recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mislyd BenQ TK800?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mislyd BenQ TK800?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deluxe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mislyd BenQ TK800?
    Sendt: 09-November-2018 kl. 13:46
Hej Recordere

Jeg har lige været ude og hente min nye projektor i dag ved Proshop. Jeg havde håbet på en weekend med film mv 😊

Jeg er dog noget i tvivl omkring om min projektor er defekt! Den siger en mærkelig brummelyd/resonans-lyd, som umiddelbart ikke stammer fra blæsere. Jeg har aldrig før ejet en projektor, men jeg synes ikke denne lyd lyder helt ”sund”?

Jeg har forsøgt at optage kort klip af opstart. Blæseren starter ved opstart og lyder helt normal. Brummelyd kommer efter ca. 35 sek inde i min video. Lyden er den samme selvom jeg løfter projektoren fra kassen, så det er ikke den der skaber resonans.

Link til video:

https://www.youtube.com/watch?v=LG8nNsJoUB4

 

Inden jeg starter RMA mv. op vil jeg derfor lige høre om der er nogle herinde med erfaring med projektor, som kan oplyse om en brummelyd kan være normal for nogle modeller?

 

Vh

Nicolai

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 14:56
Jeg har hørt 7-8 projektorer, og er aldrig stødt på den lyd.

Jeg vil mene der er noget galt. Måske noget med farvehjulet.
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 15:05
Sådan en lyd er der aldrig kommet fra min BenQ w1100, så den skal nok tilbage.
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deluxe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 23:29
Hej Kaizer og SL1000

Tak for jeres svar :-) Jeg gjorde også op med mig selv at denne lyd ikke kunne være normal, så var ude at bytte den i eftermiddags.

Jeg har nu lige tændt den nye ombyttede projektor og den laver præcis samme lyd! Så tror jeg også må retur med denne også....

Nu kiggede jeg lige lidt ekstra på den nye projektor og der sidder noget støv indvendig på linsen. Tænker lidt om det er et eksemplar, som måske tidligere har været sendt retur til BenQ.

I øvrig har jeg bidt mærke i, at begge mine eksemplarer er produceret i april 2018, så måske jeg har ramt samme bølge af serie med fejl.

Alt i alt temmelig frustrerende og jeg tænker ikke jeg vil prøve med en TK800 igen.
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 09:46
Det er da nok en god ide at gå helt uden om denne model. Lidt ærgerligt for den får gode anmeldelser. Måske du kunne spørge andre steder om de har oplevet ligende problemer.
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deluxe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 13:47
Ja, det er ærgerligt. 

Jeg tror helt sikkert jeg bare har været uheldig med mine to. 

Jeg prøver dog alligevel en anden model: BenQ W1700(HT2550) i stedet, da den er på weekendtilbud i Elgiganten denne weekend til 7.000 kr., hvilket er en ok pris. Den er lidt mere lyssvag, men skal alligvel kun bruges i en kælder, hvor jeg kan mørklægge 100%.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 14:25
Jeg synes jeg hører om lidt for mange af disse problemer med Benq for tiden. Da vi prøvede en W1110 havde den også en mislyd. 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu