recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste forbindelse til internet/telefon i KBH C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste forbindelse til internet/telefon i KBH C

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 21:41
Hej.

Jeg kan ikke heller ikke forstå at du vil kontakte 3. Det er dem der ifølge Mastedatabasen har master længst væk fra Gråbrødre Torv.

Jeg har selv for nogle år siden brugt CallMe. Det er Telias lavprisselskab. Og har både Gratis oprettelse og Ingen binding så det må være billigt at prøve af. Og jeg var meget tilfreds. Den gang sendte de mig en mail og tilbød fuld refundering efter 14 dage hvis jeg ikke var tilfreds. Det ved jeg dog ikke om de stadig har. Men det kan man jo ringe og spørge dem om.


For at prøve TDC netværket af kan du f.eks. prøve YouSee 5GB til 149 kr pr mdr. Det er med 0 kr i oprettelse.


Hilsen Carsten.

Til top
zunex Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zunex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 21:50
3 er bare et skod selskab, med mindre man naturligvis bruger mere tid i udlandet end herhjemme. Deres roaming tilbud er rigtigt stærkt.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 22:07
Masterne er tæt på irrelevante når der er tale om indendørs dækning. Især i det indre københavn hvor du har større etageejendomme, med alle mulige og umulige forhindringer i signalmodtagelse. Når de endvidere ligger i stuen hvor der generelt er værst dækning, så bliver det endnu mindre "relevant". Det bedste ville klart være en reel internetforbindelse, da 4G modem stadig er noget forb. lort. Blot fordi det er i et modem, er det jo ikke bedre end det der er i mobilen. en Femtocell er den eneste reelle mulighed for at sikre en nogenlunde dækning indendørs.

Jeg kan huske danske spil for nogle år siden ville gå selv samme vej i et kæmpe udbud, hvor vinderen skulle SIKRE 3G/4G dækning på ALLE deres lokationer - altså SAMTLIGE kiosker og deslige (ca 3500 lokationer i DK) som havde salg af lotto og tips. - Mængden af den slags kiosker i skumle kældre og deslige i de større byer er jo gigantisk. Heldigvis indså de efter en større undersøgelse at det var en dødsejler, så de valgte at få alm bredbånd i stedet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 22:31
Hej.

Trådstarter har endnu ikke oplyst hvad internettet skal bruges til. Om det bare er for at de 6 personer kan være på Facebook, mens de er på arbejde eller om noget af deres arbejse kræver en internet forbindelse?

Men mange steder i det Centrale København er ADSL forbindelserne meget langsomme. Her vil det tit være bedre med en Yousee Kabel TV opkopling med Internet. Mange gange kan en mobil 4G router være hurtigere. Men det kan kun afgøres ved af prøve begge muligheder.

Hvis de arbejdsmæssigt er afhændige af deres Internet forbindelse og både ADSL og 4G er langsomme kan det være en mulighed at bruge en ADSL forbindelse med automasisk skift til en 4G forbindelse. Men det skal man kun overveje hvis man gentagne gange oplever ustabilt internet.

Hilsen Carsten. 

Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 23:30
4 har behov for stabilt internet, gerne 100 Mbit.

Tror kobberet er for dårligt.
Kan man evt. sætte en antenne op på taget og så forstærke signalet på en eller anden måde?

Vh

Godowsky



Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 03:25
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

4 har behov for stabilt internet, gerne 100 Mbit.

Tror kobberet er for dårligt.

Hej.

Med det krav er det ikke en almindelig løsning i søger, men en erhversløsning.
Her er et link med forskellige muligheder. I kan her klikke på 'Få Rådgivning'
Og se priser på både almindlig bredbånd samt Fiber.


Jeg ved ikke hvorfor at du tror at kobberet måske er for dårligt?
Men den mistanke kan de enten bekræfte, eller måske gøre noget ved.

Hilsen Carsten.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 07:16
Oprindeligt skrevet af zunex zunex skrev:

3 er bare et skod selskab, med mindre man naturligvis bruger mere tid i udlandet end herhjemme. Deres roaming tilbud er rigtigt stærkt.
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Min erfaring med 3, er at de har rimelig dårlig dækning mange steder.

Jeg ville evt. få fat i et abonnemt hos Telia og Yousee og prøve det af.


3's dækning i byerne er der generelt ingen problemer med. Og der ud over så har de gratis roaming hvis man er på landet i en "sort" zone hvor 3's master ikke dækker, bare man altså har husket at slå det til i telefonen

Og det vil næppe gøre den store forskel at skifte udbyder på Gråbrødre torv, da alle 3 netværk har master under 60 meter fra Gråbrødre torv:



Redigeret af TBC1 - 13-November-2018 kl. 17:56
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 08:19
Nej i kan ikke bare få lov at sætte en antenne på taget, og så trække kabel ned i stueetagen. MEN det er lige præcis det en femtocell forstærker gør. - De kan KUN erhverves som en del af et erhvervsabonnement fra en teleudbyder.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Nej i kan ikke bare få lov at sætte en antenne på taget, og så trække kabel ned i stueetagen. MEN det er lige præcis det en femtocell forstærker gør. - De kan KUN erhverves som en del af et erhvervsabonnement fra en teleudbyder.

Det kan jo godt være at de kan få lov til at sætte en mobil antenne/Mobil router på taget, også trække kabel ned i deres lokaler og opsætte et AP, så de har fin Wifi dækning i lokalerne.

F.eks den til højre, hvor der følger eksterne antenne med:



Femtocelle er jo lidt dødt efter Wifi Calling er så tilgængeligt som det er, så jeg forstår ikke helt du bliver ved med at anbefale det, især ikke når der nu ikke engang er nogen internet forbindelse i lokalet. 


Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 11:57
Nu tænker jeg lige, at der vel er kabeltv i ejendommen, kan vi så ikke bare koble os på det og få internet og wifitlf på den måde?

vh

Godowsky


Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Nu tænker jeg lige, at der vel er kabeltv i ejendommen, kan vi så ikke bare koble os på det og få internet og wifitlf på den måde?

vh

Godowsky

Jo da. Et abonnement samt en router, der understøtter wifiopkald, så er I kørende. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 13:33
1000 tak for alle jeres input.

vh

Godowsky


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu