recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Føler I jer også fanget af Apple? Hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Føler I jer også fanget af Apple? Hjælp!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 11:05
Hvis man iøvrigt leder efter grunde til at forlade Apple så check Louis Rossmann's Youtube kanal hvor han viser hvordan Apple låser/begrænser antal uafhængige service værksteder og deres adgang til reservedele.

Og resultatet er at kunderne i den grad bliver snydt for simple reparationer. Check f.eks:


Skal lige siges jeg selv har haft gode erfaringer med Apple's danske support (På en Splinterny Macbook Pro til 15.000 kr.... der gik istykker efter 1 uge)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 11:43
Hej.

Hele denne mølle har jeg lige været igennem for 1 år siden
Dengang lavet jeg en lang dagbog omkring alt hvad jeg var igennem i forbindelse med mit skifte fra iOS og Apple over til Google, Samsung og android.


Kort fortalt:
Du kan sagtens skifte. Google gør det også nemt at dele kalendre. Og hvis du flytter din kalender til dem vil de også kunne ses på dine iOS enheder.
Facetime var også noget jeg ville komme til at mangle. Men her bruger jeg bare min iPad når jeg skal facetime.
Ligesom dig havde jeg også et Apple watch. Og her må jeg bare sande at efter jeg er skiftet til Android så bruger jeg ikke smart watch mere. De er bare ikke lige så gode.

Største problem for mig var at flytte alle billederne. Men det var ikke umuligt.

Og så vil jeg sige at du kommer til at opleve langt flere fejl og underlige bugs i apps end du er vant til på iOS.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skankblog Skankblog skrev:

Så konklusionen er, at bruger man allerede Apples produkter og software så fungerer det godt, men man kan primært kommunikere med andre IOS brugere og bliver holdt udenfor hvis man ikke anvender Apple produkter. Anvender man alternativerne (Google, MS, FB, Whatsapp etc.) så virker det også godt og man kan snakke med alle. Problemet er så primært de personer der altid har brugt Apples software ikke er i stand til at skifte til andet software - tænker de typisk ikke er særligt IT-kyndige og bange for at prøve nyt.  

Eller også er de meget IT-kyndige og har valgt det som fungerer bedst og nemmest Wink
Thumbs Up
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

iMessage er klart en af den bedste platformen til at skrive sammen over, hvis du spørger mig. Derudover er vi alle i den store familie brugere af Apple enheder som fx iMac, MacBook, iPad og iPhone.

Jeg bruger iMessage da jeg skriver beskeder både via iPhone, min iPad, min iMac og min MacBook Pro, og efter iMessage sync er kommet til iCloud er det endnu mere genialt at kunne svare hvor man slap.

Jeg hader SMS, det er ustabilt og mange beskeder oplever jeg går tabt. Jeg gentager mig selv igen og siger at jeg er udmærket godt klar over, at der findes andre apps der kan klare gruppebeskeder som fx WhatsApp, Facebook Messenger, Discord osv. men prøv så at få alle i familie med på samme vogn. Og hvorfor skulle man? Når alle har Apple enheder der tilbyder iMessage som en integreret del af OS, hvorfor så bruger en anden app?

Derfor benytter jeg iMessage og jeg er fan af det :) og jeg ved det er en ting jeg vil komme til at savne, hvis jeg skifter til Android.

Men det jo dig selv der låser dig til apple universet. jeg der bruger android, windows, og apple hver dag. Lærer at man kun låser sig, fordi man ikke vil andet end det sin enhed har fra start af
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Skankblog Skankblog skrev:

Så konklusionen er, at bruger man allerede Apples produkter og software så fungerer det godt, men man kan primært kommunikere med andre IOS brugere og bliver holdt udenfor hvis man ikke anvender Apple produkter. Anvender man alternativerne (Google, MS, FB, Whatsapp etc.) så virker det også godt og man kan snakke med alle. Problemet er så primært de personer der altid har brugt Apples software ikke er i stand til at skifte til andet software - tænker de typisk ikke er særligt IT-kyndige og bange for at prøve nyt.  
Det er også IT-kyndige, der har det problem tro mig.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 14:24
Jeg tror ikke at det handler om at de ikke er IT kyndige eller ikke vil prøve noget nyt. Jeg tror ganske enkelt det handler om at langt de fleste af os er mangelige mennesker. Og hvis noget virker fint nok til vores behov så ser vi ingen grund til at ændre ved det.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 15:43
Jeg tror også jeg ville føle mig låst efterhånden.
Men ikke i en større grad en det bare er vaner der kan laves om.
Der hvor Apple nailer den ift Android (selvfølgelig kan jeg ikke generalisere) er tilgængeligheden.
Groft sagt så tror jeg ikke Apple kan noget Android ikke kan eller omvendt - ihvertfald nok småting så.
Jeg syntes (og øvrige familie x mange) at det bare er nemmere og mere logisk at gå til.
De forskellige features og tiltag er bare nemmere integreret på apple’s produkter.
Jeg har haft Android før og er også google bruger på mange måder, der skal bare lidt mere snilde i brug for at få den (noget nær) samme oplevelse som på Apple.

Apple er da også adgangen til smart device for de “ældre” (+50) i min familie. Selv mine teknik forskrækkede forældre ejer idag, hver deres iPhone, en iPad, Apple tv og det vildeste til dato en mini mac - computere er adgang til ren paranoia for de kære gamle:).

 - så ja, det korte svar er jeg nok føler mig liiiiidt fanget, men et fangenskab jeg har det ok med trods alt:).
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 16:46
Du kan kun føle dig fanget, hvis du lader det bestemme over dig. Muligt mange i familien bruger samme system, men hvis de vil kommunikere med dig, skal de nok finde en løsning.

Vi har også mange Apple produkter herhjemme, men jeg ser det som en hjælp, og ikke en spændetrøje.

Og alligevel har jeg lige købt en google mini, og den supplerer altså fint.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Du kan kun føle dig fanget, hvis du lader det bestemme over dig. Muligt mange i familien bruger samme system, men hvis de vil kommunikere med dig, skal de nok finde en løsning.

Vi har også mange Apple produkter herhjemme, men jeg ser det som en hjælp, og ikke en spændetrøje.

Og alligevel har jeg lige købt en google mini, og den supplerer altså fint.

Og i sidste ende kan man jo fint kommunikere sammen ligevel trods alt:).

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 22:49
Emnet er næsten lige så giftigt som højttalerkabler.

Uanset hvad man vælger er man låst. Google og Apple er lige slemme hvad det angår.

Begge firmaer har hovedet oppe i røven på folk. Af samme årsag har jeg droppet stemmestyring og cloud service.

Jeg har både apple og google produkter. Begge har fordele og ulemper. Begge er lige meget låst.

Prøv og gør dine egne erfaringer.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Emnet er næsten lige så giftigt som højttalerkabler.

Uanset hvad man vælger er man låst. Google og Apple er lige slemme hvad det angår.

Begge firmaer har hovedet oppe i røven på folk. Af samme årsag har jeg droppet stemmestyring og cloud service.

Jeg har både apple og google produkter. Begge har fordele og ulemper. Begge er lige meget låst.

Prøv og gør dine egne erfaringer.
..."Google og Apple er lige slemme hvad det angår."

Der er jeg så ikke helt enig. 
Google har IOS versioner af vel næsten alle de løsninger og services de har. Modsat Apple der vel stort set ikke har til nogen af deres apps og services. 
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 23:03
Jeg er lidt overrasket over, at der er nogen der stadig kan leve om ikke fuldt ud, så primært, i IOS universet, med beskeder, video-chatting, gruppesamtaler, mv. 

Det må da være næsten umuligt ikke at skulle kommunikere med nogle der har Android. Om det er øvrig familie, kolleger, skole, sport, osv..

Jeg har en gruppe tidligere kollegere jeg har mødtes med i mange år. Da vi mødtes for 7 år siden, var der 8 iPhones og 1 android. Når vi mødes i dag er der 2 iPhones og 7 Android. Jeg er i et forældreråd med 4 kvinder. Jeg ved ikke specifikt hvad de havde for 5-7 år siden, men de er prototypen på at ville have haft iPhones. Og alle 4 sidder med Android i dag. Og så videre.

Til skolen. Til fodbold. Til håndbold. Der kører kommunikation via facebook grupper og Messenger. 

Det må trådstarter (og andre iPhones folk) da også opleve. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu