recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til stationær pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til stationær pc

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til stationær pc
    Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 19:37
Hej.

Jeg skal have en ny pc til omkring 4000 kr.

Jeg er blevet tilbudt denne her til 3000 kr, er det god nok, eller skal der opgraderes noget?

AMD Ryzen 3 2200G
ASRock AB350M-HDV
G.Skill Value DDR4-2400 C15
Intenso SSD M.2 2280
LG GH24NSD1
Cooler Master MWE Bronze 450
Cooler Master MasterBox E300L
windows 10

Jeg skal bruge den til at gå på nettet og ellers ser jeg en del youtube musik.

mvh
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Hej.

Jeg skal have en ny pc til omkring 4000 kr.

Jeg er blevet tilbudt denne her til 3000 kr, er det god nok, eller skal der opgraderes noget?

AMD Ryzen 3 2200G

ASRock AB350M-HDV

G.Skill Value DDR4-2400 C15

Intenso SSD M.2 2280

LG GH24NSD1

Cooler Master MWE Bronze 450

Cooler Master MasterBox E300L

windows 10

Jeg skal bruge den til at gå på nettet og ellers ser jeg en del youtube musik.

mvh
den kan den snildt klare.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 20:11
Super.

Er der nogle af komponenterne der burde opgraderes eller er det udemærket det der er i den?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 20:18
Den er rigeligt kraftig til at hyggeinternette lidt.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:


Jeg skal bruge den til at gå på nettet og ellers ser jeg en del youtube musik.

mvh

Nogen bestemt årsag til, at det så skal være en stationær?
Med det forbrug du nævner, så kunne en chromebook eller mindre bærbar (billigere) gøre det samme. 
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 16:26
Ja kan bedst lide at sidde ved en stor skærm, så derfor en stationær.

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 21:37
Fin maskine til det, er det 8gb ram?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 21:38
PS er det en 120 GB ssd? Jeg villle nok min. Vælge det dobbelte.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 21:56
du kan da bare koble en stor skærm til en billig bærbar. - det er der jo ingen problemer i.
Som Kim siger - med den brug, så kan en hvilken som helst computer (selv en mobil!) jo klare det arbejde.



Redigeret af claus_jac - 15-Oktober-2018 kl. 21:56
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 22:50
Hej.

Til dette formål kan jeg ikke se hvorfor i tænker på en laptop med sin egen skærm. Til dette formål syntes jeg at en en mini PC også kaldet en NUC må være velegnet.

Så kan vi altid finde ud af hvor kraftig OP ønsker den. Her er et link til en billig løsning, ca 806 kroner incl. forsendelse.


Så skal der dog yderlig købes et dansk tastatur og en mus.

Hilsen Carsten.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 01:12
Enig, det kunne lige så godt være en NUC, Brix eller lign, (NUC er lidt dyrere) og endda en af de meget billige. Skærm, mus og tastatur skal han jo alligevel have, når det er en stationær.

Årsagen til jeg nævner bærbar, er fordi at netop den slags forbrug har man det med at tage maskinen med rundt i sin bolig. Ikke dermed sagt at man gør det. Og man kan altid sætte en stor skærm til, hvis man vil.

Den maskine du har kig på, den er langt overkill til dit formål. Ikke at det gør noget, hvis man alligevel bare skal smide nogle penge væk på noget man ikke får specielt meget mere ud af. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 07:47
Hej.

Her er et link til et datablad på den Brix jeg tidligere linkede til:


Det eneste jeg er lidt usikker på, er om vi skal overveje at anbefale en kraqftigere CPU end den Intel celeron J1900 der er i den. Hvad syntes i andre?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 16-Oktober-2018 kl. 07:47
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu