recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RX-V777 forstærker vil ik tænde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha RX-V777 forstærker vil ik tænde

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha RX-V777 forstærker vil ik tænde
    Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 10:17
Hejsa

Jeg har ovenstående model der med et plop blive pludselig ikke vil tænde. Nu er den så begyndt at blot blinke ved den røde power LED..

Dette siger manualen:
The protection circuitry has been activated three times
consecutively. When the unit is in this condition, the standby
indicator on the unit blinks if you try to turn on the power

Jeg har forsøgt at læse lidt online og fandt ud af man kan holde 3 knapper nede når man tænder for at få den ud af dette mode. Det gjorde jeg så og fik den også igang igen. Men den siger en masse ting jeg ikke forstår og gør efterfølgende det samme med at den slukker og siger "Please wait" når jeg forsøger at tænde den.

Er der nogle der kender løsningen på dette problem? Evt kan henvise til en go billig forstærker reperatør i kbh området. 

Den laver samme fejl som denne her.


Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 10:18
Skal lige tilføjes at jeg ikke har prøvet af afmontere alle ledninger bagi, da jeg slet ikke har pillet ved den siden dagen før hvor den virkede fint. Så har svært  ved at se der lige pludselig kan kommer en kortslutning fra højtalerledningerne af sig selv.

Men kan være jeg bør gør det alligevel.
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 12:31
Ydermere har jeg læst online at der er rigtig mange Yamaha RX-V ejere der oplever problemer med en lille 22nF 630V kondensator.. den har jeg så købt i håb om det kunne være problemet.. men da jeg tog låget af min kunne jeg slet ikke se at jeg har sådan en lille satan monteret.

Er der måske en der kender til en go billig rep i kbh området eller er det måske en af jer der kunne tænke sig at hjælpe mig med at fejlfinde/reppe den? Er super glad for den i min bio setup nemlig og ville helst ikke ud og investere i en ny medmindre den reelt er helt død.
Her er en video af hvad den gør


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Ydermere har jeg læst online at der er rigtig mange Yamaha RX-V ejere der oplever problemer med en lille 22nF 630V kondensator.. den har jeg så købt i håb om det kunne være problemet.. men da jeg tog låget af min kunne jeg slet ikke se at jeg har sådan en lille satan monteret.
Det er nok standby power supply fejl som vist i denne:
https://www.youtube.com/watch?v=MwvjAtSr5t8

Men det er ikke samme model som din, så ved ikke om der bruges samme modul i din?


Ellers er der en anden typisk fejl hvor det er termosikring i trafo der afbryder, og den er svær at fixe:
https://www.youtube.com/watch?v=1xIlqe-P1CM

Mvh. JørgenT
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Ydermere har jeg læst online at der er rigtig mange Yamaha RX-V ejere der oplever problemer med en lille 22nF 630V kondensator.. den har jeg så købt i håb om det kunne være problemet.. men da jeg tog låget af min kunne jeg slet ikke se at jeg har sådan en lille satan monteret.
Det er nok standby power supply fejl som vist i denne:

Men det er ikke samme model som din, så ved ikke om der bruges samme modul i din?


Ellers er der en anden typisk fejl hvor det er termosikring i trafo der afbryder, og den er svær at fixe:



Den første video du linker til er præcis den kondensator jeg har været ude og købe.. Men min ser bare anderledes ud når jeg åbner den. Så tror min er nyere end den i videoen.

Har også godt set den anden video du linker til, og ja som du siger så ser det rimlig omfattende ud at lave for en absolut novice..

Jeg har haft fat i en certificeret Yamaha reparatør som siger at han før har lavet en 777'er med samme fejl. Der skulle hele mainboarded skiftes og han vurderede reparation til at stå i ca 2500 kr (res delene alene til 1300 kr). Jeg vil så sige at for ham som rep mand er det klart nemmere for ham at skifte en hel printplade (i dette tilfælde et komplet mainboard) end at sidde at skifte enkelte kondensatorer osv ud..
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 20:06
Nu spørg jeg sikkert dumt.. men vi er enige om at hvis der "blot" er tale om en død sikring på powerboarded så ville den slet ikke tænde? Og jeg bør tydelig kunne se hvis sikringen er død ikke?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 23:44
Lad nu for pokker være med at forsøge igen og igen, at tænde for elektronik, som lukker ned på grund af en fejl. Der dummeste man overhovedet kan gøre, da der er stor sandsynlighed for, at man vil forværre fejlen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2018 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Jeg har haft fat i en certificeret Yamaha reparatør som siger at han før har lavet en 777'er med samme fejl. Der skulle hele mainboarded skiftes og han vurderede reparation til at stå i ca 2500 kr (res delene alene til 1300 kr). Jeg vil så sige at for ham som rep mand er det klart nemmere for ham at skifte en hel printplade (i dette tilfælde et komplet mainboard) end at sidde at skifte enkelte kondensatorer osv ud..

Hvis en reparatør skifter komponenter, skal han give garanti på reparationen. Hvad nu, hvis der så efter 10 måneder dukker en lignende fejl op og du kommer tilbage og vil have repareret på garantien?
Så nytter det ikke at bruge 2-3 timer på at skifte komponenter, frem for at sætte et nyt board i, som reparatøren har garanti på fra sin leverandør.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2018 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Nu spørg jeg sikkert dumt.. men vi er enige om at hvis der "blot" er tale om en død sikring på powerboarded så ville den slet ikke tænde? Og jeg bør tydelig kunne se hvis sikringen er død ikke?

Hvis en sikring springer, har det som regel en årsag. Sætter man en ny sikring i igen, springer den oftest igen.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 09:52
Okay. Den ryger afsted til rep og så må vi se hvad det vil koste at få den fixet.. Eller om jeg må ud og købe en ny. :-)
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 10:21
Har faktisk lige igår købt en ny just in case. Fik en DENON AVR-1910.. Ved ikke om den er skod eller ok, fik den til billige penge og tænker om ikke andet at bruge mens den anden bliver lavet. :-)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Okay. Den ryger afsted til rep og så må vi se hvad det vil koste at få den fixet.. Eller om jeg må ud og købe en ny. :-)
Start nu med at få et tilbud først, det er ved at være en ældre receiver med 4 år på bagen, de sidste kostede faktisk under 3k. 

BTW. Du har tilfældigvis ikke købt den sidst i 2015 og registrede den hos Yamaha? Yamaha giver 3 års garanti hvis man registrer sin recivere.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu