recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken oled tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken oled tv

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 23:45
Der er en lignende tråd ovre på Flatpanels , hvor der bla i et indlæg summeres op på en direkte sammenligning mellem et top LCD og OLED :https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=44653
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Somny Somny skrev:

Hej
Jeg må indrømme at jeg er forvirret på et højere plan.

Jeg har været ude at kigge på 65 og 75 tommer tv ved Elgiganten og Hi-fi Klubben.

Begge steder anbefalede de Samsung q9fn (QLED)
(Jeg kiggede på Sony af9 og LG C8.)

Begge steder nævnte de at Oled var god og også havde et lidt bedre billede, men sammenlignet med Samsungs q9fn var forskellen ikke så stor, at det kunne udligne ulempen med manglende lysstyrke ved Oled.
De nævnte bl.a. at blot en tændt lampe i stuen ville give genskin i skærmen, eller en åben dør ind til et tilstødende rum hvor der var lys.

Begge steder sagde de også, at der var forskel på QLED og netop q9fn (ikke at forveksle med q9f)havde flere tiltag som gjorde at forskellen mellem oled og denne Qled ikke var så stor, men at Samsung modellen ikke var følsom mod lys.

Ydermere sagde de, at så ville et oled ikke have det samme skarpe billede efter 5-6 år i forhold til da den var ny.

Dette var i forhold til Sony af9 og LG C8.

Jeg ved godt at QLED reelt er et led tv og at oled er en helt anden teknologi, men er der nogen der evt har prøvet begge i praksis?

Det er jo umuligt at sammenligne dem i butikken, da der er andre lysforhold, og man ikke ved om de er indstillet ens.

Er der noget om snakken hvis man sammenligner dem ved normale tv udsendelser og Netflix osv. Eller er der større avance på Samsung siden de anbefaler den? 🤔

Alle punkterne du hørte i de 2 forretninger er valide.

Herinde er enigheds-mantraet at OLED er gud, men de anførte punkter er rigtige. 
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:


Alle punkterne du hørte i de 2 forretninger er valide.

Herinde er enigheds-mantraet at OLED er gud, men de anførte punkter er rigtige. 

Det du skriver er simpelthen ikke rigtigt.
Derfor bliver debatten mudret, når folk fra den ene fløj sviner den anden fløj til. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 15:11
Jeg købte et Philips OLED TV for ca. 1 måned siden. 

Det er rigtigt at i meget stærk solskin, kan billedet være lidt mørkt.

Men jeg har ikke problemer med genskin fra lamper eller andre rum.

Det eneste anke jeg har til Philipsen:
- Philips og Marantz delete fjernbetjening koder, så det er lidt bøvlet.
- Android TV kan godt være lidt langsomt indimellem.

Men hvor er jeg glad for billedet. Kom fra en Samsung F8005 og der er stor forskel.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Somny Somny skrev:

Jeg vil dog sige at løsningen med at der kun skal trækkes en enkelt ledning til tv, som Samsung har, samt deres no gab ophæng kan jeg godt lide, men billedet skal jo også være godt 🤔



Køb det pæneste tv, med det bedst billede
Og vær helt ligeglad med hvad den modsatte side at religions siden siger
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:


Alle punkterne du hørte i de 2 forretninger er valide.

Herinde er enigheds-mantraet at OLED er gud, men de anførte punkter er rigtige. 


Det du skriver er simpelthen ikke rigtigt.
Derfor bliver debatten mudret, når folk fra den ene fløj sviner den anden fløj til. 

Det er helt rigtigt at folk herinde har et religiøst forhold til oled
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Det er helt rigtigt at folk herinde har et religiøst forhold til oled

Nææ, men det er rigtigt at man tit får skudt det i skoen, hvis man fremhæver de ting man selv er glade for.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Køb det pæneste tv, med det bedst billede

Men, hvad så når det pæneste tv ikke har det bedste billede?

Selvfølgelig skal man købe det tv man selv bedst kan lide - uanset om det så er mest korrekt billedgengivelse eller ej.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Somny Somny skrev:

Hej
Jeg må indrømme at jeg er forvirret på et højere plan.

Jeg har været ude at kigge på 65 og 75 tommer tv ved Elgiganten og Hi-fi Klubben.

Begge steder anbefalede de Samsung q9fn (QLED)
(Jeg kiggede på Sony af9 og LG C8.)

Begge steder nævnte de at Oled var god og også havde et lidt bedre billede, men sammenlignet med Samsungs q9fn var forskellen ikke så stor, at det kunne udligne ulempen med manglende lysstyrke ved Oled.
De nævnte bl.a. at blot en tændt lampe i stuen ville give genskin i skærmen, eller en åben dør ind til et tilstødende rum hvor der var lys.

Begge steder sagde de også, at der var forskel på QLED og netop q9fn (ikke at forveksle med q9f)havde flere tiltag som gjorde at forskellen mellem oled og denne Qled ikke var så stor, men at Samsung modellen ikke var følsom mod lys.

Ydermere sagde de, at så ville et oled ikke have det samme skarpe billede efter 5-6 år i forhold til da den var ny.

Dette var i forhold til Sony af9 og LG C8.

Jeg ved godt at QLED reelt er et led tv og at oled er en helt anden teknologi, men er der nogen der evt har prøvet begge i praksis?

Det er jo umuligt at sammenligne dem i butikken, da der er andre lysforhold, og man ikke ved om de er indstillet ens.

Er der noget om snakken hvis man sammenligner dem ved normale tv udsendelser og Netflix osv. Eller er der større avance på Samsung siden de anbefaler den? 🤔
køb det tv som har det billede du bedst kan lide.

Både qled og OLED har sandsynligvis højere nits værdi end dit gamle tv.

Jeg har selv et Samsung, næste gang bliver det ikke et Samsung.
Til top
Somny Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2018
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Somny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 21:04
Jeg kan Se der er flere som ikke ville vælge Samsung eller ikke ville vælge mærket igen. Hvorfor? 
Er det pga. Dårlig kvalitet/holdbarhed?

Jeg ved der for nogle år siden var noget om Samsung i medierne Bl.a. Kontant mener jeg om at Samsung gik i stykker kort efter garantiens udløb.
Det var vist for svage komponenter i strømforsyningen.

Er der sådanne problemer med Samsung?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 22:12
Herinde får du primært råd fra "bedste-billede" entusiaster på tværs af fabrikat og teknologi Wink 
Jeg har selv haft 2 Samsung plasma med fejl . På trods af det kunne jeg snildt finde på at vælge Samsung igen - hvis de vel at mærke lavede et produkt der performede et top-billede til en fin pris . Det gør de så ikke . Så dennegang ( i marts) endte jeg  - efter længere tids research - ud med et Sony OLED, og tak for det ! 
Der kan sagtens være gode grunde til at vælge noge andet end OLED , - bare ikke hvis man går efter bedste allover billedekvalitet . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 22:36
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu