recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone XR vs iPhone X forskel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone XR vs iPhone X forskel?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone XR vs iPhone X forskel?
    Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 09:30
der er en ny iPhone på vej, en iPhone XR. Hvad er sparet væk på den siden prisen starter ved 6695,-
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 09:40
skærmtypen er andersledes syntes jeg kan huske at have læst et sted.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 09:43
Ja der står noget om flydende retina display, som jeg ikke skal gøre mig klog på hvad er. Men undrer mig bare over at der er barberet ca 1/3 af prisen ift da iPhone X blev introduceret
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 10:13
Xr modellen har "kun" lcd dispaly, hvor i mod X´eren har OLED

Mon ikke der også er lidt forskelle i hastighed på dem? ved det faktisk ikke
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 10:54
Ja men større skærm og single optik. Så den lægger sig imellem en Xs og en Xs Max

Tryk see all models og scroll lidt ned


Redigeret af Munch - 19-Oktober-2018 kl. 11:00
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 11:15
Indmaden skulle være præcist det samme. Forskellen er (så vidt jeg husker) kamera samt dårligere display/opløsning. Skærmen er dog større på Xr end på Xs. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 12:52
Eneste forskel er LCD skærm med lavere PPI, kun 1 kamera (dog det samme som sidder på Xs), ingen 3D Touch, lavere LTE hastighed og 3GB ram
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2018 kl. 22:36
Til gengæld kommer der haptic touch som erstatning for 3D Touch, og "lavere" LTE hastighed betyder så bare at den ikke har gigabit LTE! Så vidt jeg ved er der ingen teleudbyder i DK der kan levere den slags båndbredde alligevel.

Ifølge de første "tests" af den (se især the verge's ), så ser det ud til at den ikke er ramt af "beautygate" på kamera delen i nær så høj grad som Xs. Dog har den stadig en matematisk udjævning af farverne, som i visse situationer kan virke en kende unaturlige - så kan man bruge et bedre kameraprogram og gemme i RAW format så alle data er til stede, og man kan regulere sig ud af det via software.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 06:49
Apple har i mine øjne gjort i bukserne ved at lade SE udgå, uden at komme med en model i nogenlunde tilsvarende størrelse og prisleje.

Omend jeg er superglad for Apple “universet” så tror jeg ikke at min næste telefon bliver en iPhone, når min SE opgiver......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 11:36
Jeg er sådan ser enig med KlausDM.

Dog har jeg stødt på mange i det ældre segment der synes skærm er for lille.

Når jeg har min ipad inden for rækkevidde, tager jeg den fordi min SE er for lille.

Synes at størrelse på 6 og 7 passer bedre til mit syn.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 12:44
Den måtte godt være lidt større, men ikke meget. Jeg har den som telefon, ikke som internetdims. Det bruger jeg min iPad til.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 15:16
iPhone 6, 7, og 8 er i en meget brugervenlig størrelse på 4,7 tommer, SE er på 4 tommer. Så ikke så svært at vænne sig til 0,7 tomme større
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu