recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boks til streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boks til streaming

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jesperfrede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2018
Sted: Vinderup
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesperfrede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boks til streaming
    Sendt: 12-November-2018 kl. 20:07
hej alle. 

Jeg er ny herinde og ved ikke om det er rette sted.

Jeg har pt tv via altibox fibernet. Men de laver nu ændringer i tv pakken, således vi mister mange af kanalerne.

Mit spørgsmål er, om der findes en boks med en fjernbetjening til, som kan klare alle streaming tjenester. Altså Viaplay, Netflix, tv2play, HBO osv. 

Håber i kan hjælpe, overvejer kraftigt at opsige nemlig
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 20:26
Apple TV 4
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 10:08
nvidia shield tv. Hvis du kan overleve at skulle caste HBO og dr via den indbygget chromecast funktion
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 17:29
Apple tv 4

En lille dejlig boks
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nvidia shield tv. Hvis du kan overleve at skulle caste HBO og dr via den indbygget chromecast funktion


Det var godt nok en rådden anbefaling, nu hvor der jo findes en langt bedre boks, som kan alt det efterspurgte, uden casting af nogen art.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nvidia shield tv. Hvis du kan overleve at skulle caste HBO og dr via den indbygget chromecast funktion


Det var godt nok en rådden anbefaling, nu hvor der jo findes en langt bedre boks, som kan alt det efterspurgte, uden casting af nogen art.


Med brugerens behov, ja, så er et billigere ATV nok det nærmeste at anbefale, med mindre han som jeg fortrækker at caste og bl.a. undgå handicappet forbundet med at måtte nøjes med en fjernbetjening til katalog browsing. Generelt kommer det vel altid an på ens behov - F.eks. har jeg specifikt brug for ProgTV og brug for at kunne caste, så jeg ikke skal registrere flere enheder en udbyderne giver mig lov til (altså at det er min mobil der er registreret og kan streame på mange forskellige skærme uden at jeg dermed løber tør for enheder at registrere)

Faktisk er jeg i den forbandende situation at markedet slet ikke har en eneste streamingboks der passer til og fuldstændigt dækker mit behov.

- ATV registreres som og tæller som en enhed, understøtter ikke ProgTV og AirPlay ligner lort i forhold til at CromeCaste.

- Shield har ikke autoframe-rate skift til almindelige streamings-apps og den indbyggede ChromeCast funktion er angiveligt låst til 60 Hz lige som en almindelig smart-tv platform

...Jeg havde ellers drømt om at jeg kunne have haft en shield stående fast i stuen med 24 fps output og så blot benytte den som en sekundær Cast enhed, så jeg havde en almindelig ChromeCast dongle i 50 Hz og Shielden stående som en sekundær 24 Hz cast enhed til 24 fps materiale.

Jeg ved faktisk slet ikke hvad jeg skal stille op, men det nærmeste jeg kan komme er at benytte ChromeCast til alle 50 Hz tjenesterne for convenience og så HTPC til local-media og Netflix - Det nærmeste jeg har af håb er at enten Nvidia (Shield) eller Google (ChromeCast) en dag får fingeren ud og laver en firmware med auto frame rate switching. Fik Shield Auto-framerate switching, ville den som den eneste boks faktisk kunne stille alle mine behov.

Redigeret af TBC1 - 13-November-2018 kl. 20:13
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 04:34
@TBC1
Når du skriver..”AirPlay ligner lort..” er det så AirPlay mirroring du hentyder til,for med ægte Airplay skulle der ikke ske et kvalitetstab.


Redigeret af katbird - 14-November-2018 kl. 04:37
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 04:53
Nej, jeg kan heller ikke se hvad der skulle gå galt der.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

@TBC1
Når du skriver..”AirPlay ligner lort..” er det så AirPlay mirroring du hentyder til,for med ægte Airplay skulle der ikke ske et kvalitetstab.


Det lyder som en rimelig antagelse. Var i sommer på ferie med en ven der havde ATV med, mens jeg selv havde en Chromecast med. På ferien tilgik vi begge (på samme WiFi) YouSee's "TV & Film" app." ...Det så til sammenligning meget sløjt ud på ATV i forhold til ChromeCast. ...Vi stod på et tidspunkt med begge cast symboler på hans telefon og skiftede frem og tilbage imellem enhederne på samme skærm. ...Men han havde måske bare ikke installeret/opsat AirPlay korrekt på hans telefon? (Antog at den automatisk valgte rette mulighed, løsningen virkede blot som Apple's version af CromeCast med et alternativt AirPlay cast symbol oppe ved siden af CromeCast symbolet)

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, jeg kan heller ikke se hvad der skulle gå galt der.


Hvilet fører naturligt til næste spørgsmål: Ville jeg kunne benytte [korrekt non-mirrored] AirPlay fra en Android telefon (Netflix, ViaPlay, HBO, TV2 Play, HayU, YouSee film & TV) og ville ATV 4K autoswtiche framerate på startede Casts? ...for så ville det jo være en ATV 4K jeg skulle have.

...Men som sagt, få ville det IKKE fungere for mig at lade ATV registrere sig som en enhed på tjenesterne (og jeg undgår også helst katalogbrowsing med fjernbetjening), da der på flere at tjenesterne ikke har flere enheder at registrere, hvorfor castet airplay ville være er et must.

Redigeret af TBC1 - 14-November-2018 kl. 14:28
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:



...Men som sagt, få ville det IKKE fungere for mig at lade ATV registrere sig som en enhed på tjenesterne (og jeg undgår også helst katalogbrowsing med fjernbetjening), da der på flere at tjenesterne ikke har flere enheder at registrere, hvorfor castet airplay ville være er et must.

Hvorfor har du problem med at du ikke kan reg. flere enheder.

Jeg har aldrig oplevet det.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:



...Men som sagt, få ville det IKKE fungere for mig at lade ATV registrere sig som en enhed på tjenesterne (og jeg undgår også helst katalogbrowsing med fjernbetjening), da der på flere at tjenesterne ikke har flere enheder at registrere, hvorfor castet airplay ville være er et must.


Hvorfor har du problem med at du ikke kan reg. flere enheder.

Jeg har aldrig oplevet det.


Fordi nogle af udbyderne kun accepterer et begrænset antal af registrerede enheder til abonnementet. Derefter skal man begynde at slette nogle af de andre enheder for at kunne tilføje nye så man så at sige bare skubber problemet rundt til andre - og dét går ikke - Derfor er jeg nødt til at have min og kærestens telefoner (og om udgiveren ellers giver pladser nok evt. hjemmets pad) som de registrerede enheder for at vi kan caste rundt omkring på de forskellige enheder vi caster til, både hjemme i byen og på arbejdet.

Der ud over vil jeg helst kunne navigere katalogerne på min telefon/pad, frem for at belemres med en mere indskrænkende søgning og input via fjernbetjening. (Det tager en EVIGHED at stave en titel på en fjernbetjening)

Redigeret af TBC1 - 14-November-2018 kl. 14:42
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

 
Der ud over vil jeg helst kunne navigere katalogerne på min telefon/pad, frem for at belemres med en mere indskrænkende søgning og input via fjernbetjening. (Det tager en EVIGHED at stave en titel på en fjernbetjening)

På Apple TV bruger man bare sin Iphone/Ipad tastatur, når man skal igennem stavning.

På ATV4 får man 4K HDR og Atmos når man streamer (hvis det sendes).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu