recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet radio - yderst interessant produ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet radio - yderst interessant produ

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Emne: Internet radio - yderst interessant produ
    Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 11:55

Min computer er altid tændt, så jeg prøvede fatisk ikke at afvikle radio uden den var tændt...

Men du kan finde et utal af stationer - sikkert også brazilianske/finske

Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 11:46

troelsit:

Virker SLA5520 godt nok med internet radio? Jeg vil bruge en til at høre radio uden at have PCn tændt. Der skal vare mulighed at selv finde stationer da jeg vil høre brasiliansk og finsk radio. Sqeezebox er måske lidt for dyr kun til dette brug.

 Leif

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 20:38

Jeg afleverede min Phillips SLA5520 tilbage idag. Den levede kort sagt ikke op til mine forventninger.

Jeg har istedet bestilt sqeezeboxen som jeg får senere på ugen

Er overbevist om den har de sidste detaljer der gør den til et gennemført produkt!

Til top
Zeuss Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 20:20

Hej,

Jeg vil lige tilføje lidt ubrugeligt info - rent blær

Men jeg købte altså en Squeezebox 3 i juni og har ikke været skuffet et sekund siden.

Det bedste af det hele er at den har en ganske høj WAF.

Hvis i har specifikke spm. vil jeg gerne prøve at svare, men lad det være sagt med det samme - jeg er ikke tilnærmelsesvist kommet rundt i alle kroge af hvad man kan med den lille fyr. (jeg har både et arbejde og en familie )

Open source betyder at man kan få den til at gøre ... en del.

Z.

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 10:12

Til LGR01: Merlin-sælgeren aner tydeligvis ikke, hvad han taler om. PC'en skal ikke være tændt for at høre internetradio. Og ang. streaming af lagrede musikfiler kan en NAS klare det job, så man heller ikke i det tilfælde behøver at tænde pc'en.

Kristian

Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Hæ - håber du bli'r tilfreds! Ellers må du se, hvad man får for 2500!

Ang. NAS: Der kører også en religionskrig på det område mellem forskellige sekter! Buffalo Link Station er en af konkurrenterne til Maxtor (som for nylig blev opkøbt af en anden gigant, Seagate). Når jeg bare er blevet glad for Maxtor, er det pga. brugervenligheden - og dimmeren har da også nappet bunker af priser de seneste par år.

Nu du har fået SLA5520 indendøre melder næste religionskrig sig - valg af mediaserver. Den medfølgende Philips Media Server er lidt udskældt - kongen pt. lader til at være Twonky, som for bare 100 kr. kan  downloades fra www.twonkymedia.de. På Twonkys site finder du i øvrigt et super bruger-forum, herunder et for Philips devices (inkl. 5520) og et for NAS (som Twonky også er udviklet til).

Happy streaming!

Kristian 

Kan den ikke køre internet radio og NAS harddiske uden at have PCn tændt? Jeg såg på den i Merlin og førsæljaren sagde at PCn skal vare tændt?

Leif

Til top
PioKRU Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 10:52

Der er mange løsninger, kommer lidt an på om man er indstillet på at selv "pille" ved stumperne men mit setup i dag er :

MP3 + Internet Radio
 - Linkstation 2 NAS (Linux + 250gb)(http://www.buffalo-technology.com)
 - Firefly Mediaserver  (http://www.fireflymediaserver.org/)
 - Pinnacle SoundBridge 1001 (Rokulabs)
 - Active studiemonitors (Event TR6)
Linkstation benyttes også til mailserver

Video + mp3 + billeder + internet m.m
 - Linkstation 2 NAS (Linux + 250gb)
 - Oxylbox Mediaserver (www.oxyl.de)
 - Pinnacle Showcenter 200 ( http://pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Produ cts/Digital+Media+Adapters/Digital+Media+Player/ShowCenter+2 00.htm)
 - Samsung M71

Alt trådløst koblet sammen.

Ingen PC tændt og de 2 Linuxbokse kan nok klares af 1 box men når man gerne vil lege lidt med forskellige Linux applikationer er det jo rart med 2 bokse.

http://linkstationwiki.net/forum
http://www.rokulabs.com

God fornøjelse

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 00:08

Hov, glemte lige at nævne at en alm. ekstern harddisk IKKE er en NAS - jf. kim.t. Netværks-lageret koster dog bare et par hundrede kroner ekstra, så... Synology skulle kræve en del mere teknisk snilde end Maxtor...

Maxtor Shared Storage Drive Plus har indbygget medieserver, så det er ren plug and play. (Men Kasper, som også skriver her og på "tilstødende" sites, sværger til Twonky i MSS+-versionen! Det er jeg ikke nået til - jeg har kun brugt Twonky, da jeg streamede fra pc'en, og det funkede perfekt).

www.streamiumcafe.com er også et godt site med masser af brugererfaringer.

Kristian

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 23:49

Hæ - håber du bli'r tilfreds! Ellers må du se, hvad man får for 2500!

Ang. NAS: Der kører også en religionskrig på det område mellem forskellige sekter! Buffalo Link Station er en af konkurrenterne til Maxtor (som for nylig blev opkøbt af en anden gigant, Seagate). Når jeg bare er blevet glad for Maxtor, er det pga. brugervenligheden - og dimmeren har da også nappet bunker af priser de seneste par år.

Nu du har fået SLA5520 indendøre melder næste religionskrig sig - valg af mediaserver. Den medfølgende Philips Media Server er lidt udskældt - kongen pt. lader til at være Twonky, som for bare 100 kr. kan  downloades fra www.twonkymedia.de. På Twonkys site finder du i øvrigt et super bruger-forum, herunder et for Philips devices (inkl. 5520) og et for NAS (som Twonky også er udviklet til).

Happy streaming!

Kristian 

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 19:44

Jeg kørte lige forbi Merlin og købte en SLA5520 med den klausul at hvis jeg ikke var tilfreds kunne jeg aflevere den tilbage. Installation gik lige ud af landevejen - imponerende nemt.

Jeg må indrømme at der er nogle småting der irriterer mig allerede:

  • Skriften i displayet er alt for lille og kan kun ses 1 meter væk
  • Der er lidt forsinkelse når man browser rundt i menuerne. Det kommer i små ryk.
  • Den har kun én udgang - Jack-stik
  • Når man browser kan man ikke bruge sms-tasterne til at komme frem med.

Men nu prøver jeg lige at beholde den i en uges tid for at se om jeg vænner mig til det - ellers ryger den tilbage!

 

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 18:35

Dette er ingen NAS men "bare" en ektern HDD.

Synology understøtter også SlimServer : http://www.synology.ch/support_ssods.htm

Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 17:40
... "men den kan måske ikke bruges , eller hva`" ? - sku` der stå ovenfor
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu