge det udleveringssted der passer mig bedst. 

Normalt kan man vælge en leverings adresse, så sætter du bare den så udleverings stedet passer dig.

Ja, normalt.
Til top
Ole G Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 09:50
Hvis det er muligt vælger jeg Post Nord som leverandør, ofte fravælger jeg en butik, hvis den ikke tilbyder Post Nord som leverandør. Det er da også mit indtryk, at flere og flere butikker vælger at benytte Post Nord.
Jeg har aldrig oplevet at miste en pakke eller modtage en forsendelse, hvor indholdet var så beskadiget at det måtte returneres.
Selvfølgelig er der småproblemer en gang imellem, en bog kan eksempelvis have fået et mindre tryk, hovedårsagen til det er dog dårlig indpakning.

Ole 
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

hmm.. jeg må være den eneste herinde som vel kun har oplevet 1-2 fejl på de hundrevis af pakker postnord/portdanmark nok har sendt til mig henover de sidste 20 år..

Generelt set har jeg ikke meget at sætte på nogle af fragtselskaberne, det er frustrerende når man bliver ramt af en eller anden fejl, eller hvis pakken ikke som forventet er der 5 minutter efter man har bestilt, men ellers synes jeg det er fint


Jeg har det på nøjagtigt samme måde. Har modtaget så mange pakker og har aldrig oplevet problemer med, hverken PostNord, DAO eller GLS. Jeg ved ikke om det er geografisk bestemt, men det virker til at andre døjer en del med det.

På mit arbejde bruger vi også PostNord til pakkeforsendelser, det giver generelt heller ikke de store problemer. 

Men nu kan alle jo også give PostNord skylden uden at folk løfter et øjenbryn. Gider folk ikke lige sende deres pakker til tiden, så er det jo nemt at tørre den af på PostNord da alle vil tro en.

Jeg tror tit PostNord bliver gjort til ufrivillig syndebuk. 
Har heller ikke haft problemer med hverken PostNord, DAO eller GLS. Ting som er bestilt, har jeg samme uge, med DAO allerede 2 dage efter ved 4-6tiden om morgenen i min postkasse. Det er i KBH/Amager. Kan godt være geografisk bestemt, for noget jeg har sendt til Bjerringbro, blev helt væk og dukkede aldrig op. Det var en lille ting til en forum bruger (pickup børste).
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu