recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi støj (umiddelbart)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi støj (umiddelbart)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wifi støj (umiddelbart)
    Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 16:39
Super det blev løst - men mit forslag er nu et Access Point

Overvejede nemlig selv mesh, men efter råd herinde prøvede jeg med et AP - og det virker super

At det så ovenikøbet kun kostede 600 kr er jo ren win win :-)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 14:48
Nå jeg fandt en løsning - tak til kand for som den eneste at forholde sig til emnet egentlig;).
Jeg har ikke brug for router anbefalinger;).

Nå men jeg kunne konstatere at der er flere med google wifi og Sonos der får problemer.
Den enkle løsning var bare at koble min søns play1 direkte i en wifi enhed.
Jeg havde før en switch, jeg kablede min beam til.
Nu er der hul igennem på Sonos og genereltmere solid dækning. Flyttede min ene wifi enhed lidt og trækker nu 300/300 alle steder i huset og 180 i skuret
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 12:08
Ubiquiti unifi, svaret på alle dine bønner :-)

Har et enkelt AP LR i midt af hus på 167kvm og alt spiller bare

Har dog også en Sonos bridge som jeg købte inden jeg fik mit AP

Men det sidste år har det kørt 100% stabilt med god dækning
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 09:14
Jeg prøvede UBNT´s Mesh system, og var efterladt skuffet.

det er smart hvis det virkelig kører, men der skal ikke meget til for at skabe ustabilitet.

min løsning blev at skrappe det, og købe en NANO-HD UBNT AP og så kører POE over Lan til den, den dækker lige så godt som deres 3 antennes system.

og den kan køre Mesh er det nødvendigt, ja det er en 1500krs AP men efter jeg fik den, og lige fik leget lidt med channel så fik jeg også rimelig performance ud af det.. 

med 80mhz på channel with så kører jeg 300mbit+ og den kan også kører 160 er det nødvendigt.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Kand Kand skrev:

Kan klart anbefale at du kabler 1 af dine Sonos enheder. Sonos laver sit eget “MESH” og når det så køre inde i et MESH netværk giver det problemer. 

Når du kabler bare 1 Sonos så forbinder de andre Sonos til dette og laver eget skjult Sonos net.

Så prøv det.

Tak for bud - jeg har bare kablet min beam, men som skrevet i andet svar så mister jeg forbindelsen til bagkanal eller sub alligevel.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg skiftede i sommers min Airport extreme ud med et sæt google wifi 3stk, men jeg har næsten flere problemer idag end dag jeg bruge min apple router.


Eks mister mit sonos konstant forbindelse, enten i form af venstre bagkanal+sub forsvinder eller bare højre bagkanal.

Jeg har tidligere haft en trådløs enhed på og i den anden ende af huset en kablet wifi enhed. Ved test viser google wifi fint at jeg har hastighed på 300/300. Ved den kablede enhed/tvhjørne har jeg også en switch med 6 kablede enheder i.
JEg har det mistænkt for at lave en masse ravage.
Så mit spørgsmål er om kablede forbindelser laver mere støj end hvis jeg kørte på ren wifi?
Dit problem opstår vel bare fordi du nu har et mesh system som du ikke helt har forstået hvordan det virker reelt set..

Har du sørget for at opsætte dem ordentligt og ikke bare "pakket dem ud og smidt rundt omkring" og så gået din vej?

Jeg sku mene jeg fint har forstået det? Eller må du da hjertens gerne gøre mig klogere istedet for en så lige gyldig kommentar “pakket dem ud og smidt rundt omkring”.

Mine mesh enheder imellem melder god styrke som er det bedste de kan angive.
Som sagt kan der måles 300/300 på mit net når det testes. Mit problem er støj som der driller mit Sonos.
Selvom jeg har kablet min beam, mister jeg tit bagkanalerne.



Redigeret af Bromberg5 - 30-Oktober-2018 kl. 21:55
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 21:32
Kan klart anbefale at du kabler 1 af dine Sonos enheder. Sonos laver sit eget “MESH” og når det så køre inde i et MESH netværk giver det problemer. 

Når du kabler bare 1 Sonos så forbinder de andre Sonos til dette og laver eget skjult Sonos net.

Så prøv det.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg skiftede i sommers min Airport extreme ud med et sæt google wifi 3stk, men jeg har næsten flere problemer idag end dag jeg bruge min apple router.


Eks mister mit sonos konstant forbindelse, enten i form af venstre bagkanal+sub forsvinder eller bare højre bagkanal.

Jeg har tidligere haft en trådløs enhed på og i den anden ende af huset en kablet wifi enhed. Ved test viser google wifi fint at jeg har hastighed på 300/300. Ved den kablede enhed/tvhjørne har jeg også en switch med 6 kablede enheder i.
JEg har det mistænkt for at lave en masse ravage.
Så mit spørgsmål er om kablede forbindelser laver mere støj end hvis jeg kørte på ren wifi?
Dit problem opstår vel bare fordi du nu har et mesh system som du ikke helt har forstået hvordan det virker reelt set..

Har du sørget for at opsætte dem ordentligt og ikke bare "pakket dem ud og smidt rundt omkring" og så gået din vej?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 07:18
Jeg skiftede i sommers min Airport extreme ud med et sæt google wifi 3stk, men jeg har næsten flere problemer idag end dag jeg bruge min apple router.


Eks mister mit sonos konstant forbindelse, enten i form af venstre bagkanal+sub forsvinder eller bare højre bagkanal.

Jeg har tidligere haft en trådløs enhed på og i den anden ende af huset en kablet wifi enhed. Ved test viser google wifi fint at jeg har hastighed på 300/300. Ved den kablede enhed/tvhjørne har jeg også en switch med 6 kablede enheder i.
JEg har det mistænkt for at lave en masse ravage.
Så mit spørgsmål er om kablede forbindelser laver mere støj end hvis jeg kørte på ren wifi?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu