recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 mm2 tyk højtaler kabel til fornuftig pris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 mm2 tyk højtaler kabel til fornuftig pris

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af hoejfed hoejfed skrev:

kig her hos brinck elektronik.

ALt for dyrt 





Sommer cable fra thomann ser ud for mig til at være det jeg skal overveje når jeg læser alle de tyske og engelske anmeldelser https://www.thomann.de/dk/sommer_cable_orbit_240.htm
Kablerne vil kommer til at få sol 1-1½ time om formiddagen,vil et transparent kabel kun klare sol samlignet med et ikke transparent kabel?

Spørgsmål til alle, hvad bruges det hvide kabel til ? Tænker på hvordan det skal monteres ? (Sommer Cable Eclipse SPQ240 MKII)

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 00:38
Blev https://www.thomann.de/dk/sommer_cable_orbit_240.htm pga af de mange gode tyske og engelske anmeldelser
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 09:01
Nogen der lige kan gennemskue om to af disse kabler kan løbe i en kabelkanal på 20x20 mm? 



Redigeret af sbndk - 19-Oktober-2018 kl. 09:02
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Nogen der lige kan gennemskue om to af disse kabler kan løbe i en kabelkanal på 20x20 mm? 



Det kan de sagtens, da de kun er 12 x 5,9 mm

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Nogen der lige kan gennemskue om to af disse kabler kan løbe i en kabelkanal på 20x20 mm? 



Det kan de sagtens, da de kun er 12 x 5,9 mm

Flemming

Også hvis det er 2x 12x5.9 mm? (2 kabler)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 11:40
Allerede sendt 
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Nogen der lige kan gennemskue om to af disse kabler kan løbe i en kabelkanal på 20x20 mm? 



Det kan de sagtens, da de kun er 12 x 5,9 mm

Flemming

Kommer de ikke til at knibe med to eller regner jeg forkert? Tak i øvrigt - jeg havde lige overset, at dimensionen stod gemt der :) 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 12:01
Det må vel være 11,8 mm ialt
Og din kabelkanal på 20x20 mm? 
Skulle da snildt kunne bruges.
Mvh.

Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af hoejfed hoejfed skrev:

kig her hos brinck elektronik.

ALt for dyrt 





Sommer cable fra thomann ser ud for mig til at være det jeg skal overveje når jeg læser alle de tyske og engelske anmeldelser https://www.thomann.de/dk/sommer_cable_orbit_240.htm
Kablerne vil kommer til at få sol 1-1½ time om formiddagen,vil et transparent kabel kun klare sol samlignet med et ikke transparent kabel?

Spørgsmål til alle, hvad bruges det hvide kabel til ? Tænker på hvordan det skal monteres ? (Sommer Cable Eclipse SPQ240 MKII)

prisen hos brinck er pr 10 mtr. dem du har købt hos er da dobbelt så dyre.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 14:07
? Dem jeg har fundet er fra av experten er billigere og det skal jo ikke være så billigt som overhovedet muligt (thomann kablerne) for så havde jeg bare beholdt det jeg har.










Redigeret af gasolin - 19-Oktober-2018 kl. 14:12
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 14:38
nej det var nu heller ikke meningen at det skulle være det billigste:-)
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Groft sagt er det billige 4.0mm kabel fra av cable, et CCA kabel som er noget af det billigste type kabler og som derfor kan lade sig gøre at lave til ca 6kr meteren når man køber 100meter


Aluminum Speaker Wire
Now it looks like copper clad aluminum (CCA) speaker wire is next. The conductivity of aluminum is less than copper by about 61%. To get the same resistance as copper, a thicker aluminum wire is needed

4mm fordi det lyder bedre end 2.5 mm, men også¨fordi de nakamichi look allike banastik jeg har bestilt på wish max tager 4mm




Jeg vil ikke have CCA kabel. Hvorfor ikke kun se på OFC (kobber) kabel?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu