recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktivere iPad.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktivere iPad.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktivere iPad.
    Sendt: 05-November-2018 kl. 16:13
En af de andres iPad, vil ikke aktivere. Den siger hele tiden at den ikke kan forbinde eller et eller andet. Så forsøger jeg at aktivere den via iTunes, men får vedhæftede besked. Som er lidt mærkelig da der ikke bruges sim-kort i iPad'en.

Hvordan får man den aktiveret?


Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 19:32
Det er ved at være MEGET længe siden du skulle aktivere apple enheder via itunes  (men i nødstilfælde kan du) -  du skal logge på det trådløse netværk, så aktiverer den helt automatisk.

Men det er nok en god ide at læse lidt om det her https://support.apple.com/da-dk/HT201407

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 03:10
Hmmm - ja, det er jo netop det den ikke vil - aktivere via wifi. Og iTunes vil heller ikke. Gad vide om der måske alligevel sidder et sim-kort i den, selvom hun siger hun ikke har noget sim-kort. Hvis det var tilfældet ville det måske forstyrre aktiveringen. Men den fejlmeddelelse der kommer er netop at "aktiveringsserveren er utilgængelig", selvom wifi nettet virker fint, iPad er lige ved siden af routeren - og jeg bruger det selv til min computer.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 07:47
Den fejl tyder netop på at der ikke er forbindelse til internettet.

Måske kan man bedre hjælpe, hvis du forklarer hvad der er sket inden ipad skulle aktiveres.

Her mener jeg om den er ny, nulstillet eller andet.





Redigeret af Mufti - 06-November-2018 kl. 07:53
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 07:53
Det lyder ikke logisk når andre enheder har forbindelse til nettet på samme tid, som at iPad'en ikke kan få forbindelse.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 07:54
Hvordan er du sikker på den har forbindelse.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 07:58
Du kan evt prøve at gå baglæns i aktiveringen og prøve at tilslutte wifi igen.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2018 kl. 06:24
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du kan evt prøve at gå baglæns i aktiveringen og prøve at tilslutte wifi igen.

Dette har jeg også tænkt på og jeg har også forsøgt på det. Jeg prøver at sige at jeg gerne vil vælge et andet netværk, så jeg evt. får mulighed for at indtaste password igen (for at se om det måske er skrevet forkert før). Men jeg får ikke mulighed for at indtaste password, den prøver bare at logge ind. Og kommer så op med fejlen om at aktiveringsserver bl.a. bl.a....

I forløbet skal man vælge om der er et sikkerhedsniveau (WPA og de der). Men hende der kender til Wi-fi netværket siger jeg bare skal vælge "none". Og så er det at den forsøger at logge ind uden at vi får mulighed for at prøve at indtaste password igen. 
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2018 kl. 09:16
99% af alle netværk (I hvertfald i DK) kører i dag med WPA sikkerhed. Så check lige en ekstra gang. Hvis du vælger “none” i sikkerhed er det korrekt at der ikke skal indtastes password, men så vil du ikke få forbindelse hvis det er et WPA sikret net.
/Peter
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2018 kl. 09:31
Du skal slette forbindelsen helt, ikke blot afbryde og derefter forbinde igen.
Nu har jeg ikke lige min gamle ipad foran mig, men mener at huske at man blot skal holde fingeren på forbindelsen i et par sekunder, og så kan man vælge glem forbindelse.
Derefter går du ind og nulstiller wifi-forbindelse. Mener det ligger et eller andet sted under et menu der hedder nulstil.

Når det er gjort, så kan du gå ind og søge efter netværket, og forbinde til det, og så skulle den meget gerne poppe op og spørge efter password, hvis det da ikke er et usikret netværk.
Mvh Jesper
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 03:06
Jeg er på Filippinerne. Jeg har ikke set andet på denne iPad, end denne aktiverings skærm, der starter med valg af netværk, hvor der allerede var valgt hjemmets Wifi netværk og skrevet password. Hvilken iPad model det er ved jeg ikke, der står bare iPad 64 GB på bagsiden, den er forholdsvist stor, måler 247 mm i diagonal (selve skærmen), dvs. 9,7". Den har et bredt stik til oplader.

I går aftes prøvede jeg så at gå tilbage til disse wifi forbindelser. Jeg kan ikke slette dem ved at trykke på dem og holde fingeren på den. Så jeg prøvede at vælge anden forbindelse, skrive navnet, vælge WPA sikkerhed og skrive password. Siden da har den forsøgt at få forbindelse "It may take a few minutes to activate your iPad" - men det er altså flere timer siden. Det nye i forhold til før er, at den ikke kommer med fejlmeddelelsen om aktiveringsserveren.

Det ser ud til at den har forbindelse til wifi? Fordi der er det der forbindelses symbol oppe i øverste venstre hjørne.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu