recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 mm2 tyk højtaler kabel til fornuftig pris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 mm2 tyk højtaler kabel til fornuftig pris

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 10:52
Jeg har brugt to stk 2.5mm fra Harald Nyborg og samlet dem med banastik i begge ender. Dvs man få ca 5mm. Lidt samme princip som bi-wire dog bare samme stik i begge ender. Fordelen er man får større overflade hvor strømmen kan flyde.

Redigeret af 0leDK - 18-Oktober-2018 kl. 10:52
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

4 mm QED Profile 79 stand er 2.5 mm kabel


Du efterspurgte 4  mm2 kabel


Men hvorfor ikke bare bruge det kabel dobbelt, altså lægge de 2 ledere sammen til + og samme til minus.
Så har du da 5 mm2 til billige penge




Jeg har valgt at købe nakamichi bananstik på på wish, om det er originale nakamichi stik ved jeg ikke, men regner ikke med det er, dog har alle dem der har købt stikkene sagt at de er af god kvalitet. Som nævnt er max de kan tage 4 mm2.



Jeg har den fornemmelse af at dobbelt kabel ikke gir noget eller kun lidt samlignet med hvis kablet er dobbelt så tyk og ikke bare 2 tynde kabler.

Har prøvet med 2 x van den hull clearwater og supra classic 6.0 (begge kabler ejer jeg ikke mere)

Lige som med 2 snore eller torve som skal bruges til at holde noget tungt eller trække noget med, det gir bare noget andet at have et  dobbelt så tyk snor,torv (kabel) og de fordele der måtte være forbundet med det.

Købe 16 meter QED profile 79 strand så kunne jeg lige så godt købe det jeg havde tænkt på at købe hvis ikke jeg ville have noget lidt billigere kabel, supra classic 4.0, så slipper jeg også for at afisolere dobbelt så mange ender.


Redigeret af gasolin - 18-Oktober-2018 kl. 11:43
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 11:40
Kabel dimensioner er da normalt opgivet i mm2 (kvadrat millimeter). Så dit ønske om et kabel der er 4 mm i diameter findes ikke.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Kabel dimensioner er da normalt opgivet i mm2 (kvadrat millimeter). Så dit ønske om et kabel der er 4 mm i diameter findes ikke.
 
Jo, det bliver så blot 12,5714 mm2Wink
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 14:43
Normalt ville man nok ikke regne med så mange cifre, men uanset kan jeg ikke forstå, hvordan du er kommet frem til det tal, da formlen for arealet for en cirkel er: A = pi x (r i anden), hvilket i dette tilfælde må være pi x 4, da radius er det halve af diameteren, som med tre cifre giver 12,566 mm2 eller 12,57 mm2, hvis man runder op, så du ved, "lige ved og næsten..."  :)

Redigeret af Supergris - 18-Oktober-2018 kl. 14:59
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Der er også dette type kabel til en god pris. https://www.amazon.de/gp/aw/d/B01LFA7MHM/ref=oh_aui_i_r_o0_img?ie=UTF8&psc=1

30 meter 4.0 mm er lidt for meget og vil heller have 8-10 meter til f.eks 35-40 euro incl fragt end 30 meter til 45 euro uden fragt.

Fordi jeg netop spørger om 4.0 mm kabel er fordi det gir lidt fyldigere balance i lyden med et tykt kabel samlignet med tyndt kabel (som der også siges i ps audio videoen), de nakamichi banan stik jeg har bestilt er det maximale jeg kan bruge 4mm tyk kabel og det vil jeg gerne.

Desuden spørger jeg også fordi man som regl altid kan få noget ok tykt harald nyborg kabel til næsten ingen penge, men alle de steder som har sådan noget kabel så det den billigste type og i langt de fleste tilfælde er det kun 2.5 mm tyk.
De 30m 2x4mm2 er med international forsendelse (over Eur 39)
Du kan også vælge 15m 2x4mm2 til EUR 26,99 - men så kommer der forsendelse på EUR 8,49 Wink
https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html?nodeId=201910850#GUID-94F272E0-F280-4956-87FB-E99C2528462A__SECTION_E773FD2A2C984912B236F53E2961836F

Jeg har selv nogle Nakamichi stik (måske fake udgave, men kvalitet ser OK ud) til at ligge. Her er ledningshul faktisk 5mm Ø - svarende til ca. 19mm2 Big smile
Men så er der ikke plads til pinolskruerne indeni kappe, så kappe kan ikke skrues på hvis ledningshul fyldes helt ud. Big smile

Har prøvet at montere 2x2,5mm2 (så der bruges 2x2x2,5mm2 pr. højttaler) af Onkel Haralds billige i et Nakamichi stik, det kan sagtens være deri.
Så hvis du tager 30m 2x4mm2 fra Amazon.de vil jeg mene der også kan være 2x4mm2 i hvert Nakamichi stik.
Og så du evt sælge de overskydende 14m ledning. Smile

Dit ønske om 4mm diameter = ca. 12mm2 er overkill, og nok ikke realistisk at finde som dobbeltleder ledning. Wink

Du kan nok find 10mm2 enkeltleder, det bruges i maskinindustri - men er så tungt og stift at jeg tror at Nakamichi stikkene simpelthen knækker LOL

EDIT: Billede af 2x2,5mm2 og 4mm bor i stik




Redigeret af JørgenT - 18-Oktober-2018 kl. 16:16
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Normalt ville man nok ikke regne med så mange cifre, men uanset kan jeg ikke forstå, hvordan du er kommet frem til det tal, da formlen for arealet for en cirkel er: A = pi x (r i anden), hvilket i dette tilfælde må være pi x 4, da radius er det halve af diameteren, som med tre cifre giver 12,566 mm2 eller 12,57 mm2, hvis man runder op, så du ved, "lige ved og næsten..."  :)
 
Hvis vi er enige om at pi = 22/7, så bliver mit regnestykke (22 x 4) : 7 = 12,5714
 
Flemming  
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 16:16
Da jeg ikke har login til Wish, kan jeg ikke nøjagtig se de har nakamichi kopier, men det jeg kan se bag loginvinduet er nogle tynde fjedre på selve bananstikket - den form for fjedre der er noget skrammel.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 18-Oktober-2018 kl. 16:17
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Kabel dimensioner er da normalt opgivet i mm2 (kvadrat millimeter). Så dit ønske om et kabel der er 4 mm i diameter findes ikke.
 
Jo, det bliver så blot 12,5714 mm2Wink
 
Flemming
Har du et link til sådan et dobbelt ledet kabel på 2 x 12,57 mm2, vel at mærke i blødt kobber?


Redigeret af Munch - 18-Oktober-2018 kl. 16:55
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Kabel dimensioner er da normalt opgivet i mm2 (kvadrat millimeter). Så dit ønske om et kabel der er 4 mm i diameter findes ikke.
 
Jo, det bliver så blot 12,5714 mm2Wink
 
Flemming
Har du et link til sådan et dobbelt ledet kabel på 2 x 12,57 mm2, vel at mærke i blødt kobber?


Nej, desværre ikke. Kunne du godt bruge sådan et???

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Da jeg ikke har login til Wish, kan jeg ikke nøjagtig se de har nakamichi kopier, men det jeg kan se bag loginvinduet er nogle tynde fjedre på selve bananstikket - den form for fjedre der er noget skrammel.


Klaus

Normalt bruger jeg bfa stik men der var ikke nogen på whish.

Har prøvet dem fra hificable til 16 kr pr stk, men den metalkappe der sidde på faldt utrolig tit af på de kabler jeg ikke brugte som havde monteret stikket,ville have lidt flere stik så jeg havde til alle mine alm højtaler kabler, dog købte jeg ikke til det sidste sæt kabler jeg har, men der jeg de gamle banan stik som dog ikke sidder så stramt i højtalerne,forstærkeren mere, traditionelle banastik synes jeg heller ikke holder på kablet så godt når jeg har strammet det.




Redigeret af gasolin - 18-Oktober-2018 kl. 18:22
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 18:15
Jeg har brugt 4mm pro snake kabel fra Thomann overalt i hjemmebiografen. Det er et godt kabel som også er nemt at arbejde med. Du kan få 10 meter for 290 kroner
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu