recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til Boxer med optagemulighed.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV til Boxer med optagemulighed.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV til Boxer med optagemulighed.
    Sendt: 12-November-2018 kl. 12:38
Hej Forum.
 
Jeg skal hjælpe en ældre herre med et nyt TV, der næsten udelukkende skal anvendes til Flow TV.
Han har Boxer med den fulde pakke.
Behovet er et TV med optagefunktion på en tilsluttet USB harddisk, så han kan slippe for en boks.
Optagefunktionen skal være god, med mulighed for at se en kanal, samtidig med at optage en anden.
Her må det ikke jo ikke være en udfordring, at de fleste kanaler er kodede og modtages med kortlæser og kort.
Det har jeg læst mig frem til, skulle være en udfordring på visse TV.
Fjernbetjeningen må gerne være klassisk.
Pris er et mere vigtigt paramenter end evt OLED, opløsning og Smart TV platform, så er der et godt mellemklasse TV, der leverer en rigtig god optagefunktion, hører jeg gerne jeres erfaringer.Smile
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 12:45
Næsten ethvert  moderne TV kan optage. Det du skal bruge er et TV med to tunere. Udfordringen ligger nok mest i at finde et CA modul der kan afkode to kanaler samtidig. Her må jeg desværre melde pas.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 13:20
Hej.

Jeg syntes ikke at jeres ønske om et TV med 2 tunere passer med jeres ønske om et mellemklasse TV.
Det er kun nogle få top TV der har to tunere.

Jeg kan heller forstå din ide om at  slippe for en boks og så sætte en ekstern USB harddisk i stedet.
Jeg mener, at når man både vil kunne se og optage samtidigt er den rigtige løsning en boks.

Men som jeg ser det, kan det også blive svært. Om 1,5 år bliver frekvensbåndet til AntenneTV beskåret.
Det vil Boxer løse ved at skifte til DVB-T2 HEVC kodning. Her er et link:


Problemet er, at hvis I køber en ny boks i dag vil den ikke virke om 1,5 år. Og de nye bokse er ikke kommet endnu. Jeg ved ikke om I kan vente?

Hilsen Carsten.

Til top
mosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 13:47
Hej,
Det er jo pointen. Har du Yousee Kabel TV kommer dine kanaler ukodet ind, og de fleste TV med to tunere kan nok klare opgaven.
Ved Boxer er signalerne jo kodede?
Så hvis der er problem med at se en kanal og optage en anden, så er det CA-Modul, der er problemet?
 
Sony XE85 og Panasonic E700 er som jeg ser det fornuftige løsninger i mellemklassesegmentet med to tunere, men om de virker i det Boxer setup, jeg beskriver er jeg usikker på?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

hvis I køber en ny boks i dag vil den ikke virke om 1,5 år.
 
Det er ikke korrekt. Man kan sagtens købe en boks i dag med DVB-T2, HEVC (H265). Det er så blot ikke Boxers officielle, hvilket ikke behøver være en ulempe. Se på det tyske marked, der af masser af DVB-T2 bokse der kan bruges.
 
Flemming
 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af mosa mosa skrev:

Så hvis der er problem med at se en kanal og optage en anden, så er det CA-Modul, der er problemet?
 
Ja, da det er modulet der skal afkode signalet.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 14:07
Den mest velfungerende løsning vil være, at tv-et udelukkende anvendes som monitor, og så lader en Panasonic recorder ordne resten - altså modtagelse, dekodning og optagelse.
En Panasonic DMR-UBC80/DMR-UBC70 vil kunne alt det, der ønskes, og tuneren har DVB-T2 HD/T2 med alle de relevante videocodecs: hevc/avc/mpeg2.
Recorderen er dermed klar til at modtage Boxer-tv ikke bare nu, men også fremover.
https://www.panasonic.com/de/consumer/home-entertainment/blu-ray-set-top-box/recorder.html


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

hvis I køber en ny boks i dag vil den ikke virke om 1,5 år.
 
Det er ikke korrekt. Man kan sagtens købe en boks i dag med DVB-T2, HEVC (H265). Det er så blot ikke Boxers officielle, hvilket ikke behøver være en ulempe. Se på det tyske marked, der af masser af DVB-T2 bokse der kan bruges.
 
Flemming
 

Hej.

Ja der findes mange Bokse med DTB-T2 HEVC i Tyskland og løse tunere. Her er en DUAL TWIN Hybrid 2xDVB-T2/T/C tuner module til VU+, hvor sægeren skriver:

!DVB-T2 H.265 HEVC in Germany work only with Vu+ Solo 4K and Ultimo 4K receivers!

!DVB-T2 H.265 HEVC in Deutschland funktioniert nur mit Vu + Solo 4K und Ultimo 4K Empfängern!

Fra:


Jeg ved ikke hvorfor kun nogle VU+ bokse virker i Tyskland og andre ikke. Og om hvilke bokse der kommer til at virke med Boxer i Danmark.

Men ellers til en ældre herre. Vil jeg nok anbefale en original Boxer Godkendt boks.

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Jeg ved ikke hvorfor kun nogle VU+ bokse virker i Tyskland og andre ikke.
 
De der ikke virker i Tyskland er til det "gamle" DVB-T2 AVC som Boxer stadig anvender. 
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af csell<div><div>Men ellers til en ældre herre. Vil jeg nok anbefale en original Boxer Godkendt boks.</div><div>[/QUOTE csell
Men ellers til en ældre herre. Vil jeg nok anbefale en original Boxer Godkendt boks.
[/QUOTE skrev:

 
Jeg er selv det de fleste vil kalde en ældre herre, men har det ganske fint med en Linu
 
Jeg er selv det de fleste vil kalde en ældre herre, men har det ganske fint med en Linux boksWink
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 15:13
Som jeg skriver foretrækker jeg et nyt TV, med en tilsluttet USB-Harddisk. Derfor er det vigtigt, at TV har en god optagefunktion.
Jeg har stor respekt for en løsning med en god boks og TV som monitor. Det har jeg selv tidligere brugt, men 1. prioritet er en TV optagefunktion, hvor DVB T2 HEVC i øvrigt heller ikke bliver en udfordring.
 
Det kan være, at det er en umulighed, at finde et CA modul, der kan afkode to kanaler samtidig, og samtidig et TV, der kan håndtere dette, og så bliver det jo en boks løsning.
 
Her ville en fuldpakke løsning med kabel TV fra Yousee, så have været at foretrække i stedet for Boxer, da kanalerne kommer ind ukodet og dermed ikke giver de problemer.
 
 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 15:49
Hej.

Selv om det lykkes at finde et at finde et CA modul, der kan afkode to Boxer kanaler samtidig. Hvem siger så at det også vil kunne decode to af de nye HEVC Kanaler samtidigt om 1,5 år?

Du nævner selv YouSee. Men vil Yousees Fuld pakke være det rigtige til den ældre herre. Eller vil en Bland selv løsning passe bedre til hans behov?
Det vil så kræve en anden slags CA modul. Men det skal ikke gennem en kodnings ændring som hos Boxer.

Jeg tror, at jeg vil foreslå dig at undersøge, hvad den ældre herres behov for TV kanaler virkeligt er?

Hilsen Carsten.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu