recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic EZ950, indimellem sort skærm ved tænd ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic EZ950, indimellem sort skærm ved tænd ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvem siger det er et dårligt design? Egentlig er det vel en bare ekstra feature, at TV’et checker op inden det tænder skærmen. Der er jo heller ikke lyd i forstærkeren med det samme. Og min nye vaskemaskine starter heller ikke vasken med det samme, den vejer tøjet først og afpasser vandmængde og tid.

Deschain siger at det er dårligt design.

Og jeg kan kun give ham ret.
At lyden ikke kommer med det samme i forstærkeren er en kendt feature. Men din forstærker tager vel ikke nogen gange fem minutter om at tænde?
Det samme med vaskemaskinen, det er vel ikke sådan at det nogen gange tager et minut at vejr tøjet og andre gange fire-fem minutter?


Klaus
Tænk, jeg fundrede på, om deschain var et synonym for dig Klaus.

Hør nu lige her. Mit Pana OLED starter normalt op med billede på 6-7 sekunder, altså intet dårligt design i noget som helst. Blot kan det være en gang i mellem, at billedet kommer efter måske 20-35 sekunder. Måske 4 gange på et år (jeg har kun haft mit TV i et år). Jeg har aldrig taget tid, for mit TV starter altid op - ingen problemer.

Små forskelle i opstarts tider kan vel i højere grad skyldes langsommelighed i mit WIFI som ikke altid er lige hurtigt. TV´et henter mig bekendt en del informationer via mit WIFI.

At sammenligne et TV med biler, vaskemaskiner og andet kan jeg slet ikke se som en seriøs sammenligning. 

Edit: Hvis der havde været en langsommelig opstart af Panasonic TV, så var det sikkert blevet nævnt i de mange tests af disse TV.




Redigeret af Hother - 28-Oktober-2018 kl. 14:31
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hør nu lige her. Mit Pana OLED starter normalt op med billede på 6-7 sekunder, altså intet dårligt design i noget som helst. Blot kan det være en gang i mellem, at billedet kommer efter måske 20-35 sekunder. Måske 4 gange på et år (jeg har kun haft mit TV i et år). Jeg har aldrig taget tid, for mit TV starter altid op - ingen problemer.

OP skrev: "Der er hverken billede eller lyd, og tv'et reagerer ikke på remoten mere. Jeg må så slukke på knapperne bag på tv'et, og så virker det hele igen."

Det læser jeg som mere end nogle få sekunder...

Hvis han venter og billedet så kommer efter noget/lang tid (det har han ikke bekræftet), fordi TV'et er optaget med et eller andet - uden at give noget info - så er det dårligt design, uanset grunden!

Det forstår jeg ikke man kan være uenig i?


Redigeret af Deschain - 28-Oktober-2018 kl. 14:52
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hør nu lige her. Mit Pana OLED starter normalt op med billede på 6-7 sekunder, altså intet dårligt design i noget som helst. Blot kan det være en gang i mellem, at billedet kommer efter måske 20-35 sekunder. Måske 4 gange på et år (jeg har kun haft mit TV i et år). Jeg har aldrig taget tid, for mit TV starter altid op - ingen problemer.

OP skrev: "Der er hverken billede eller lyd, og tv'et reagerer ikke på remoten mere. Jeg må så slukke på knapperne bag på tv'et, og så virker det hele igen."

Det læser jeg som mere end nogle få sekunder...

Hvis han venter og billedet så kommer efter noget/lang tid (det har han ikke bekræftet), fordi TV'et er optaget med et eller andet - uden at give noget info - så er det dårligt design, uanset grunden!

Det forstår jeg ikke man kan være uenig i?
Mit TV reagere heller ikke på remoten, hvis det er en "længere opstart", og forventer det heller ikke.

Jeg kan kun forholde mig, hvis der var lidt mere data.

Det som jeg reagere på, er at du fluks springer ud med dårligt software design. Der er i min opfattelse og som mit TV fungere, ikke noget galt med noget som helst. Desuden har jeg ikke, hverken set eller hørt nogen omtale dårligt design, eller en unormalt langsommelig opstart. 

Dog kan der være fejl på det omtalte TV, hvilket jeg også skrev. Jeg svarede som jeg gjorde, eftersom jeg fra tid til anden kan observere lidt forskel i opstarts tiden - uden at jeg finder det unormalt. Jeg har haft 13 - 14 andre fladskærme, uden at mit nuværende adskiller sig på nogen måde i opstart hvis jeg tænker tilbage på de seneste 5-6 stykker.

Jeg tror ikke at jeg kan komme det længere.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Skywalker Skywalker skrev:

Jeg har nu haft dette fantastiske tv i nogle måneder. I den tid har jeg oplevet en 3-4 gange, at når jeg tænder for tv'et, så sker der intet udover at den grønne led lyser.
Der er hverken billede eller lyd, og tv'et reagerer ikke på remoten mere. Jeg må så slukke på knapperne bag på tv'et, og så virker det hele igen.
Er der andre med dette tv, som har oplevet lignende, eller har en idé til, hvad der kan være galt.
Jeg er jo ikke meget for at fejlmelde det, og eventuelt skulle undvære det.

Mvh. og god weekend
Troels
Nu ved jeg jo ikke, hvor længe du har sort skærm, eller om dit TV kommer op at køre efter lidt tid.
Mit Pana 65E1000E kan også have lidt forskellige "Opstartstider" med  sort skærm. Jeg forestiller mig, at mit TV checker for updates eller andet, og i mens er skærmen så sort.

Hvis det er meget lang tid din skærm er sort, eller hvis det slet ikke starter op, så er der nok noget galt.

Pøj pøj med det. 

Hvis der kan slås noget fra, mht. automatisk søgning efter opdateringer, så prøv det - bare for at teste, om det er det, TV'et har gang i, når der er sort skærm. Er der så ingen sort skærm nogensinde mere, så ved du, hvad årsagen er.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 16:50

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvem siger det er et dårligt design? Egentlig er det vel en bare ekstra feature, at TV’et checker op inden det tænder skærmen. Der er jo heller ikke lyd i forstærkeren med det samme. Og min nye vaskemaskine starter heller ikke vasken med det samme, den vejer tøjet først og afpasser vandmængde og tid.

Deschain siger at det er dårligt design.

Og jeg kan kun give ham ret.
At lyden ikke kommer med det samme i forstærkeren er en kendt feature. Men din forstærker tager vel ikke nogen gange fem minutter om at tænde?
Det samme med vaskemaskinen, det er vel ikke sådan at det nogen gange tager et minut at vejr tøjet og andre gange fire-fem minutter?


Klaus
Hvor står der 5 min?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tænk, jeg fundrede på, om deschain var et synonym for dig Klaus.

Øøøøøøh, hvorfor?
Du må meget gerne uddybe!

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hør nu lige her. Mit Pana OLED starter normalt op med billede på 6-7 sekunder, altså intet dårligt design i noget som helst. Blot kan det være en gang i mellem, at billedet kommer efter måske 20-35 sekunder. Måske 4 gange på et år (jeg har kun haft mit TV i et år).

Ikke desto mindre er der andre der finder det underligt.


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Små forskelle i opstarts tider kan vel i højere grad skyldes langsommelighed i mit WIFI som ikke altid er lige hurtigt. TV´et henter mig bekendt en del informationer via mit WIFI.

Hvis tv'ets opstartstid afhænger af hastigheden på det WIFI det er tilsluttet - vel at mærke uden at fortælle brugeren om det - vil jeg ikke bare kalde det dårligt design, men decideret udueligt design.


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

At sammenligne et TV med biler, vaskemaskiner og andet kan jeg slet ikke se som en seriøs sammenligning. 


Så var det da heldigt at det ikke var Munch der trak det ind i debatten og ikke mig.....


Klaus


Redigeret af KlausDM - 28-Oktober-2018 kl. 16:59
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvor står der 5 min?


Ingen steder, der står heller ikke 10 sekunder nogen steder.

Men jeg tillader mig lige at spørge igen: Er opstartstiden på din forstærker ikke altid den samme?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tænk, jeg fundrede på, om deschain var et synonym for dig Klaus.


Øøøøøøh, hvorfor?
Du må meget gerne uddybe!

Samme måde at skrive på i mine øjne.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hør nu lige her. Mit Pana OLED starter normalt op med billede på 6-7 sekunder, altså intet dårligt design i noget som helst. Blot kan det være en gang i mellem, at billedet kommer efter måske 20-35 sekunder. Måske 4 gange på et år (jeg har kun haft mit TV i et år).

Ikke desto mindre er der andre der finder det underligt.

Og det skal de have lov til.


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Små forskelle i opstarts tider kan vel i højere grad skyldes langsommelighed i mit WIFI som ikke altid er lige hurtigt. TV´et henter mig bekendt en del informationer via mit WIFI.

Hvis tv'ets opstartstid afhænger af hastigheden på det WIFI det er tilsluttet - vel at mærke uden at fortælle brugeren om det - vil jeg ikke bare kalde det dårligt design, men decideret udueligt design.

Mig genere det ikke


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

At sammenligne et TV med biler, vaskemaskiner og andet kan jeg slet ikke se som en seriøs sammenligning. 


Så var det da heldigt at det ikke var Munch der trak det ind i debatten og ikke mig.....


Klaus

Svar givet
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Samme måde at skrive på i mine øjne.


Interessant at du mener at folk med samme måde at skrive på som mig, betyder at jeg har flere profiler at skrive under.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 18:03
Jeg er 100% enig med Klaus i at en opstart der i nogen tilfælde tager længere tid uden at brugeren får en eller anden information er et dårligt design.
Det mindste der kunne informeres burde være "Vent venligst" eller bedre grunden til den længere opstart.  
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 18:12
Hej Alle

Efter ønske fra trådstarter lukkes dette emne.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu