recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Home mini og Philips hue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Home mini og Philips hue

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér edtwodth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Home mini og Philips hue
    Sendt: 05-November-2018 kl. 20:28
Halløjsa,

Har netop fået sat en Google Home mini op, koblet Philips Hue på og regnede så med at jeg kunne sige “hey google, sluk for lyset i soveværelset”

Men google assistent svarer tilbage den ikke kan finde ud af det? Siger jeg “hej Siri, sluk lyset i soveværelset” er der ingen problemer?

Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 08:37
Hej,

Har lige købt Google Home, men burde være det samme på Mini:

Du siger bare “Hey Google, Lamper Sluk”

Du kan også sige “Hey Google, Aktiver Hygge”.  Hvor Hygge er navn på din rutine

Se link her for engelske kommandoer:
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 11:13
Du skal lave kaldenavne til dine pærer, så det giver mening.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2018 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:

Halløjsa,

Har netop fået sat en Google Home mini op, koblet Philips Hue på og regnede så med at jeg kunne sige “hey google, sluk for lyset i soveværelset”

Men google assistent svarer tilbage den ikke kan finde ud af det? Siger jeg “hej Siri, sluk lyset i soveværelset” er der ingen problemer?


Hvis du placerer dine pærer fra HUE i et rum kaldet "Soveværelse", så skal du kunne sige som du selv foreslår.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér edtwodth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 17:22
Er prøvet :) men uden held
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér edtwodth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 20:04
Det mest åndssvage er, at giver jeg kommandoen i Google Home app’en på iPhone virker det ... men taler jeg direkte til Google Home mini’en virker det ikke ...
Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 00:07
Hej
Når jeg siger:"Sluk lys soveværelse" så slukker lyset i soveværelset .
Efter at Google home forstod dansk har jeg lavet et reset af både Hue og Google home. De første par dage skete der lidt sjove ting. En kommando den forstod den ene dag forstod den ikke den næste. Men nu har jeg ingen problemer og det kører super med dansk. 
Mvh


Redigeret af tbbv - 09-November-2018 kl. 00:08
Til top
Wiltrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-November-2018
Sted: FREDERIKSVÆRK
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wiltrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 17:05
Halløj.
Jeg har lige fået min Google home mini ind ad døren (skifter fra alexa).

Men jeg kan simpelthen ikke få den til at styre mit Hue system på dansk.
Giver jeg en engelsk kommando "turn off All lights", virker det fint.

Spørger jeg på dansk, svarer hun blot at det kan hun ikke hjælpe mig med..?

Spørger jeg om samme kommande på dansk - på min Android telefon, virker det fint..

What to do?
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 18:23
Jeg har succes med at sige “lyset” i alle kommandoer. Feks : tænd lyset spisebord. Sluk lyset alle
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu