recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad kan vi forvente af nye OLED TV i 2019?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad kan vi forvente af nye OLED TV i 2019?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hother: Da du har en rigtig god dialog med din forhandler, kunne det være yderst interessant med en kommentar angående de oled-paneler, som Panasonic køber af LG, sammenlignet med de oled-paneler, som Loewe køber. Er det sådan, at Loewe stiller større kvalitetskrav til panelerne end andre producenter fx Panasonic?
Jo, jeg har en fin dialog med min forhandler, har også kendt ham i flere år. Men han skal jo i et eller andet omfang også være loyal over for Panasonic, så de info som jeg modtager vil typisk forblive mellem ham og mig. Og de spørgsmål som du stiller kan jeg til en vis grad nok hente svar til andre steder. 

Edit: Har allerede spurgt et andet sted.Smile


Redigeret af Hother - 13-November-2018 kl. 17:10
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Den vigtigste nyhed angående nye paneler vil uden tvivl være, om der fortsat bliver solgt eller forsøgt solgt oled-tv med paneler, der er så fejlbehæftede, at de aldrig burde være nået ud til kunderne.
Så længe at LG sælger 100% at hvad de producerer så vil det problem ikke blive løst

Måske får Samsung lavet deres MicroLed men tror flere ikke vil købe det bare fordi det kommer fra Samsung
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Så længe at LG sælger 100% at hvad de producerer

Gør de da det?
Hvad er din kilde til den information?

De sælger alle de paneler de kan sælge, ud fra de krav køberne (læs: de andre producenter) stiller.
Mit bud er at der kasseres masser af paneler, hvor stor en procentdel af den samlede produktion det er, aner jeg ikke.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Den vigtigste nyhed angående nye paneler vil uden tvivl være, om der fortsat bliver solgt eller forsøgt solgt oled-tv med paneler, der er så fejlbehæftede, at de aldrig burde være nået ud til kunderne.
Så længe at LG sælger 100% at hvad de producerer så vil det problem ikke blive løst

Måske får Samsung lavet deres MicroLed men tror flere ikke vil købe det bare fordi det kommer fra Samsung
Jeg er spændt på MicroLED, men jo - jeg vil nok foretrække en Sony eller Panasonic udgave.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Den vigtigste nyhed angående nye paneler vil uden tvivl være, om der fortsat bliver solgt eller forsøgt solgt oled-tv med paneler, der er så fejlbehæftede, at de aldrig burde være nået ud til kunderne.

De paneler der leveres til slutkunderne overholder de krav som de enkelte tv producenter stiller.

Så længe størstedelen af OLED købere vil ikke betale prisen for selekterede paneler, så får de “leverpostej”......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 22:41
2019 er mig bekendt dømt til at være et såkaldt mellemår, hvor der "kun" kommer paneljusteringer, - og altså ikke en ny panelgeneration ? 

Lur mig om Microled i små størrelser til OLED priser ikke er mindst 5 år ude i fremtiden . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

2019 er mig bekendt dømt til at være et såkaldt mellemår, hvor der "kun" kommer paneljusteringer, - og altså ikke en ny panelgeneration ? 

Lur mig om Microled i små størrelser til OLED priser ikke er mindst 5 år ude i fremtiden . . 

Hmmm.... jeg troede at 2018 var et mellemår, der skete i min optik jo ikke meget omkring  fornyelser - altså mig bekendt.

Men takker for indspark.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 08:40
Tror nu heller ikke der sker så meget i 2019, eller for den sags skyld 2020/2021 andet end priserne falder, og endnu mere på de store paneler.

Uanset om vi kan lig det eller ej, så kommer 8K og det ser ud til at 2022 bliver året hvor det bliver skudt igang fra LG side, vil tror der der bliver arbejdet kraftigt med noget state of the art opskalering m.fl. da der næppe vil findes noget i 8K.   

Man har estimeret salget til 6 Milloner enheder i 2022, nogen der i øvrigt nogen der kan huske hvordan tallet for OLED 4K så ud i 2015? evt. tidligere estimeringer.

OLED 8K 4000Nits 200fps hvorfor ikk....


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 09:14

[/QUOTE]
Jamen den undskyldning finder jeg ganske ofte, og det er bare dyrt. Og når det nye er inden for dørene, så er det allerede forældet. Se nu bare med HDMI 2.1. Jeg tror ikke at min sprit nye UHD BD afspiller har det, og sikkert heller ikke min ret nye Sony soundbar. Jeg har nu ikke checket.
[/QUOTE]

Har du ikke Sony HT-ST5000 soundbar?
Den fik eArc med sidste firmware opdatering. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 09:19
Tror ikke vi ser store forbedringer i 2019

kun lidt finpudsning.

2020 byder måske på næste spring  som hedder mere lys, ingen burnin og 8K




Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hother: Da du har en rigtig god dialog med din forhandler, kunne det være yderst interessant med en kommentar angående de oled-paneler, som Panasonic køber af LG, sammenlignet med de oled-paneler, som Loewe køber. Er det sådan, at Loewe stiller større kvalitetskrav til panelerne end andre producenter fx Panasonic?
Jo, jeg har en fin dialog med min forhandler, har også kendt ham i flere år. Men han skal jo i et eller andet omfang også være loyal over for Panasonic, så de info som jeg modtager vil typisk forblive mellem ham og mig. Og de spørgsmål som du stiller kan jeg til en vis grad nok hente svar til andre steder. 

Edit: Har allerede spurgt et andet sted.Smile

Og svaret omkring Loewe`s særlige udvalg af OLED paneler kan ikke bekræftes. Man har i det mindste intet kendskab til den procedure.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ved du noget om hvorvidt der kommer nye OLED paneler?

Altså der kommer sikkert nye paneler, men hvorvidt de er værd at skrive hjem om, ved jeg ikke endnu. Faktisk skulle 2018 have været året, hvor de rykkede til ny hardware-struktur, men jeg tror de har mere fokus på at øge produktionen og bygge de nye fabrikker pt. Både så de kan sænke omkostninger og rykke op til større formater (70+ segmentet er begyndt at røre på sig på tv-markedet).

I 2019 får vi 8K OLED, men hvad der ellers er på bedding, siger rygtet ikke noget om. Personligt håber jeg på, at vi får nogle modulære OLED-tv med ekstern boks i 2019.

PS: Modsat andre, så tror jeg, at vi hører mere om HDMI 2.1 på CES 2019. Måske vil skærmene ikke være klar til HDMI 2.1 ud af boksen, men de vil sikkert have hardwaren og kan opgraderes via firmware senere.


Redigeret af Rasmus Larsen - 14-November-2018 kl. 11:48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu