recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken oled tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken oled tv

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 19:17
Somny: Det er angiveligt alle oled-tv fra Loewe, der er forsynet med udvalgte paneler.
Desuden har Loewe egne servicecentre, der IKKE er tilknyttet ServiceCenterGruppen. Det kan vise sig at være en vigtig detalje.
https://dk.trustpilot.com/review/www.servicecentergruppen.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Somny: Det er angiveligt alle oled-tv fra Loewe, der er forsynet med udvalgte paneler.
Desuden har Loewe egne servicecentre, der IKKE er tilknyttet ServiceCenterGruppen. Det kan vise sig at være en vigtig detalje.
https://dk.trustpilot.com/review/www.servicecentergruppen.dk

Det manglende brug af servicecenter gruppen for Loewe er bestemt ikke en uvæsentlig oplysning! Det er da lige før at jeg af den årsag kunne fravælge Panasonic.

Det er jo blevet en trussel, hvis en defekt enhed så må sendes til Servicecenter Gruppen.


Redigeret af Hother - 08-November-2018 kl. 19:53
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Somny Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2018
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Somny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 19:57
Jeg tror såmænd ikke at jeg har specielt støj på mit signal, men efter hvad jeg kan læse her og på test så virker det som om at hvis signalet ikke er ekstremt god så bliver det endnu værre med et oled.

Jeg har et Panasonic TX-48AS640E nu og med en afstand til tv på ca. 4 meter synes jeg det er for lille.
Samtidigt vil jeg jo gerne have et væsentlig bedre billede - også hvis jeg f.eks. ser DR1 eller TV2 og det skal i hvert fald ikke gå hen og blive et billede der er dårligere end det jeg har nu..
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 23:40
Afstanden 4m skriger på minimum 65” . Et Oled vil være i en helt anden liga end dit nuværende . Og du vil afgjort få en synlig forbedring hvis du har et nogenlunde anstændigt kildesignal - omvendt vil et 65” OLED også afsløre og forstørre diverse fejl og mangler i hele fødekæden . Jeg har YouSee kabel, og det er en sand fornøjelse, at se de almindelige Danske kanaler på mit 65” Sony A1 m ca 3m siddeafstand  . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af Somny Somny skrev:

Jeg tror såmænd ikke at jeg har specielt støj på mit signal, men efter hvad jeg kan læse her og på test så virker det som om at hvis signalet ikke er ekstremt god så bliver det endnu værre med et oled.

Det så enten en misforståelse eller i hvert fald en omgang vrøvl du har hørt at det skulle blive værre. På OLED bliver du blot i stand til bedre at se signalet for hvad det nu engang er ...på godt og på ondt. Det er gør et støjfuldt signal værre at se på, er snarere overeksponeret kontrast og sharpness funktion, altså dårlige billedindstillinger på især billige TV, mens korrekt indstillede farver på et dynamisk panel bare gøre dig bedre i stand til at se hvad signalet for hvad det reelt er. Og bare rolig, Aftenshowet, Deadline mv udsender et ganske fornuftigt signal uden voldsom støj, mens du naturligvis får set dybere ned i både film grain og billeddybden på Blu-ray udgaven af Matador eller den diskrete støj fra kameraets sensor på TV2 News. Det er at betragte som kvalitet og medvirker til at give billedet større dybde modsat at have et overfladisk kunstigt billede uden dybde. Det er med andre ord ikke et problem og slet ikke at betragte som værre, men at betragte som kvalitet.

Redigeret af TBC1 - 09-November-2018 kl. 00:11
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Somny Somny skrev:

Jeg tror såmænd ikke at jeg har specielt støj på mit signal, men efter hvad jeg kan læse her og på test så virker det som om at hvis signalet ikke er ekstremt god så bliver det endnu værre med et oled.

Det er noget sludder....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Afstanden 4m skriger på minimum 65” . Et Oled vil være i en helt anden liga end dit nuværende . Og du vil afgjort få en synlig forbedring hvis du har et nogenlunde anstændigt kildesignal - omvendt vil et 65” OLED også afsløre og forstørre diverse fejl og mangler i hele fødekæden . Jeg har YouSee kabel, og det er en sand fornøjelse, at se de almindelige Danske kanaler på mit 65” Sony A1 m ca 3m siddeafstand  . 

Helt enig
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 01:13
Hother: Jeg er helt enig - det er en trussel, hvis et defekt apparat skal sendes til reparation hos ServiceCenterGruppen, og jeg kunne også godt fravælge fx Panasonic af samme grund.
Prisen for Loewe-tv er måske højere, og de er sjældent på tilbud. Til gengæld er det tv med udvalgte paneler, og så slipper man som nævnt for, at en eventuel garantireparation skal forsøges udført af ServiceCenterGruppen. Jeg må sige, at jeg overvejer at købe et Loewe-tv næste gang.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Somny: Det er angiveligt alle oled-tv fra Loewe, der er forsynet med udvalgte paneler.
Desuden har Loewe egne servicecentre, der IKKE er tilknyttet ServiceCenterGruppen. Det kan vise sig at være en vigtig detalje.
https://dk.trustpilot.com/review/www.servicecentergruppen.dk

Hvilke producenter benytter sig af Servicecentergruppen?
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Til gengæld er det tv med udvalgte paneler

Er det ikke den der fabel-historie som mange snakker om, men som ingen reelt ved noget som helst om, eller har nogen beviser for?
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 13:05
JENC: Det er desværre næsten alle producenter, der benytter ServiceCenterGruppen til garantireparationer, så Loewe er en af undtagelserne.
Så vidt jeg er orienteret, var det tidligere sådan, at butikker rent økonomisk (og praktisk) stod for garantireparationer og som kompensation fik 3½ % af importør (producent) til dækning af eventuelle udgifter.
Men det vurderede producenterne, kunne gøres billigere, så det blev ændret, så butikkerne ikke længere får de 3½ % samtidig med, at producenterne nu står for garantireparationerne. Selv om butikkerne har det juridiske ansvar for at garantierne overholdes, har butikkerne altså ikke længere noget med selve reparationerne at gøre ud over, at der kan tilbydes noget hente/bringe service. Desværre er det lykkedes for ServiceCenterGruppen at få lavet aftaler med de fleste producenter om garantireparationer, så det er ligegyldigt, om man har købt B&O hos Expert, Samsung hos Elgiganten, Sony hos Hi-Fi klubben, LG hos Power eller Panasonic hos et Panasonic Center, så vil en garantireparation ende hos ServiceCenterGruppen.
Den monopollignende situation er selvfølgelig rigtig dårlig for forbrugerne, hvad forskellige beretninger om ServiceCenterGruppen da også viser.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 13:29
Martin Sjøstrand: Jeg ved ganske enkelt ikke, hvad begrebet "udvalgte paneler" dækker over.
Det er vist almindelig kendt, at oled-panelerne - hvis de er fejlfrie og fra samme generation - giver en meget ens billedkvalitet. At der opleves forskel på fx Sony og Panasonic skyldes hovedsagelig billedprocessoren og ikke oled-panelet. Når Loewe så taler om udvalgte paneler, kan det vel næsten kun betyde, at det er paneler uden de ofte forekommende fejl.
Men det er da interessant at vide, om der er nogen, der har oplevet lodrette eller vandrette striber - eller yellow tint eller red tint på et oled Loewe tv?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu