recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til valg af mini-anlæg m/airplay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til valg af mini-anlæg m/airplay

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til valg af mini-anlæg m/airplay
    Sendt: 27-Oktober-2018 kl. 21:51
Godaften

Jeg har i flere år haft Sonos, men syntes tiden er inde til at prøve noget andet.

Min lydsmag er, at jeg elsker når jeg kan høre samtlige lag og nuancer i et musikstykke.

Der syntes jeg egentlig altid min Sonos 5 har været lidt "en-sporet", men har dog kunne spille stuen fint op.

Mine krav er at det skal være et mini-system der har indbygget internet-radio og airplay

Jeg har desværre ingen erfaring mht mini-anlæg, men jeg har selvfølgelig læst lidt tests af de forskellige mærker og modeller der er indenfor denne gruppe. Dette gjorde mig egentlig ikke klogere på, hvad der vil passe til mig. Derfor håber jeg at i vil byde ind med lidt personlige erfaringer mht mini-systemer.

Har umiddelbart kigget på Yamaha MCR-N470D & Denon Ceol Piccolo N4 med et par Dali Zensor til, samt  Marantz Melody M-cr611 hvor jeg dog er i tvivl om hvor meget jeg kan gå på kompromis med et par højttalere for at holde prisen nogenlunde nede..

Mit budget er omkring de 4000,- for noget nyt, men jeg har intet imod at købe brugt. (Det er jo altid rart at spare penge)


Min Sonos Play:5 1.gen. i hvid er således til salg hvis der er nogen interesserede, og måske den endda kan indgå i en brugthandel hvis en af jer ligger inde med det jeg søger..

Den har efterhånden en 4-5 år på bagen og blev i sin tid købt brugt, men fungerer som den skal.

På forhånd tak








Redigeret af buenso80 - 28-Oktober-2018 kl. 07:59
Til top
DraX Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2012
Sted: Thorsager
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DraX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 06:32
Bliver lige nødt til at spørge.

Er du glad for Sonos? For ellers så bliver du da bare på Sonos da de også har Airplay 2 nu.

Ja din 1 gen play 5 har ikke, men køber du bare 1 produkt som har det (fx Play 5 gen 2, eller Play One), så kan de alle spille over Airplay.
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 06:45
Godmorgen og tak for svaret

Mht min Sonos, så er jeg aldrig blevet super glad for den. Den har bare gjort jobbet med at være min primære musikkilde, men jeg blev aldrig dus med deres app og styringen af den generelt. Derfor kunne jeg nu godt tænke mig, at prøve noget andet i form af et mere gammeldags styret mini-anlæg.

Håber det er svar nok :-)


Redigeret af buenso80 - 28-Oktober-2018 kl. 06:45
Til top
DraX Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2012
Sted: Thorsager
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DraX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 06:54
Godmorgen :)

Det er helt fair hehe :)

Kan desværre ikke hjælpe med det andet, så det lader jeg en anden om :D
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 07:55
Det er helt iorden:-) Tak for indsparket alligevel og rigtig god søndag.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 08:20
Du skriver:
Min lydsmag er, at jeg elsker når jeg kan høre samtlige lag og nuancer i et musikstykke.”

Hvilke musikkilder bruger du?
Meget streaming musik mangler detaljerne.

Hvis jeg skulle råde dig, blev det til et par brugte små gulvhøjttalere og en fuld størrelse receiver - også købt brugt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 08:32
Hej Klaus

Jeg er ikke decideret lyd-nørd. Har bare lagt mærke til at lyden er mere nuanceret når jeg hører det i mine house of marley høretelefoner end på mit Sonos anlæg..

   Dette er uanset om der streames fra Deezer, Spotify eller Apple Music.


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 08:38
Lyt til Klaus.

Gå efter noget brugt.
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 09:20
Jeg lytter skam :-) Har også tidligere skrevet, at jeg intet har imod at købe noget brugt.

Spørgsmålet er dog stadig hvilket mærke og model jeg skal gå efter.
Som sagt er min erfaring med stereo-anlæg meget lille..


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 10:02
Der er mange Denon recievere til salg.


Et bud på højtaler kunne være.


Mulighederne er uendelige.




Redigeret af Mufti - 28-Oktober-2018 kl. 10:04
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 10:08
Det ser ikke tosset ud - tak :-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 10:21
Det er godt i hver sin ende af landet.

Denon laver glimrende recievere med god stereo. Som sagt er der mange til salg.

Højtalere kunne også være Dali, dynaudio, xtz. Her skal man dog kigge nøje efter da der er mange i urealistisk prisleje. Og så skal man passe på modeller med skumophæng. 

Hvis du skriver hvor i landet du bor kan folk linke til brugte muligheder i nærheden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu