recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antenne installation

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antenne installation
    Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 20:14
Hej.
Jeg har brug for lidt hjælp til Antenne installation.

Efter jeg har haft lidt problemer med  lidt udfald på nettet, og har rodet med min router og triax 384 forstærker, så har jeg mistet min data forbindelse men ikke mit tv signal.

Jeg har læst at det nok er forstærkeren der er gået. 
Så købte jeg en ny triax 384 men den virkede heller ikke så fik den byttet og denne virker heller ikke. 
Hvis jeg tilslutter router direkte på yousee's kabel ude fra vejen så har jeg data men når jeg tilslutter router direkte på forstærkeren så er der ingen data. Så burde det vel være forstærkeren der er galt med. 

Så ved ikke helt hvad der er galt. Synes det er vildt hvis de brænder så hurtigt af. 

så jeg vil prøve en ny opsætning. 

Jeg har også læst at min opsætning ikke er så god da det er bedst at splitte data og tv inden en forstærker.

Så jeg har tænkt mig at købe sådan en her


Og så vil jeg købe en 10 meter data kabel og sætte den fra fordelertil min router.
Og til tv signalet vil jeg sætte en antenne kabel fra fordeler til triax forstærker og så Antenne kabler fra forstærkeren ud til mine tv.

Er det en opsætning der vil fungere? 

Jeg håber i forstår hvad jeg mener ellers må i lige sige til 


Redigeret af sokken - 17-Oktober-2018 kl. 20:17
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 21:25
Hvordan har dit set-up været inden du gik i gang?

Din Triax 384 ser ikke ud til at have returvej til internet:
og kan ikke bruges til at køre internettet igennem. 

Så med din linkede splitter monteret inden forstærker burde der være chance for det virker. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 21:39
Jeg har kun brugt den triax forstærker før så den har returvej. 
Men så er det måske ikke en 384. 

Der står bare ikke 384 på den
Der står triax 4 way catv amplifier.

Den er nemlig magen til 384 så troede det var den men undrede mig også at der ikke stod model nr 


Redigeret af sokken - 17-Oktober-2018 kl. 21:40
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 21:51
384 er åbenbart en ny model hvor de har fjernet returvej og den gamle model hedder 284 og den har returvej så det må være den jeg har.

Så den vil jeg prøve at købe 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 21:52
Hvis du kan returnere Triax 384 var det nok nemmere bare at finde en forstærker med returvej, i stedet for at begynde med splitter og ekstra kabeltræk.

Edit: Du kom først LOL


Redigeret af JørgenT - 17-Oktober-2018 kl. 21:52
Mvh. JørgenT
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 21:54
Ja vil returnere den og købe en 284.
Vil gerne undvære det andet bøvl ☺️

Jeg siger tak for hjælpen 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Ja vil returnere den og købe en 284.
Vil gerne undvære det andet bøvl ☺️
Nu skriver du ikke hvilken udbyder, men kan se i denne tråd:
https://forum.recordere.dk/nyt-el-og-netvrk-i-lejlighed_topic156572_post1573981.html#1573981

at Yousee ikke længere tillader forstærkere med returvej. 
Sikkert noget med deres højhastighedsnet kræver støjfrit udstyr, og returvej er en mulig støjkilde. 

Så den anden løsning med skillefilter er måske ikke så tosset endda. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 10:27
Hej
Jeg er faktisk inde i noget af det samme problem som trådstarter https://forum.recordere.dk/nyt-el-og-netvrk-i-lejlighed_topic156572_post1574045.html#1574045, ikke at jeg vil hijacke dette spørgsmål.

Det bedste er måske at dele det op i data og TV inden det kommer ned i forstærkeren. 

Jeg kan se at Comega har to spittere, hvilken der er bedst ved jeg ikke:



Så skal den vel bare sættes sammen med denne comaga forstærker:

Er det bedst at gøre sådan eller bare købe en forstærker med returvej selvom de ikke er "godkendte" mere?
   
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Ja vil returnere den og købe en 284.
Vil gerne undvære det andet bøvl ☺️
Nu skriver du ikke hvilken udbyder, men kan se i denne tråd:

at Yousee ikke længere tillader forstærkere med returvej. 
Sikkert noget med deres højhastighedsnet kræver støjfrit udstyr, og returvej er en mulig støjkilde. 

Så den anden løsning med skillefilter er måske ikke så tosset endda. Smile

Jeg har yousee. 

Det kan godt være jeg bare skal få det gjort rigtigt og splitte signalet nu hvor jeg er i gang med det. Men har godt nok ikke haft støj på signalet tidligere 


Redigeret af sokken - 18-Oktober-2018 kl. 10:50
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af piddy piddy skrev:

Er det bedst at gøre sådan eller bare købe en forstærker med returvej selvom de ikke er "godkendte" mere?  


Yousee har jo ombygget deres kabelnet. Dvs. det handler også om at være kompatibel. Nettet er udbygget til 1,2 GHz og returvejen er udvidet til 204 MHz. Det understøtter disse forstærkere ikke (DOCSIS 3.1).


Redigeret af bubbleboy - 18-Oktober-2018 kl. 14:23
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 14:09
Men hvis man har en god forbindelse når man bruger en forstærker med returvej så sker der vel ikke noget? 
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 14:25
Der sker måske ikke noget, men du er afskåret fra deres høje hastigheder.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu