recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz problem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
scrotum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scrotum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz problem
    Sendt: 13-November-2018 kl. 14:25
Hej - håber i kan hjælpeSmile

Jeg var den lykkelige ejer af Marantz 7012, men nu virker den pludselig ikke Confused(har kun haft den 3-4 uger).

Den kan tænde, men der er ikke noget lys i de 2 displays og ingen lyd. Den sender fint video signal igennem (hdmi) og man kan komme ind i receiverens menu på tv'et.

Først var der kun det blå lys - heller ikke lys ved powerknap, og menuen havde låst sig fast. Efter at have trukket stikket så kommer der lys ved power knap og menuen virker som sagt igen. Har også prøvet at holde powerknap inde, men det hjælper heller ikke.

Hvad jeg lige kan se i instruktionsbogen så slukker display ved "pure direct", men har prøvet at trykke på den knap og den lyser heller ikke rød som når den er aktiveret.

Det var min søn der startede tv og xbox og da lyden ikke virkede trykkede han på receiverens fjernbetjening. Han er kun 6 - så kan han have trykket på noget der fremkalder denne tilstand eller er den kaput???

Bonus info Smile
når man tænder for den så kommer det der "klik" ikke efter nogle sekunder som den plejer.
Den har ikke været specielt varm og der er fint plads omkring den - sidst den blev brugt var helt alm. tv kigning.
5 højtalere tilsluttet. 
Chromecast 4k, xbox360 er tilsluttet via hdmi og tv via optisk.
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 15:02
Har du prøvet at resette den?

Power + game + info knapper inde på samme tid indtil den reagere

Til top
scrotum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scrotum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 15:50
Tak for svar Smile

Men det virker desværre ikke. Når jeg gør det kommer jeg til setup menuen via tv, men stadig sorte displays og ingen lyd 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 18:35
Sæt reciever direkte til router og se om ikke den opdaterer
Til top
scrotum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scrotum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 20:07
Jeg opdaterede den da jeg fik den.. Der er stadig netforbindelse og siger den er opdateret. Ellers tak for forslag Smile

Må hellere få fat i forhandler.. Den er købt som B-stock, så man kommer hurtig til at tænke om jeg har fået en der har været problemer med før Dead
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 20:13
Når nu du har menuen på dit tv, har du så set efter, hvad dimmer står til?

Du kan evt også gøre det ved hjælp af app på din telefon/tablet (har lige testet det på min 5010 og iPad).

Du må ikke have dimmer til OFF og pure direct må ikke være ON.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
scrotum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scrotum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 21:08
Jeg har prøvet med forskellige indstillinger af dimmer samt slået pure direct off.

Snakkede med butik og der er åbenbart en anden måde at resette på, som skulle være mere effektiv. Power + movie + music, men det hjalp heller ikke, så den er sendt retur til butik nu.

Tak for forslag Thumbs Up 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 08:32
Hm ... er det kun mig som fornemmer, at der har været flere problemer med Marantz's "smarte" receivere, end med andre mærker?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
scrotum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scrotum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 09:02
Håber jeg ikke Ermm

Min fornemmelse fra da jeg undersøgte hvilken receiver jeg skulle vælge er dog også, at der nok bliver solgt en del flere Marantz end andre mærker.  Så selvom de har samme fejlprocent som andre mærker, dukker der flere op i de forskellige fora med problemer. Bare en tanke og krydser fingrer for at den næste virker upåklageligt Big smile
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 09:14
nu har jeg næsten i 10 år brugt marantz produkter, kun 1 fejl kommet og det var en diode ved ko øjet på min av7005, som så blev opgraderet til min nuværende maratnz av8801, ellers ingen problemer. men husk nu, jo mere software som kommer i produkterne, jo større er chancen for evt fejl, da jeg tror at mange fejl opstår pga. software.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

jo mere software som kommer i produkterne, jo større er chancen for evt fejl, da jeg tror at mange fejl opstår pga. software.


Ja, netop - jo "smartere" de bliver, jo mere skrøbelige. Er ikke sikker på, at jeg bryder mig om det DisapproveJeg troede sgu aldrig jeg skulle høre sætningen "reset din forstærker" Confused


Redigeret af jacobe - 15-November-2018 kl. 10:18
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

jo mere software som kommer i produkterne, jo større er chancen for evt fejl, da jeg tror at mange fejl opstår pga. software.


Netop min pointe - jo "smartere" de bliver, jo mere skrøbelige. Er ikke sikker på, at jeg bryder mig om det Disapprove

det er desværre en udvikling man ikke kan undgå, samt dette gøre alle andre mærker altså også, for at kunne tilbyde det samme, så det er ikke kun marantz
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu