recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad pokker gør jeg med min Oppo 83?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad pokker gør jeg med min Oppo 83?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad pokker gør jeg med min Oppo 83?
    Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 19:48
Hjælp!

Skuffen har i lang tid kun kunnet åbnes, når der sad en skive i. Men forleden glemte jeg at sætte én i, da jeg havde set en film, og nu kan den ikke åbnes.

Så vidt jeg kan læse, så er det for sent at reparere den, da der ikke er flere reservedele.

Hvad gør jeg nu? Er der nogle der har et fif?

Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 20:03
Det bedste råd er nok at købe en ny afspiller...


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 21:58
Kig på ebay efter evt. brugte reservedele eller køb en ny :-)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 22:10
nysgerrig. Når du nu ved den kun har kunnet åbne med disk, hvordan gik du den så åbnet i sin tid, og fik en disk i? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 22:31
Har læst lidt op på det, det lader mere til at være en designfejl ved drevet i oppo 83.

Motoren til skiven skal sænkes, når skuffen skal åbnes. Men "toppen af motoren" går op mod "øverste leje" og de holdes sammen ved hjælp af en magnet.
Med tiden kan "toppen af motoren" ikke længere slippe lejet og så er man "fucked".


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

..

Hvad gør jeg nu? Er der nogle der har et fif?
Ved ikke om det virker på din, men sidst i tråd:
http://forums.stevehoffman.tv/threads/oppo-bdp-83-disc-tray-issue-customer-service.623335/

"Press 'Open'
Wait til the tray fails to open and 'Loading' appears on the display
While it is displaying 'Loading' press 'Open' again
Repeat

I found that on the third try the draw opened normally. Obviously I immediately placed a disc in so it is good to go until I get the machine fixed."

Mvh. JørgenT
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

nysgerrig. Når du nu ved den kun har kunnet åbne med disk, hvordan gik du den så åbnet i sin tid, og fik en disk i? 

I starten kunne den godt åbne uden disk, hvis jeg prøvede flere gange. Men ikke mere.


Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det bedste råd er nok at købe en ny afspiller...


Klaus

Jeg har også købt en ny Klaus. En OPPO 203. Men den gamle var kodefri på Blu-Ray, så derfor har jeg beholdt den.

Den nye er kodefri på DVD med en “superdisk”, så der er et par film jeg ikke kan se nu.
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 10:53
Nu fik jeg åbnet drevet, og lagt en skive i.

Det var en kombination af hvad JørgenT og KlausDM skrev, der gjorde det. 
Jeg trykkede på Open, hver gang den skrev Loading, men først da jeg slog oven på afspilleren, hvor drevet sidder, åbnede den pludselig. 
Venlig hilsen
KB
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Nu fik jeg åbnet drevet, og lagt en skive i.

Det var en kombination af hvad JørgenT og KlausDM skrev, der gjorde det. 
Jeg trykkede på Open, hver gang den skrev Loading, men først da jeg slog oven på afspilleren, hvor drevet sidder, åbnede den pludselig. 

DÆÅ! 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg trykkede på Open, hver gang den skrev Loading, men først da jeg slog oven på afspilleren, hvor drevet sidder, åbnede den pludselig. 
Så vidt jeg forstår på KlausDM beskrivelse er det en magnet kobling der "clamper" omkring skiven, så lidt almindelig vold hjælper med at løsne magneter fra hinanden når der ikke sidder skive deri. LOL

Og det jeg har læst er at Oppo's løsning er ALTID at lukke drevet med skive monteret. Confused
Mvh. JørgenT
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 16:10
Da jeg solgte min, som havde samme problem (omend jeg godt kunne få den åbnet via knapper og mange forsøg), kunne køber umiddelbart åbne den op og på en eller anden måde rense den, så problemet ikke længere var der. Sådan husker jeg i hvert fald, at han fortalte bagefter.

Man kan i øvrigt sagtens købe regionsskifterdims til en BDP-203.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu