recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips tv haster lidt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips tv haster lidt

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jakob Bjerre Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-November-2018
Sted: Hornbæk
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob Bjerre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips tv haster lidt
    Sendt: 01-November-2018 kl. 19:35
Hej allesammen.

Jeg skal ud og have et nyt tv. Er fast besluttet på at det skal være Philips bla. pga. deres ambilight. Vi har HUE i hele huset og vil gerne have det til og køre sammen.

Der er 2 modeller som jeg har kigget på hos 2 forskellige leverandører. Jeg kan ikke se den store forskel.

Bilka:

Kommer på tilbud imorgen til 8000,-

Elgiganten:

Kommer højest sandsynligt på tilbud på mandag til 9000,-

Hvilket ville i vælge?

Bonus info:
-Jeg har fibernet 100/100 yousee.
-Jeg har Sonos soundbar med sub, så lydkvalitet er ikke aktuelt på tv.
-Alt bliver kørt via Apple tv.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 19:54
Kan se at 8602 er en 2017 model, mens 8303 ser ud til at være lanceret i 2018.  

Alene det ville få mig til at gå efter 8303. Men synes det er mange penge at bruge på noget uden OLED. Du vil ikke tage chancen og se hvad Black Friday eller Januar udsalget byder på?
Til top
Jakob Bjerre Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-November-2018
Sted: Hornbæk
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob Bjerre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 20:01
Et oled ville også være at foretrække. Men kan se på pricerunner at det billigeste fra Philips har pt. kun været nede på 17000,-. Tænker ikke det kommer meget længere ned på black friday. 10.000,- er også en slags penge...Smile
 https://www.pricerunner.dk/pl/2-4498013/TV/Philips-65OLED873-Sammenlign-Priser
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 22:27
Philips tv uden OLED er i mine øjne ikke værd at bruge penge på.

OLED tv er det eneste jeg ville købe.

Og så ville jeg købe et der var stort nok, så det ikke behøvede at blive “forstørret med ambilight”.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2018 kl. 00:25
Skal det være 65”? 

Jeg købte for et år siden dette tv:

Jeg er meget tilfreds - med undtagelse af TV guiden, som er langsom og fjernbetjeningen, som jeg heldigvis slipper for da jeg bruger en Harmony Remote. 

Ja, det er 55”, og ja det er sidste års model, men jeg tror at jeg ville gå efter OLED istedet for LED alligevel. Du har sikkert tv´et i 5 år alligevel. 
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2018 kl. 07:10
Fedt at vælge ambilight frem for billede kvalitet! Love it :D 

Hvis jeg var dig, ville jeg bestemt spare noget mere op, og købe OLED.  (men jeg ville selvfølgelig heller ikke gå efter ambilight som vigtigste prioritet, så der var valget noget større)
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2018 kl. 07:17
Af de to får du bedst billedkvalitet med PUS8602, selvom den er fra 2017. Det skyldes, at den har VA LCD-panel med rimelig kontrast, modsat PUS8303, der har IPS LCD-panel med lav kontrast. Til gengæld har sidstnævnte bredere betragtningsvinkler.

Den bedste billedkvalitet på LCD fra Philips får du pt. PUS8102 fordi den har zone-styret baglys. Den er ved at udgå, så prisen er attraktiv. https://www.pricerunner.dk/pl/2-4277723/TV/Philips-65PUS8102-Sammenlign-Priser

Derudover vil jeg dog melde mig i koret og anbefale dig at overveje POS9002 OLED en ekstra gang. Den er godt nok kun 55", men jeg tror, at du bliver glad for valget på trods af det mindre format.
Til top
Jakob Bjerre Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-November-2018
Sted: Hornbæk
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob Bjerre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2018 kl. 07:53
Mange tak for kyndige svar. Det var jeg ikke kommet frem til selv.
Jeg har lyttet til hvad i har sagt og jeg jeg kommer nok til og spendere lidt mere og så få et oled tv istedet. Det skal dog stadig være Philips.
Har lige taget mig en fridag idag så kører en tur i Elgiganten og kigger på henholdsvis:


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2018 kl. 08:08
Jeg købte for nogle uger siden et 55POS9002 og er mega glad for billedekvaliteten. Jeg fik det til 8000 kr, så jeg synes jeg har fået en mega fedt TV til rimelige penge.

Det er lidt sløvt i betjeningen, men ellers virker det fedt.

Mht. Ambilight, så havde jeg det tændt i 2 timer i starten for ren sjov og det har ikke været tændt siden.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2018 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af Jakob Bjerre Jakob Bjerre skrev:

Mange tak for kyndige svar. Det var jeg ikke kommet frem til selv.
Jeg har lyttet til hvad i har sagt og jeg jeg kommer nok til og spendere lidt mere og så få et oled tv istedet. Det skal dog stadig være Philips.
Har lige taget mig en fridag idag så kører en tur i Elgiganten og kigger på henholdsvis:



Jeg kunne sagtens forestille mig, at begge modeller kommer på tilbud i denne måned. Vi har både Black Friday og Singles Day - og sikkert nogle dage, hvor butikker forsøger at komme lidt i forkøbet.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2018 kl. 13:41
8602 har Quantum Dot display og langt kraftigere peak brightness end 8303.

8602 er stort set et Samsung QLED med Ambilight og soundbar, så 7.999 kr. for et 65" er et røverkøb lige nu mens 8303 er en langt mere almindelig model til en pris, der afspejler, at det er en model fra i år.

Med alle mulige forbehold for, at der kan være andre faktorer end lysstyrke og farveægthed der taler for den nyere model ville jeg gå efter 8602.

Gå-ned-i-størrelse-og-køb-OLED-diskussionen vil jeg ikke gå ind i.
Til top
Jakob Bjerre Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-November-2018
Sted: Hornbæk
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob Bjerre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2018 kl. 15:40
8602 er stadig i spil. 
Nu kører jeg i Elgiganten og hører om en god pris på 650oled873Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu