recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Home Hub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Home Hub

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 09:48
Kan du ikke prøve at indstille den på Dansk og se hvor brugbart det er :) 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af AndreasP AndreasP skrev:

...og hvis du gad læse MIT indlæg, ville du se, at jeg ikke spørger til Google Home, men til Google Home Hub.

Jeg fik dog to rigtig gode svar længere oppe i tråden. Så nu kaster jeg mig ud i det.
Oh well! For mig uvidende er det samme familie, beklager..


Redigeret af Munch - 10-November-2018 kl. 09:50
Til top
AndreasP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 10:56
Jeg tror ikke man kan indstille den til dansk - men måske man kan tale dansk til den, hvis ens andre enheder er sat til dansk?

Der var en bruger på reddit for noget tid siden, der fik sit Lenovo Smart Display til at tale tysk, hvis alle hans andre enheder var sat til tysk. Selve teksten på skærmen af hubben var selvfølgelig stadig på engelsk.

@ildocteur - fedt at du har fået fat i en! Og tusind tak for dit mini-review. Er Google Home Hub helt blank, hvis du taler dansk til den? Confused
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:


Nedenfor er min UK Home Hub inklusive rejseadapter.  Jeg synes ikke den er så slem, specielt ikke når den sidder i kontakten.

-  Skærm layout på "home control" skærmen er noget bøvlet. Det kræver alt for mange "klik" at slukke eller tænde lyset i et specifikt rum.


Det er jo heller ikke den primære form for styring "klik". Men derimod netop, at man skal tale til den. Og så er du ude over problemet med "klik" Smile

Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:

Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet at indstille den til at tale dansk, så det ved jeg kke om virker før den officielt kommer til DK.

ildoc


Øv det var ærgerligt, når det nu oprindelig var det du startede tråden med og spurgte ind til. 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af AndreasP AndreasP skrev:

Jeg tror ikke man kan indstille den til dansk - men måske man kan tale dansk til den, hvis ens andre enheder er sat til dansk?

Der var en bruger på reddit for noget tid siden, der fik sit Lenovo Smart Display til at tale tysk, hvis alle hans andre enheder var sat til tysk. Selve teksten på skærmen af hubben var selvfølgelig stadig på engelsk.

@ildocteur - fedt at du har fået fat i en! Og tusind tak for dit mini-review. Er Google Home Hub helt blank, hvis du taler dansk til den? Confused

Hvis du har sat den op med samme konto som dine andre enheder. Så burde den "tale" samme sprog, medmindre Google har set en anden form for indstilling ind i lige netop Hubén. 
Det er ihvertfald det, som jeg læste for et stykke tid siden, er hele ideen med Google Home (Assistant). 

Lige så snart jeg får tiden til det, så skal jeg have en. 
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2018 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:


Nedenfor er min UK Home Hub inklusive rejseadapter.  Jeg synes ikke den er så slem, specielt ikke når den sidder i kontakten.

Jeg har kun haft den i et par dage, men hvis jeg kort skal sammenfatte mine oplevelser så må det være:

+ Skærmen er en virkelig nyttig tilføjelse.  Specielt at den skriver i toppen af skærmen hvad den hører.
+ Størrelsen gør den fin til placering i køkkenet.
+ Adaptive brightness virker ret godt.  Man har ikke indtryk af en skærm der lyser hele rummet op.

- Højtaleren kunne god være en spids bedre.  Jeg kan ikke vente til jeg kan styre min Play:5 i køkkenet fra den.
-  Skærm layout på "home control" skærmen er noget bøvlet. Det kræver alt for mange "klik" at slukke eller tænde lyset i et specifikt rum.

Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet at indstille den til at tale dansk, så det ved jeg kke om virker før den officielt kommer til DK.

ildoc











Hej kan du undersøge om man kan snakke Dansk til den og den kan svare tilbage på Dansk. Min kone skal til England næste uge, så skal lige finde ud af om hun skal købe en med hjem til mig. 
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 16:19
Jeg har fået fat på en via Ebay UK og den kan ikke indstilles til dansk. Så Google har låst den til sprog i de lande, hvor den kan købes officielt. 



Redigeret af digitalt.tv - 20-November-2018 kl. 16:24
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 09:48
Okay tak for du gad undersøge de Bo.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 14:44
Jeg har en hub og en google mini. Hvilket er en god mix synes jeg. Mini kan forstå dansk men også engelsk - så kan snakke begge sprog nu. og man kan indstille til at mini bruger hub - både som skærm og højtaler. Og så kan man lige pludseligt snakke til den på dansk :-)

Der er dog et par trælse ting. F.eks. kan jeg ikke få mini til at tænde for min apple tv via harmony hub når jeg siger det på dansk. Men det virker perfekt på engelsk. Underligt! samtidig virker det perfekt når det er styring af phillips hue lys - både på dansk og engelsk.

Det som driller mig mest er at jeg ikke kan få adgang til shortcuts eller routiner - ligemeget hvad jeg gør og hvilken sprog jeg sætter det til...
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2019 kl. 09:24
Hej IrmaN. Nu når der er gået lidt tid, hvad er så din oplevelse af Google Home Hub nu? Hvis man har flere enheder kan man så få dem til at spille musik samtidigt, og stadig tale Dansk til systemet?
Jeg overvejer køb af Home Home Hub.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2019 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hej IrmaN. Nu når der er gået lidt tid, hvad er så din oplevelse af Google Home Hub nu? Hvis man har flere enheder kan man så få dem til at spille musik samtidigt, og stadig tale Dansk til systemet?
Jeg overvejer køb af Home Home Hub.

Hej

Er stadig glad for det. Det er stadig en blandet fornøjelse ift. dansk vs engelsk. Men så længe man laver en samlet højtaler gruppe med de to google devices så kan man på dansk sige til den at den skal spille musik via den gruppe, Og så spiller den på begge. 

Jeg er meget glad for hub - især med youtube videoer
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 22:10
Tak for svaret. Kan du uddybe lidt mere hvad der er en blandet fornøjelse og hvad du ellers bruger den til. Men hvis jeg har 3 Google Enheder hvor den ene er Google Home Hub og de andre Google Home kan man altså snakke Dansk til alle enhederne? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu