recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Airties 4920 MESH spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Airties 4920 MESH spørgsmål

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo Airties 4920 MESH spørgsmål
    Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 19:33
Hej alle,
Jeg har netop opgraderet mit Waoo internet, til 300/300 og i den forbindelse har jeg fået 3 stk Airties 4920 med. Jeg er dog ikke helt tilfreds med systemet og inden jeg ringer til Waoo's kundeservice vil jeg gerne have bekræftet min utilfredshed fra nogen der har mere forstand på det (jer) :

Pkt 1 : fordelen med et MESH system som jeg har forstået det er, at man ikke bemærker når der skiftes mellem de forskellige routerer når man bevæger sig fra rum til rum - det er bare ikke det jeg oplever : når jeg går fra rum til rum er der fuld skrald på WiFi ikonet men alligevel går der temmelig lang tid (flere minutter) før der er en reel forbindelse og eksempelvis Facebook kommentarer eller Snapchat kan ikke læses eller sendes..

Pkt 2 : Når jeg tager en speedtest på f.eks min Tlf eller tablet burde jeg så ikke have en væsentlig højere hastighed end de 20-30 mbps som jeg får, tiltrods for jeg står lige ved siden af router og 5 ghz er aktiveret på min Tlf?

Har jeg grund til, at være utilfreds eller er det bare mig der ikke har forstået MESH systemet ordentligt?

Mvh Brian Høgh 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 22:00
Hvordan er link speed mellem enhederne? Det kan du se med waoo wifi appen.

Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Kand Kand skrev:

Hvordan er link speed mellem enhederne? Det kan du se med waoo wifi appen.


117/175 
468/526
40/117 

Håber det gir mening. 
Jeg har et kabel på den tredje enhed, da den står i hjemmebioen og signalet var ikke stærk nok til jeg kunne få 5ghz, efter kablet kom på virkede det..
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 22:38
Det tyder på enhederne har dårlig forbindelse mellem hinanden ( placering eller tykke mure) link mellem enhederne til den der er kablet skal gerne være min. 400-500 Mbit.

Her er mit setup jeg måler 450mbit trådløst på den nyeste iPad jeg har ( den har wifi enhed der kan tage 876mbps)

Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 22:55
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 23:00
 Den der hedder "ovenpå" er kablet til Tilgin router fra waoo med cat6 kabel. "stuen" er ikke kablet. "hjemmebio" er kablet med et cat5e kabel fra Waoo Tilgin router. 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 23:12
Der skal kun være en der er kablet.

Det ser ud til der er meget dårlig dækning mellem hjemmebio der er “gateway” og så de 2 andre. Er der langt mellem enhederne? Eller er de placeret inde i et skab? Tykke mure/ gamle mure med hønsenet i ( egen erfaring).


Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 13:27

Nu flyttede jeg den i stuen, så den står imellem hjemmebio og ovenpå, det hjalp da lidt på det. Nu må jeg prøve, at flytte den der står i hjemmebioen ud på den anden side af væggen og håbe på at udstyret i hjemmebio'en stadig kan nå den. 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 18:11
Kan man ikke købe ekstra enheder?
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Kan man ikke købe ekstra enheder?

Man kan ikke købe dem hos waoo fik jeg at vide. 300/300 får man 2 med i prisen og ekstra skal man betale 25 kr for om måneden. 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 19:55
Jeg har kun gode erfaringer med MESH.

Mit er dog Google wifi.

Dine problemer kan også skyldes støj fra andre netværk. Kan du selv vælge kanal er der muligvis en optimering her. Mener det er fullrate der har en app hvor du kan tjekke kvaliteten af dit wifi.

Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 21:22

Nu flyttede jeg den Airties i hjemmebioen ud på den anden side af væggen og droppede den kablet forbindelse, samt nulstillede samtlige Airties og startede forfra, det hjalp på link hastigheden og jeg har stadig fuld wifi dækning i Bio'en. 

Når jeg tager en speedtest på mobilen, kommer jeg dog sjældent over 50 mbps, så det problem er ikke løst endnu. 


Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu