recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Procella vs B&w
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Procella vs B&w

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Procella vs B&w
    Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 21:35
hvis man er ægte film mand og gerne vil finde den bedste løsning. 
Skulle man så gå hen og sælge sine B&w 802 diamond og gå hen og vælge procella? Har hørt p6 for et par år tilbage, syntes p6 havde en dynamik jeg blev helt væltet bagover, noget som almindelige højtalere ikke kan “levere”. Husker jeg forkert, eller skal jeg forsætte på min diamond serie og udvide?
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 23:01
Jeg har Procella P6 som LCR i min bog og jeg ville ikke bytte med B&W ;-)
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2018 kl. 23:26
Hvis du har kørt stereo med dine 802D så ville jeg klart låne en center til at supplere samt noget kvalitets subwoofer. Næste skridt er nogle ordentlige monoblokke til at drive det. Det giver LAAANGT mere dynamik en folk typisk har brug for i en hjemmebiograf. 

Har aldrig hørt noget prof grej som gør jeg vil skifte mit setup med 802D som front. 
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 07:15
Nu er 802D jo en musik højttaler og ikke film højttaler. Den er jo overlegen på musik siden. Har selv haft et sæt Wink

Men hvis du er en film mand har b&w jo deres CT800 og 700 serie film højttalere: https://www.bowers-wilkins.co.uk/Speakers/Installation-Speakers/Custom-Theatre 

Har også hørt Procella og de er ren film højttaler efter min mening, musik lyder ikke godt på dem.
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 07:21
Her et sæt 802 D3 kørende med 2 stk. ML No 33 i rumpen, at skulle udskifte til et sæt P6 vil være som at udskiftet en Bugatti Veyron med en Kia Pro Ceed.

Et sæt B&W 802 skal have et kraftværk i rumpen for at kunne spille godt.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 11:06
Jakob, kan det passe jeg også har hørt dine p6 i forbindelse med en tidligere velodyne subwoofer jeg købte for nogle år tilbage? - hvad har du idag hvis ikke p6 hænger på væggen LOL

Dynamikken er der selvfølgelig i 802d, men mindes bare p6 kunne noget i diskant / mellemtone området, som jeg ikke vil få i mit anlæg. Jeg tænker også min effekt er for lille til systemnet.
Pt er det primare 30.7 biamp på front. 

Kan p6 høres nogen steder i Nordjylland / Midtjylland?


Redigeret af stillersen - 16-Oktober-2018 kl. 11:11
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 13:13
Hmm nej mine Procella købte jeg for 6 mdr siden, og de hænger på væggen i min bif :) 
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 13:41
compressionsdriver vs dome. Jeg har også haft Procella. PT har jeg JBL. En compressionsdriver kan bare nogle ting som en dome ikke kan. Jeg syntes det gælder både musik og film.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu