recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan deaktiveres/afinstalleres app'en Billeder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan deaktiveres/afinstalleres app'en Billeder?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan deaktiveres/afinstalleres app'en Billeder?
    Sendt: 15-November-2018 kl. 14:40
Jeg bruger normalt Zoomplayer til at vise mine A/V og billedfiler, men på det seneste har app'en Billeder overtaget kommandoen vedrørende visning af billedfiler. Jeg har i Zoomplayer valgt at denne skal bruges til at åbne bl.a. billedfiler. Det har ikke hjulpet. Hvis jeg klikker på den enkelte billedfil og vælger "åbn med", udpeger Zoomplayer og sætter flueben i "brug denne app til at åbne JPG filer", virker det, men kun indtil jeg klikker på det næste billede. Så åbnes det igen med app'en Billeder.Confused
Glemte at skrive at det er Windows 10.
 
Flemming


Redigeret af fltk - 15-November-2018 kl. 14:42
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 16:36
Har du prøvet at gå ind via Indstillinger, Apps, Standardapps og Vælg standardapps efter filtype eller Angiv standarder efter app og så administrer hvad Zoomplayer skal åbne.

Normalt virker den metode du har prøvet men hvis den ikke virker har jeg haft held med ovenstående
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 17:07
Endnu en der er træt af “billeder”......det er eddermanme også en skodapp.


Bruger imageglass, brugte “Standard apps” metoden og ser aldrig skyggen af “billeder” igen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Henrik_45 Henrik_45 skrev:

Har du prøvet at gå ind via Indstillinger, Apps, Standardapps og Vælg standardapps efter filtype eller Angiv standarder efter app og så administrer hvad Zoomplayer skal åbne.

Normalt virker den metode du har prøvet men hvis den ikke virker har jeg haft held med ovenstående


Det virker desværre ikke. Ved .jpeg filer bliver Zoomplayer slet ikke vist som en valgmulighed. Ved .gif og .jpg filer bliver Zoomplayer vist som en valgmulighed, men den bliver ikke gemt selvom jeg klikker på den.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 18:34
bruger irfanview - højreklik på et billede og vælg "åbn med" herefter "vælg standardprogram" - hvis den ikke står på listen, skal du bare gå ind i "flere indstillinger" eller vælg "søg efter andre" - så kan du selv vælge en vilkårlig .exe fil  - OG HUSK at have flueben i "brug denne app..."

Det skal du så huske at gøre for alle de filtyper du vil have den til at åbne. - Det kan sikkert også gøres direkte i zoomplayer hvor du kan vælge hvilke filtyper på en liste, så vil den selv sætte indstillingerne. - har aldrig brugt programmet, så jeg kender ikke til hvad den kan/ikke kan.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

bruger irfanview - højreklik på et billede og vælg "åbn med" herefter "vælg standardprogram" - hvis den ikke står på listen, skal du bare gå ind i "flere indstillinger" eller vælg "søg efter andre" - så kan du selv vælge en vilkårlig .exe fil  - OG HUSK at have flueben i "brug denne app..."

Det skal du så huske at gøre for alle de filtyper du vil have den til at åbne. - Det kan sikkert også gøres direkte i zoomplayer hvor du kan vælge hvilke filtyper på en liste, så vil den selv sætte indstillingerne. - har aldrig brugt programmet, så jeg kender ikke til hvad den kan/ikke kan.



Det ser ikke ud som om du har læst mit åbningsindlæg. Alt det du foreslår er jo nøjagtig det jeg har prøvet uden held.Cry

Flemming


Redigeret af fltk - 15-November-2018 kl. 21:32
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 22:17
fejl 40. med mindre du sidder på en maskine hvor du ikke er lokaladministrator og der er en GPO om at du ikke kan få lov at vælge standardprogrammer.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

fejl 40. med mindre du sidder på en maskine hvor du ikke er lokaladministrator og der er en GPO om at du ikke kan få lov at vælge standardprogrammer.


GPO?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 08:30
GPO = Group Policy object, benyttes til at "fjernstyre" opsætning i et computer domæne miljø :) f.eks. til at fastlåse standard apps 

Men benyt denne i powershell (skal køres som admin) Hvis ikke muligt så fjern "-allusers"
get-appxpackage -allusers *Microsoft.Windows.Photos* | remove-appxpackage
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

fejl 40. med mindre du sidder på en maskine hvor du ikke er lokaladministrator og der er en GPO om at du ikke kan få lov at vælge standardprogrammer.


Fejl 40, nej. Sådan en har jeg ikke lavet siden forrige årtusinde, og heller ikke denne gang.Wink
Og min PC er ikke låst af nogen begrænsede administratorrettigheder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Neobi/q Neobi/q skrev:

GPO = Group Policy object, benyttes til at "fjernstyre" opsætning i et computer domæne miljø :) f.eks. til at fastlåse standard apps 

Men benyt denne i powershell (skal køres som admin) Hvis ikke muligt så fjern "-allusers"
get-appxpackage -allusers *Microsoft.Windows.Photos* | remove-appxpackage


Jeg fik fjernet Billeder efter ovenstående overskrift, men ak nu er jeg lige vidt. Nu er det blot Paint 3D billederne blivet lukket op med, og jeg har stadig ikke mulighed for at vælge Zoomplayer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 10:04
Hvis du har mod på det. Så ville jeg nok forsøge at kaste mig ud i at ændre din default xml template


Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu