recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boks til streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boks til streaming

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

 
Der ud over vil jeg helst kunne navigere katalogerne på min telefon/pad, frem for at belemres med en mere indskrænkende søgning og input via fjernbetjening. (Det tager en EVIGHED at stave en titel på en fjernbetjening)


På Apple TV bruger man bare sin Iphone/Ipad tastatur, når man skal igennem stavning.


Med udgangspunkt i mit ønske om både at starte og slutte på telefon/pad og aldrig komme i nærheden af fjernbetjeningen var det jo som sådan selveste udgangspunktet for det jeg søger og bringer os således tilbage til spørgsmålet der er af betydning for løsningen af mine udfordringer:

Ville jeg kunne benytte [korrekt non-mirrored] AirPlay fra en Android telefon (Netflix, ViaPlay, HBO, TV2 Play, HayU, YouSee film & TV) og ville ATV 4K autoswtiche framerate på startede Casts eller gælder det kun via native apps?

Og tillægs spørgsmålet: Ville det kunne foregå uden om ATV's registrering som enhed på tjenesten ...F.eks. har jeg oplevet at måtte slette apps på et Android-TV i soveværelset, for at kunne bruge cast funktionen via TV'ets indbyggede ChromeCast, da forsøg på cast blot åbnede TV'ets installerede app.

Redigeret af TBC1 - 14-November-2018 kl. 22:24
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 14:59
Hele udgangspunktet var en boks med fjernbetjening!

Måske du skulle lave din egen tråd!
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 23:54
Køb et Apple TV 4 eller 4K vis du bare ønsker en boks der virker hverdag til alle streaming tjenester,
Apple tv har også indbygget HDMI CEC så tænder dit tv når du tænder Apple tv og slukker når du slukker Apple tv. Så du kun skal have en fjernbetjening i brug.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Køb et Apple TV 4 eller 4K vis du bare ønsker en boks der virker hverdag til alle streaming tjenester,
Apple tv har også indbygget HDMI CEC så tænder dit tv når du tænder Apple tv og slukker når du slukker Apple tv. Så du kun skal have en fjernbetjening i brug.

Apple TV 4K, for så får du også Atmos lyd med. 

4K kan sagtens kører på et non 4K TV, så der er ingen grund til at købe det almindelige Apple TV 4
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Jesperfrede Jesperfrede skrev:

Mit spørgsmål er, om der findes en boks med en fjernbetjening til, som kan klare alle streaming tjenester. Altså Viaplay, Netflix, tv2play, HBO osv. 

Apple TV. Ingen andre bokse har alle tjenesterne. Apple TV har også en god app til DRTV. Det nærmeste du kommer er en Android TV-baseret løsning, men her mangler DRTV og HBO Nordic som app.

Som andre skriver, så kan Apple TV's fjernbetjening tænde/slukke og lydregulere dit TV. Så kan du smide den normale tv-fjernbetjening i skuffen.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

 
Der ud over vil jeg helst kunne navigere katalogerne på min telefon/pad, frem for at belemres med en mere indskrænkende søgning og input via fjernbetjening. (Det tager en EVIGHED at stave en titel på en fjernbetjening)

På Apple TV bruger man bare sin Iphone/Ipad tastatur, når man skal igennem stavning.

På ATV4 får man 4K HDR og Atmos når man streamer (hvis det sendes).

Som om det er noget alle har (eller ønsker at have)...

Jeg kan da nævne, at fjernbetjeningen til AppleTV2 og 3 også virker med 4 og 4K, på nær når man skal slukke. Den gamle fjernbetjening er meget bedre til betjening efter min mening ...særligt når man skal angive tekst. Koster omkr. 150 kroner.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 14:15
Jeg snakker teksten ind i fjernbetjeningen...
Til top
mcmanuf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcmanuf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg snakker teksten ind i fjernbetjeningen...

Jeg har selv lige købt en apple tv 4k, men den giver ikke mulighed for at snakke ind i fjernbetjeningen i Danmark?
Hvordan har du båret dig ad med dette? 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af mcmanuf mcmanuf skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg snakker teksten ind i fjernbetjeningen...


Jeg har selv lige købt en apple tv 4k, men den giver ikke mulighed for at snakke ind i fjernbetjeningen i Danmark?
Hvordan har du båret dig ad med dette? 
det er på engelsk
Til top
mcmanuf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcmanuf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 10:29
Er det bare sproget på boksen du har ændret ?
Eller skal man også lave en apple account i USA? 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 11:42
Ja du skal ændre sproget til engelsk og slå diktering til i menuen. Du behøver ikke at have en US iTunes-konto.
Til top
mcmanuf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcmanuf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 16:39
Hej, 

Ved ikke om det er en ændring der er lavet i den seneste version af Apple, tvOS v12.1, men det er IKKE nok kun at ændre sproget til engelsk. 
Man SKAL ændre itunes store til US, før SIRI fungere. 
Desværre. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu