recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra IPhone til Beovision 7 højttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra IPhone til Beovision 7 højttaler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kennethb2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2018
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethb2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra IPhone til Beovision 7 højttaler
    Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 13:39
Hej, er der nogen herinde der kan guide mig, jeg vil gerne kunne spille musik fra min IPhone over mit Beovision 7 tv, jeg har sidst forsøgt via Scartindgang med en adapter til phonostik og minijack i den anden ende, jeg har forsøgt at tilmelde både AV1 og AV2/VMEM, men lige meget hjælper det ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 15:43
Var det ikke en ide at købe en AppleTV?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 16:43
En Chromecast er vel en let og billig løsning - med mindre du har valgt Apple Music som din musik kilde... 
miri
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 17:13

Hej Kennethb2

Hvad for en version er dit BeoVision 7 ???

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Kennethb2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2018
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethb2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 18:17
Hvor ser man det ?
Til top
Kennethb2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2018
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethb2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 18:19
jeg har Apple tv til min gamle fladskærm men der er jo ikke HDMI indgang ? Det er med digital tuner forresten
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 18:53

Uden HDMI tilslutninger får du det svært. Du har så et BV7 Mk 1 eller 2. Vi må konstatere at det ikke er bare
lige, at få det gamle BSy2 til at fungere med dagens standarter - Ingen lyd fra Apple TV / CromeCast audio
med BeoVision 7 Mk.I eller Mk.II.

Det er fordi BeoVision 7 Mk. I & Mk. II tv decoder lyd i DSM, ikke i PCM lyd. Et Apple TV 3 sender PCM
lyd format gennem den optiske udgang. Problem er også når der bruges en kildeenhed eller en "bro" som
ChromeCast Audio, som ikke selv kan afkodning, men kun sender en bitstrømmen.

Fra og med BeoVision 7 Mk III findse der HDMI indgange og BeoSystem 3, og nu er det et HD TV.

 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 19:06

Kennethb2

Se også indlæg af 17-Oktober-2017 kl. 07:16 side 48.

https://forum.recordere.dk/bo-din-kabler-connection-div-diy_topic7820_page48.html

Hvor du finder en beskrivelse af en mulighed, jeg ikke har afprøvet.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Kennethb2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2018
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethb2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 19:06
en B & O mand foreslog scart stikket til at køre lyd ind, men det kan man ikke siger du ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2018 kl. 00:26
Man burde kunne med scart.

Men der skal du så have et scart kabel, hvor lydkablerne går til audio in benene og ikke audio out (2 og 6, ikke 1 og 3).
Så burde du kunne bruge et kabel fra telefonen.

Men hvem fanden (undskyld mig) gider at være kabelforbundet til sit tv, når man kan AirPlaye via en gammel airport Express. Så behøves man ikke at sidde i kabelafstand fra fjernsynet.

Har du for øvrigt ikke overvejet at købe et mere moderne tv?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2018 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Man burde kunne med scart.

Men der skal du så have et scart kabel, hvor lydkablerne går til audio in benene og ikke audio out (2 og 6, ikke 1 og 3).
Så burde du kunne bruge et kabel fra telefonen.
Ved ikke om det gælder for dette TV, men måske TV muter lyd fra SCART til der også er billed/sync signal tilstede?
Mvh. JørgenT
Til top
Kennethb2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2018
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethb2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2018 kl. 09:43
1000 tak for alle svar, det virker nu, og jeg vil nødig skifte dette smukke tv ud med en kedelig moderne fladskærm god weekend ;-))
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu