recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende kanaler i yousee mellempakke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende kanaler i yousee mellempakke

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JOL2750 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOL2750 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende kanaler i yousee mellempakke
    Sendt: 25-Oktober-2018 kl. 16:49
Vores setup er som flg.:
Fra vejen går signalet ind i en splitter (COMEGA DVU1-4) hvor signalet bliver delt i tv og internet.
(Yes, vi har yousee internet og det virker perfekt)
Fra splitteren går tv signalet videre til en fordeler (COMEGA DA4-PMR)
Boksen har 4 udgange som er ført ned til hvert sit rum i huset.
Det ene stik føre ned til en yousee tv-boks, hvor der er tilsluttet et tv via HDMI.
Dette tv kan godt visse alle kanaler! 

På de tre øvrige stik er der tilsluttet et tv på hver udtag og ingen af disse kan vise kanalerne i mellempakken. 
Fjernes yousee boksen, kan dette tv ej heller vise de manglende kanaler.
Det skal siges at det tidligere har virket uden problemer over hele huset.
Min mistanke er at det har noget med yousees "bland-selv" løsning at gøre.
På yousees hjemmeside beskriver de præcist mit problem og skriver at det skyldes man har "Bland-selv" aktiveret. Men det har jeg ikke. Jeg har ringet et par gange til dem for at få dem til at tjekke det (Det er jo ikke altid den første man får fat i har styr på tingene Wink)

Deres forslag er at sende en tekniker ud, men at det koster hvis det er noget hos os der ikke virker.
Så jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, for jeg gider jo ikke betale for en tekniker som bruger 2 minutter og så smutter igen med en besked om at det er mit grej der ikke virker, og så får jeg en bon for ingen ting.

Er der nogle som kan nikke genkendende til et lignende problem og evt. ved hvad løsningen er?




Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2018 kl. 17:28
Er der sket "noget" fra du kunne modtage mellempakken og til du pludselig ikke kunne?  For det lyder præcist som du har "bland selv"!
miri
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2018 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af JOL2750 JOL2750 skrev:

Fra splitteren går tv signalet videre til en fordeler (COMEGA DA4-PMR)
Boksen har 4 udgange som er ført ned til hvert sit rum i huset.
Det ene stik føre ned til en yousee tv-boks, hvor der er tilsluttet et tv via HDMI.
Dette tv kan godt visse alle kanaler! 

På de tre øvrige stik er der tilsluttet et tv på hver udtag og ingen af disse kan vise kanalerne i mellempakken. 
Fjernes yousee boksen, kan dette tv ej heller vise de manglende kanaler.
...
Er det ALLE "Mellempakke" kanalerne der mangler, eller kun enkelte?
Hvis det kun er enkelte kunne det være indstrålings problem pga. fejl i kabler/fordelere/forstærker, som typisk rammer alle kanaler på en bestemt frekvens.
Og når du modtager OK på Yousee boks, er det så LIVE udsendelser, og ikke Start forfra eller Arkiv?
Start Forfra og Arkiv modtages nemlig igennem internet forbindelse, og ikke coax antennesignalet.

Og når Youseeboks er monteret, kan du så via TV's egen tuner modtage mellempakke kanalerne?

For ellers kunne det være Yousee tekniker der måske ved fejl har fået monteret et Grundpakke filter på forkert adresse? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
JOL2750 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOL2750 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2018 kl. 21:13
Som skrevet står har jeg ikke bland-selv
Yousee har tjekket det , mere end én gang
Til top
JOL2750 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOL2750 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2018 kl. 21:18
Det er alle kanalerne i mellempakken der mangler og ikke kun på en bestemt frekvens.
Samtlige Kanaler vises fint gennem boksen på boksens hdmi stik.
Jeg har ikke antenne signal direkte til fjernsynet, det er der ingen grund til.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2018 kl. 21:51

 Humax boksene bruger udover grundpakken de krypterede kanaler, så det er derfor sandsynligt at det er grunden til at de ikke kan modtages på TVet er at der er lukket for de andre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2018 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Humax boksene bruger udover grundpakken de krypterede kanaler, så det er derfor sandsynligt at det er grunden til at de ikke kan modtages på TVet er at der er lukket for de andre.


Men hvis der betales for mellempakken, kan man vel forvente at Yousee har monteret korrekt filter ude på vejen? Eller er det kun os "gamle kunder" (uden boks) med fuldpakke der har fuld hul igennem på coax'en?


Redigeret af Thomas.T - 25-Oktober-2018 kl. 22:34
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2018 kl. 22:45

 Haves der Fuldpakke, så er der naturligvis hul igennem til den, men haves der en mindre pakke, så kommer der filter på som spærrer for de kanaler der så ikke er rettigheder til, dette kan gøres, da alle krypterede kanaler ligger i grundpakkens frekvensområde.
Da der haves boks kan der sandsynligt være lukket for hvad der ligger uden for grundpakken.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2018 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Da der haves boks kan der sandsynligt være lukket for hvad der ligger uden for grundpakken.


Så Yousee tvinger folk til at betale for en boks, for at se kanaler der betales for i mellempakken?
Det er smart! I gamle dage blev der blot skiftet filter ved vejen. Men det tjener Yousee selvfølgelig ikke x kroner om måneden pr fjernsyn i husstanden på ;-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2018 kl. 23:52

 Skrev Ikke at det forholder sig sådan, men noget kunne tyde på at det er sådan 
Ja, der installeres et filtrer, ellers kan der jo ikke lukkes af for den del der ikke er med i abonnementet, og derfor bruger boksen de krypterede kanaler så der kan styres hvad der er rettighed til at se.
Kontakt kundeservice så der kan ses på det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 07:12
Oprindeligt skrevet af JOL2750 JOL2750 skrev:

Som skrevet står har jeg ikke bland-selv
Yousee har tjekket det , mere end én gang
Men forsvandt kanalerne pludseligt uden, at der var en eller anden hændelse inden? For det kan godt være, at du burde have mellempakken, og at Yousee påstår, at du også har det, men din problemstilling tyder på, at du nu faktisk er sat op med bland selv med kanalerne fra mellempakken...
.... og den hændelse kan godt ligge f.eks et halvt år før - for det kan tage tid før Yousee sender en mand ud for at ændre et filter... Hvornår anskaffede du f.eks. din Yousee box?


Redigeret af miri - 26-Oktober-2018 kl. 07:18
miri
Til top
JOL2750 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOL2750 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 09:15
Er rimelig enig, har på fornemmelsen at det er et yousee problem, selv om de har tjekket det flere gange.
Nu har det stået på i et par måneder, i hvertfald. Har ikke rigtig gjort noget ved det før nu , da det har virket på mit primære tv.
Eneste sammen kædning er at det er sket efter jeg fik tilbuddet om at få bland-selv. Om der er præcis sammenhæng tør jeg ikke sige.
Tv boksen har jeg vel haft de sidste 10 år (måske længere) og den er løbende blevet udskiftet, pt. er det en humax.
Nu er der ikke skiftet ud blandt mine naboer, men det kunne jo tænkes at en af dem har ændret pakke og ved den lejlighed er filteret monteret forkert. 
Jeg tror stadig ikke det er noget internt med min splittere/forstærker, når det er hele mellempakken der er forsvundet.
Tror jeg prøver at rekvirere en yousee tekniker, så må jeg se hvad der sker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu