recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 mm2 tyk højtaler kabel til fornuftig pris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 mm2 tyk højtaler kabel til fornuftig pris

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Kabel dimensioner er da normalt opgivet i mm2 (kvadrat millimeter). Så dit ønske om et kabel der er 4 mm i diameter findes ikke.
 
Jo, det bliver så blot 12,5714 mm2Wink
 
Flemming
Har du et link til sådan et dobbelt ledet kabel på 2 x 12,57 mm2, vel at mærke i blødt kobber?


Nej, desværre ikke. Kunne du godt bruge sådan et???

Flemming
Nej men du ville i så fald hjælpe Gasolin, der gerne vil ha sådan et kabel.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Jeg har brugt 4mm pro snake kabel fra Thomann overalt i hjemmebiografen. Det er et godt kabel som også er nemt at arbejde med. Du kan få 10 meter for 290 kroner
De er så ikke 4mm Ø (diameter) som trådstarter efterspørger, men "kun" ca. en trediedel = 2 x 4.0 mm²
Smile

(men rigeligt efter min opfattelse) 
Mvh. JørgenT
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 19:02
Prøv at kig på: https://www.av-cables.dk/hoejttalerkabel/

Jeg bruger Supra 4x2.5 mm2 til Bi-wire. 

Lad være med at køb ondsvagt dyrt kabel, det er i bund og grund strøm der transporteres i højtallerkabler. Så jo længere afstand jo højere kvadrat for at kompensere for modstanden og effekttabet i kablet.


Redigeret af Hbar - 18-Oktober-2018 kl. 19:03
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 19:06
Det jo derfor jeg spørger efter noget billigere alternativ til supra classic 4.0. om der er noget uden at det skal være det som koster alt fra 5-15 kr pr meter afhængig af hvor langt kabel man køber.

Redigeret af gasolin - 18-Oktober-2018 kl. 19:06
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 19:27
Kig på thomann eller en hvilken som helst anden instrumentforrretning, der er der masser at vælge imellem i løbende meter.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Kig på thomann eller en hvilken som helst anden instrumentforrretning, der er der masser at vælge imellem i løbende meter.

Det jo med stik på da de fleste sådanne steder har højtaler speakon stik
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Kig på thomann eller en hvilken som helst anden instrumentforrretning, der er der masser at vælge imellem i løbende meter.

Det jo med stik på da de fleste sådanne steder har højtaler speakon stik
De har også i løbende meter uden stik:

Mvh. JørgenT
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 19:48
Du kan sagtens købe på metermål hos Thomann:

Edit: Too slow...


Redigeret af jacobask - 18-Oktober-2018 kl. 19:49
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Kig på thomann eller en hvilken som helst anden instrumentforrretning, der er der masser at vælge imellem i løbende meter.

Det jo med stik på da de fleste sådanne steder har højtaler speakon stik
De har også i løbende meter uden stik:


Super, var vidst gået forbi min næse, men hvordan skiller man så skidt fra kanel?

Skal man læse en h..... masse artikler, gå efter stjerner (folks personlige oplevelser),popularitet eller er der noget andet?

For ud over det bare skal holde sig på omkring 25-30kr meteren, være 2x4mm2 i tykkelsen og så vidt det er muligt ikke have en lys lyd, så vil man jo gerne vælge det bedste inden for den kategori,til prisen, skal det bare virke så havde jeg valgt det billigste jeg kunne finde eller beholdt det jeg har Wink

Går dog trods alt så meget op i lyden at hvis jeg vælger standard kabel som f.eks supra classic, så vil det være pga det lyder bedre end andre kabler til samme pris.
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 20:10
Pro snake fra Thomann fås desværre ikke i 2x4mm2 i løbende meter, men du klipper jo bare speakon stikkene af, sværer er det da ikke. Glem alt om et kabel med lys lyd, sådan noget findes ikke. Det eneste der betyder noget er kablets tvæsnitareal i forhold til længden og højtalernes modstand.

Redigeret af Eeyore - 18-Oktober-2018 kl. 20:13
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 20:53


Det var hvad jeg fandt i 4mm2








Redigeret af gasolin - 18-Oktober-2018 kl. 20:54
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 21:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu