recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til valg af mini-anlæg m/airplay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til valg af mini-anlæg m/airplay

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 10:35
Ligesom at jeg kan se under dit profilbillede hvor du befinder dig, gik jeg ud fra at andre også kunne se hvor jeg bor ;-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 12:11
Ha ha.

Roskilde.. Nogle gange skal man have det ind med ske.


Redigeret af Mufti - 28-Oktober-2018 kl. 12:12
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 12:16
Kunne en Denon Ceol måske være et bud? De fås til ingen penge brugt og yder trods alt 2x65W i flere af modellerne. Igår var den er N4 i DBA, som sikkert er væk, til den nette sum af 400 kroner. 

Jeg er i hvert fald glad for min N4 til streaming af netradio og Spotify i værkstedet. Skulle man have behovet, så findes der også en model med CD indbygget. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 12:40
Nu kan jeg ikke helt læse af det du skriver hvor meget de skal bruges til andet end streaming. Et alternativ du måske også bør kigge efter er et sæt aktive højtalere koblet op med en chromecast - så har du fuldt mulighed for streaming fra langt de fleste tjenester og net-radio via de dedikerede apps til det.
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Kunne en Denon Ceol måske være et bud? De fås til ingen penge brugt og yder trods alt 2x65W i flere af modellerne. Igår var den er N4 i DBA, som sikkert er væk, til den nette sum af 400 kroner. 

Jeg er i hvert fald glad for min N4 til streaming af netradio og Spotify i værkstedet. Skulle man have behovet, så findes der også en model med CD indbygget. 

Tak for info :-)

Denon Ceol er en af de systemer, jeg har kigget på fra start, og iøvrigt nævner i mit første indlæg ;-)

Det ser umiddelbart ud til at kunne det, jeg søger, og som du selv nævner er det pænt kraftigt, størrelsen taget i betragtning..

Det er lykkes for mig at finde et brugt N5 som netop er på 2x65w . Så vidt jeg kan se, så er N4 på 2x40w

Dertil har jeg fundet et par Argon højttalere på 100w, og de spiller rigtigt fint syntes jeg.

Jeg overvejede faktisk et øjeblik at opgradere til N9 eller n10 med cd, men blev enig med mig selv om at jeg aldrig vil få brugt denne funktion. Den tid er ovre for mit vedkommende..Smile



Redigeret af buenso80 - 29-Oktober-2018 kl. 14:03
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Nu kan jeg ikke helt læse af det du skriver hvor meget de skal bruges til andet end streaming. Et alternativ du måske også bør kigge efter er et sæt aktive højtalere koblet op med en chromecast - så har du fuldt mulighed for streaming fra langt de fleste tjenester og net-radio via de dedikerede apps til det.


Jeg har længe kigget på aktive højttalere, og har allerede en chromecast liggende. Så det ville egentlig være en oplagt løsning. Men jeg er nok bare mest til et "rigtigt" musikanlæg.
   Lidt åndsvagt egentligt, da jeg kun streamer musik. Dog kan jeg godt lide, at selve internetradio-delen kører direkte på anlægget og ikke min telefon.


Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 14:05
Det er helt forståeligt, jeg har også selv begge dele lidt afhængigt af brug. Til køkkenet kører der et par aktive højtalere med en chromecast, og til stuen er det et "rigtigt" anlæg med en forstærker og nogle gode højtalere - her er der dog også streaming via en chromecast, da det gav et langt større valg af brugte forstærkere idet jeg ikke skulle tænke på om den havde indbygget streaming af de tjenester jeg ville bruge. 
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 14:27
Du har ret - N4 er på 2x40W og N5 er på 2x65W. Det er en N5 jeg har ved nærmere eftertanke :) 

Den er i øvrigt for ikke længe siden bleveet opgraderet med Spotify Connect også og alt i alt er jeg ualmindeligt glad for den. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Du har ret - N4 er på 2x40W og N5 er på 2x65W. Det er en N5 jeg har ved nærmere eftertanke :) 

Den er i øvrigt for ikke længe siden bleveet opgraderet med Spotify Connect også og alt i alt er jeg ualmindeligt glad for den. 


Det er et overraskende godt anlæg, ja. Dog syntes jeg den betjeningsapp man kan downloade er noget snørklet og ikke særlig brugervenlig. Og så ligner den noget fra de glade amiga 500 dage ;-)

Rart at der medfølger en fysisk fjernbetjening ihvertfald..
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 15:44
Enig - Denon får bestemt ingen ros for deres app. Den samme bruger jeg til min AVR-X4000, men jeg vil næsten hellere bruge tiden på at finde fjernbetjeningen frem i stedet og bruge den. Det er også det eneste lille kritikpunkt jeg kan komme på. Til gengæld er fjernbetjeningen god (synes jeg). 

Og uanset HVOR mange gange jeg bruger app'en for at betjene min receiver - og KUN den vel at mærke - så skal jeg HVER eneste gang ind at vælge receiveren først. Det kan så godt ske, at det skyldes android, for sådan mindes jeg ikke, at den opførte sig på min gamle iPhone. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu