recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan mit tv repareres? UE65KS7505UXXE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan mit tv repareres? UE65KS7505UXXE

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Delicious Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delicious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan mit tv repareres? UE65KS7505UXXE
    Sendt: 08-November-2018 kl. 09:13
Hej med jer

Jeg har fået anbefaldet den her side i forbindelse med min søgen efter reperations muligheder på mit Samsung tv. 
Modellen er UE65KS7505UXXE

Mit billede viser skaden på skærmen. 
Det lader til at det har fået et ordenligt tryk, og så er der gået fejl horisontalt, med en bredde på 10/15 cm., ned gennem skærmen. 
Er der nogle herinde som har erfaringer med rep. af sådan en type curved fjernsyn?
På forhånd tak for hjælpen!Clap
Ps. Jeg håber at opslaget er skrevet i korrekt forum Smile

Vh. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 10:52

 Det er en skade på panelet, det er næppe rentabelt at få det udskiftet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Delicious Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delicious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 10:58
Okay det var ærgerligt, jeg er ellers super glad for det. Men tak for svaret!
Et sidste spørgsmål, og jeg forventer egentlig ikke at du kan svare mig men, taler vi over eller under kr. 5.000? Smile

Vh. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 11:04

 Så vidt vides produceres den type ikke længere, så om der stadig er paneler til dem.???
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 15:21
Hej.

Den kan stadig skaffes, men regn med en rep. pris på mindst 10000,-
Det kan desværre ikke betale sig at reparere efter min mening..

VH. Søren.
Mvh. Søren
Til top
Delicious Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delicious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 15:27
Tak for svaret Søren. Det var ærgerligt Smile
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Delicious Delicious skrev:

Tak for svaret Søren. Det var ærgerligt Smile
Og du har ikke en elektronikforsikring der kan (delvis) betale for reparation eller nyt TV?  Smile
Mvh. JørgenT
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 18:55
Jeg ville spørge Samsung eller Samsungs reparatør i stedet for nogen, der ikke ved noget...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Delicious Delicious skrev:


Jeg har fået anbefaldet den her side i forbindelse med min søgen efter reperations muligheder på mit Samsung tv. 
Modellen er UE65KS7505UXXE


Først og fremmest, så spørger du i et underforum omhandlende OLED tv - vi skal lige have slået fast at dit tv ikke er et OLED tv :-)

Dit tv har et defekt panel, det kan kun repareres ved at udskifte panelet, en reparation der er ret dyr - hvis panelet overhovedet kan fås.

Spørgsmålet er, hvordan skaden er opstået?
Dit tv er ikke særligt gammelt, det er en 2016 model. Hvad siger butikken, hvor det er købt og, hvad siger Samsung?
Ingen af dem kan da mene at 2-2½ år er forventet levetid på et panel?
Hvor gammel et dit fjernsyn?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Delicious Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delicious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 07:36
Hej igen

@Jørgen nej, jeg har altid tænkt at det var en dårlig handel med separat elektronik forsikring. Man bliver desværre klogere. 

@j8544 Jeg fik anbefalet siden her, fordi brugerne skulle sidde med en viden omkring fjernsynet jeg kunne bruge. Det er bekræftet fra første besvarelse, at der er viden om emnet. Samsung sender mig videre til deres service samarbejdspartner, som uden original købskvittering koster den del penge at få ud bare for en diagnosticering  :-)

@KlausDM Av, jeg troede SUHD var OLED.
TV'et er købt af en dødsbo opkøber og der er kun bo-firma kvittering. Derfor vil Samsung ikke sende teknikker. Havde jeg original butikskvittering havde de sendt en teknikker Smile
Jeg ved desværre ikke hvordan skaden er opstået. Med det sagt så stod jeg med et langt ansigt da jeg tændte det første gang LOL Fjernsynet har jeg sporet til at være fra 2016 (der er stadig original film på kanterne!). 

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 07:47
Har du købt det hos et Firma (du har jo en kvittering), så har Fimaet at yde 2 års rekamationsret.

Så du skal bare henvende dig der hvor du har købt det. Så de sørge for at udbedre skaden eller give dig dine penge retur.
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Har du købt det hos et Firma (du har jo en kvittering), så har Fimaet at yde 2 års rekamationsret.

Så du skal bare henvende dig der hvor du har købt det. Så de sørge for at udbedre skaden eller give dig dine penge retur.

Det er nok nemmere sagt end gjort, når vi taler om at det er købt hos en der opkøber dødsbo ... Der findes ikke større fuskere på jord, og jeg kan så kun håbe for køber, at prisen også har været derefter.

Jeg ville ALDRIG nogensinde købe et brugt fjernsyn uden at have set det i aktion først, herunder at have kontrolleret at alle indgang m.v. virkede efter hensigten. For at være lidt grov - så må det betragtes som ærgerlige lærepenge Cry
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu