recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad kan vi forvente af nye OLED TV i 2019?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad kan vi forvente af nye OLED TV i 2019?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad kan vi forvente af nye OLED TV i 2019?
    Sendt: 03-November-2018 kl. 15:21
Jeg skiftede jo ikke mit 2017 OLED TV ud i år. Det gjorde jeg ikke af flere årsager. Primære årsager var:

At jeg synes at forbedringerne på OLED TV var for små i 2018,

At jeg er meget glad for mit nuværende TV,

At jeg vidste hvad jeg havde - ikke hvad jeg ville få (panelfejl).

Er der nogen der kan give et bud på hvad der mon kommer af forbedringer på de kommende OLED TV 2019?

Det kunne være at de nye paneler vil være mindre modtagelige for Burn-in, måske billedemæssige forbedringer. Måske bedre og mere ensartet kvalitet i OLED paneler. Jeg ved at der kommer (tror jeg nok), nye OLED TV der kan håndtere mere lys, og sikkert 8K.

Jeg har søgt lidt på nettet omkring emnet, det blev jeg ikke meget klogere af.

Any body?Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2018 kl. 16:51
Nu gælder det selvfølgelig ikke kun OLED, men TV generelt. Men jeg ville blive slemt skuffet, hvis vi ikke ser HDMI 2.1 nu. Det kan ikke passe vi skal vente til 2020 med at se det i vores TV.
Med HDMI 2.1 følger så også eARC, så du kan skubbe HD-lyd tilbage fra TV til forstærker.
 De generelle forbedreinger ved HDMI 2.1 er:
- Båndbrede går fra 18Mbps (2.0) til 48Gbps
- Op til 10K opløsning
- Op til 120hz
- Øjeblikkelig skift af framerate (ikke som i dag, hvor der går 2-5 sekunder til du får billede)
- eARC

Og sikkert mere end det, kan dog ikke lige komme på hvad ellers :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2018 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nu gælder det selvfølgelig ikke kun OLED, men TV generelt. Men jeg ville blive slemt skuffet, hvis vi ikke ser HDMI 2.1 nu. Det kan ikke passe vi skal vente til 2020 med at se det i vores TV.
Med HDMI 2.1 følger så også eARC, så du kan skubbe HD-lyd tilbage fra TV til forstærker.
 De generelle forbedreinger ved HDMI 2.1 er:
- Båndbrede går fra 18Mbps (2.0) til 48Gbps
- Op til 10K opløsning
- Op til 120hz
- Øjeblikkelig skift af framerate (ikke som i dag, hvor der går 2-5 sekunder til du får billede)
- eARC

Og sikkert mere end det, kan dog ikke lige komme på hvad ellers :)
Mange tak for dit input. Du har nok ret med HDMI 2.1.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2018 kl. 18:38
Vincent fra hdtvtest.co.uk mener ikke at HDMI 2.1, når at komme på de tidlige 2019 modeller.

Redigeret af digitalt.tv - 03-November-2018 kl. 18:38
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2018 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Vincent fra hdtvtest.co.uk mener ikke at HDMI 2.1, når at komme på de tidlige 2019 modeller.

Hej, nej det har jeg set. Også derfor at jeg brugte ordet "Nok", i mit forrige indlæg. Der er vist lidt divergerende opfattelser om det emne. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2018 kl. 19:16
Som jeg ser det 

Mindre risiko mod burnin

Mere lys

Levere pris på de store modeller

Og håber der er noget 75+ på vej til fornuftige penge
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2018 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Som jeg ser det 

Mindre risiko mod burnin

Mere lys

Levere pris på de store modeller

Og håber der er noget 75+ på vej til fornuftige penge

Jeg håber jo at du får ret. Jeg har ikke lyst til et større TV - har heller plads. Hvor praktiskLOL

Men jeg fundere på et TV skift medio 2019, og er derfor interesseret i at vide hvad der sker på området. De fleste nyheder kommer nok først på den kommende CES udstilling.


Redigeret af Hother - 03-November-2018 kl. 20:53
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2018 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Vincent fra hdtvtest.co.uk mener ikke at HDMI 2.1, når at komme på de tidlige 2019 modeller.

Jeg havde godt nok læst lidt om det. Håber bare virkelig han tager fejl. Ellers bliver det bare heller ikke i 2019 jeg skal skifte TV. Gider sgu ikke skifte til et 65" OLED nu, når jeg ved HDMI 2.1 er lige på trapperne. Så venter jeg hellere et år mere, selvom mit 50" plasma da er begyndt at virke lidt småt for mig :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2018 kl. 05:50
Og er vi i drømme verden

Så en 3.1 soundbar indbygget i selve skærmen

Dog ok med løs subwoofer 

Så lyd altid kom fra billedet.   Ville sikkert være ok efekt 77”


Redigeret af hansie - 04-November-2018 kl. 05:50
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2018 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:


Så lyd altid kom fra billedet.   Ville sikkert være ok efekt 77”

Det findes vist allerede - ganske bogstaveligt forstået, altså...
https://www.recordere.dk/2017/01/frontglasset-hoejttalerne-paa-sony-oled-tv/ Men om man så kan købe den slags TV nu, skal jeg så ikke kunne sige, eller om det fortsat kun er prototype.


Redigeret af mnielsen - 04-November-2018 kl. 07:30
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2018 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:


Så lyd altid kom fra billedet.   Ville sikkert være ok efekt 77”

Det findes vist allerede - ganske bogstaveligt forstået, altså...
https://www.recordere.dk/2017/01/frontglasset-hoejttalerne-paa-sony-oled-tv/ Men om man så kan købe den slags TV nu, skal jeg så ikke kunne sige, eller om det fortsat kun er prototype.

Det findes i Sony A1, AF8 og den nye AF9, som har en forbedret udgave af systemet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2018 kl. 12:03
Nå, men der kommer ikke så mange nyheder frem om OLED 2019 TV. Så jeg må vist vente og se hvad TV verdenen byder på senere.

Dog går rygtet (om det er sandt eller ej - det ved jeg slet ikke), at Panasonic´s High end TV i 2019 kommer med muligheder for at se både HDR10+ og Dolby Vision. For mig lyder det umiddelbart som en mulighed eftersom deres high end UHD BD afspillere giver samme mulighed. Vi får se.

Mange tak for inputSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu