recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Soundbar...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af Soundbar...

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oliseh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af Soundbar...
    Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 20:46
Er der nogle der kan hjælpe med valg af Soundbar??? Jeg har ikke den store erfaring/viden eller den store pengepung. Jeg har kigget på Sonos Beam, som jeg er meget imponeret af, men har også kigget på Samsung MS6 Serien (HW-MS661/XE).

Samsung er lige nu billigst, da jeg kan få den til 2.000 kr. Den ser dog væsentlig større ud end Beam, og jeg tænker lidt Sonos plejer da at lave kram. Den skal erstatte en gammel Bose Solo TV som jeg har været yderst tilfreds med.

Nogle der har noget erfaring de vil dele ud af???


Redigeret af Oliseh - 13-Oktober-2018 kl. 20:49
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 07:04
Soundbar fås i mange kvaliteter og priser

De billige lyder ikke særlig godt.

De dyre kan dekode alle de nye lyd formater.

Så hvad er du til ?

Har du Sonos i forvejen og ønsker udbygge er det lige til højrebenet. 

Selv bruger jeg en Sony st5000.    Da den klarer alle formater incl atmos.

Som alt andet lyd bør man prøve at lytte sig frem.
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oliseh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 08:22
Tak for svar. Min pengepung er ikke til Sony i hvert fald Big smile så må jeg leve med at undvære det Atmos og jeg tænker måske at jeg nok kan høre forskel men er forskellen 8.000 kr værd??? Og jeg har lige levet fint med en Bose Solo TV. 

Jeg har intet i Sonos men derimod har jeg et Samsung TV som hvis er en fordel i forhold til den Samsung soundbar som faktisk er sat ned fra 5.000 til 2.000 kr men kun til 31/10. Sonos koster 3.300 kr og den billigste Sony st5000 jeg kunne finde koster 10.000 kr.

Både Sonos og Samsung har fået gode anmeldelser for deres lyd faktisk men tror det er svært at finde et sted hvor jeg kan lytte til begge. 

Jeg synes det er svært Tongue
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 09:17
Det er svært.

En prisnedsættelse som Samsung har er useriøst. Får du kvalitet for 5000,- for 2000,-?  Næppe.

Stol på hvad du selv hører. Det er dig der skal lytte til den hver dag.

Og Atmos på en soundbar? LOLLOLLOL

Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oliseh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 09:31


Tak for svar. Nu er det sådan et tilbud de har i deres Samsung Member app så ikke et tilbud for alle. I de anmeldelser jeg har læst hvor den koster 5.000 kr får den faktisk fine anmeldelser. Det samme gør Sonos dog og begge har en rigtig god lyd skriver anmeldelserne Smile

Igen bliver det nok svært at finde et sted hvor jeg kan lytte til begge og sammenligne men så må jeg tage dem hver for sig.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 09:47
Og husk nu at det er dig og dine ører der skal være tilfreds.

Forum kan være godt til at få ideer. Men der er mange farvede brugere herinde. 

Held og lykke med jagten.
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oliseh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 10:08
Tak for det 👍
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 11:19
Det er stort set umuligt at lytte til en soundbar, hvis du går i Bilka, Power osv., for dit lokale medvirker til den endelige lydoplevelse. Og rummet de nævnte steder er jo typisk enormt store.

Atmos er ikke nemt at opleve i en soundbar, så glem lidt om det. Mange anmeldelser er ofte helt hen i vejret, jeg har i hvert ikke samme oplevelser med de samme soundbars i mit rum. Og netop rummet spiller rigtigt meget ind.

Med lidt held kan du opnå et lidt bedre lydindtryk hos en lille forhandler.

Husk at sire dig, at du kan returnere et evt. køb, hvis du ikke er tilfreds. 

Jeg har ligesom hansie en Sony HT5000, og det var den som jeg valgte efter rigtigt mange "Selvtests". Den kan det meste, og var for mig et godt kompromis.

Jeg har skrevet lidt om min Sony soundbar her:


Held og lykke med valget.


Redigeret af Hother - 14-Oktober-2018 kl. 11:31
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
el_serpiente Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér el_serpiente Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 10:58
Må jeg spørge hvor du har fundet HW-MS661 til 2000 ?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 11:02
Lad mig gætte:
Nu er det sådan et tilbud de har i deres Samsung Member app så ikke et tilbud for alle.”.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oliseh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 11:09
Tak for gode input. 

Ja i Samsung Member Appen og faktisk til 1.990 kr Smile
Til top
el_serpiente Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér el_serpiente Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 11:15
Øv, den ville jeg ellers gerne købe til den pris...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu