recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optimering af ældre forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optimering af ældre forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optimering af ældre forstærker
    Sendt: 10-November-2018 kl. 11:16
Hvordan ved man om en forstærker skal have skiftet elektrolytkondensator?

Hvad vil sådan noget ca koste og hvor kan det gøres, har set elektrolytkondensator ikke er så dyre 


Min transformator piver lidt, kan man lave det, det ikke rigtigt coilwhine (højfrekvent) og heller ikke summen,brummen.

Den knaser,støjer i min venstre højtaler når jeg slukker for power på fronten, er det nemt at lave?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvordan ved man om en forstærker skal have skiftet elektrolytkondensator?
Hvis den stadig spiller, så kun ved at kigge på dem og se om de er svulmet op, flækket eller lækker.

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvad vil sådan noget ca koste og hvor kan det gøres, har set elektrolytkondensator ikke er så dyre.
Hos et radio/elektronikværksted, og det er kun dem der kan svare på hvad det koster.

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Min transformator piver lidt, kan man lave det, det ikke rigtigt coilwhine (højfrekvent) og heller ikke summen,brummen.
Ja.

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Den knaser,støjer i min venstre højtaler når jeg slukker for power på fronten, er det nemt at lave?
Måske.


Redigeret af Deschain - 10-November-2018 kl. 12:57
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Min transformator piver lidt, kan man lave det, det ikke rigtigt coilwhine (højfrekvent) og heller ikke summen,brummen.
Ja.

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Den knaser,støjer i min venstre højtaler når jeg slukker for power på fronten, er det nemt at lave?
Måske.

Hvordan og hvorledes?

Det er sådan en fætter er, dog i II versionen http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=6422


Lidt billeder (min er i markant bedre stand)





Redigeret af gasolin - 10-November-2018 kl. 13:19
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 14:16
Man kan desværre ikke diagnosticere så præcist udfra mangelfulde beskrivelser i et forum Wink

Hvis du vi have klare svar, må du tage den til en kompetent reparatør.


Redigeret af Deschain - 10-November-2018 kl. 14:17
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 11:14
Med al respekt så kan det altså ikke betale sig at bruge en lodekolbe på sådan en gammel sag. Du kan finde en langt bedre brugt forstærker på DBA end hvad det koster at skifte elektrolytkondensatorer.
 
Mvh
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af JAWA JAWA skrev:

Med al respekt så kan det altså ikke betale sig at bruge en lodekolbe på sådan en gammel sag. Du kan finde en langt bedre brugt forstærker på DBA end hvad det koster at skifte elektrolytkondensatorer.
 
Mvh

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu