recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket løbeur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket løbeur

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 19:26
Jeg bruger mit som alm ur, skridttæller, pulsmåler og til notificationer. Der går ofte 3 uger mellem jeg lader og helt sikkert mere end 2
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Jeg bruger mit som alm ur, skridttæller, pulsmåler og til notificationer. Der går ofte 3 uger mellem jeg lader og helt sikkert mere end 2
 
Ja, men  du bruger det så ikke typisk. Personligt laver jeg aktiviteter, hvor GPS i uret bruges 5-7 dage om ugen. Og der holder det en uges tid.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 21:12
Bruger min appel watch 3 gen fungere rigtigt godt som løbeur med GPS f. eks nike app eller edmonton - er forøvrigt til salg kr. 2.000 6 md. gammel mend ønsker at opdatere til 4 gen. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 07:01
Kan anbefale Apple Watch. Jeg bruger mit til løb, svømning, cykling mm. Det har pulsmåler, GPS, tempo-tracking, trænings-notifikationer og andre sensorer indbygget. Du får historik lagt over i en app på iPhone, så du kan følge udviklingen. Herhjemme bruger vi det samme med en Wiithings vægt, så man også kan tracke udviklingen i vægt og fedtprocent.

Nyere Apple Watch kan både have offline og online musk på uret, så du kan høre musik på farten. Du kan også betale med det, hvis du skal have en ekstra vand på en lang løbetur.
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 08:57
Jeg har et Samsung Gear 3 som jeg ikke får brugt nok hvis det er interessant?
Til top
Mikkel Gunvald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel Gunvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 09:18
Garmin Vivoactive 3 skulle være et udmærket træningsur som også er lidt pænere end de fleste træningsure. Det ligger på omkring 1600-1700 kr lige nu, men kommer nok på tilbud til black friday eller i anden nærmeste fremtid.
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 11:10
Jeg har testet flere forskellige igennem årerne. 

Du går ikke galt i byen med Garmins ure. Det kunne være: 

Forerunner 235

Vivoactive 3

Fenix 3 / 5  (5 dog noget over budget)

Vivoactive 3 og Fenix modellerne føles mere komplette og af bedre kvalitet. Forerunner 235 er ren plastik.

Ligeledes vil et Apple Watch opfylde kravene og virke ganske udemærket. Og det slår garmin uret med flere længder på 2 ting: Skærmens kvalitet, opløsning og antal farver samt notifikationer (hvis du da ellers har en iPhone). 

Her ville jeg gå efter et Apple Watch Series 2 eller Series 3 til en fornuftig pris.


Jeg har både et Vivoactive 3 og et Apple Watch Series 2, 42 mm liggende til rigtige fornuftige priser, i god stand og indenfor dit budget. Sig til hvis det har interesse. Wink

Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Ud kan da også modtage notifikationer på en Forerunner 235 også fra en iPhone. Fruen har et og det virker upåklageligt. 

Yes, det gør du. Men på Garmins ure er det alt eller intet: Du får præcis de samme notifikationer som du får på din iPhone. Så det er "alt eller intet" så at sige.

Med en iPhone og et Apple Watch kan du vælge præcis hvilke notifikationer du får på uret (og hvordan).

Det er en kæmpe forskel og noget der gør at jeg ofte fortrækker mit Apple Watch fremfor Garminen. Her modtager jeg nemlig kun notifikationer fra telefonen (opkald) samt beskeder. 


Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 13:53
Ud fra dit budget, så skal du finde et brugt Garmin fenix 3 eller 5
Er også et ur man kan bruge til hverdag

Kører selv Fenix 5X plus i dag, men har i flere år brugt Fenix 3HR

Fenix spiller bare :-)

Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 07:33
Bruger selv et Garmin Vivosmart HR+ som kan alt det du efterspørger. Er meget tilfreds og kan netop holde strøm fint i 4-6 dage alt afhængig af GPS brug. Ud fra hvad jeg selv har af erfaringer og hvad jeg har læst online, har Garmin urene den mest præcise GPS så ville klart holde mig til det mærke :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 17:37
Kan se Ray har lagt sin 2018 buyers guide ud nu. Hvis der er en person man skal lytte til indenfor "gadgets" af den her karakter. Så er det nok Ray Maker.


Han er gammel Microsoft ansat, og triatlet, nu er han fuldtids nørd, og holder oplæg for hele gadgetbranchen omkring trends, teknologier etc. OG hans reviews er ekstremt detaljerede (han har sågar en himstregims til at teste vandtryk og vandtæthed i).
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Kan se Ray har lagt sin 2018 buyers guide ud nu. Hvis der er en person man skal lytte til indenfor "gadgets" af den her karakter. Så er det nok Ray Maker.



Ja, dygtig mand. Men dejligt at se at Ray anbefaler de samme modeller der er blevet nævnt her i tråden af flere. F.eks. Garmin Vivoactive 3 og Apple Watch. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu